منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • نیکولا در مورد پیشرفت کامیون الکتریکی گزارش می دهد، خسارات جدی در پایان آشفته سال 2021

نیکولا در مورد پیشرفت کامیون الکتریکی گزارش می دهد، خسارات جدی در پایان آشفته سال 2021

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

Nikola Corp.، استارت آپ کامیون های الکتریکی که از طریق SPAC عمومی شد، پس از تاریخچه ای از مهلت های امیدوارکننده، از دست رفته و تحقیقات توسط موسس آن در مورد دروغ های سرمایه گذار، وارد تجارت می شود.

نیکولا در گزارش درآمد سه ماهه چهارم خود که روز پنجشنبه منتشر شد، به تعدادی از نقاط عطف اخیر اشاره کرد و به طور بحرانی، قصد دارد تولید انبوه ماشین‌های الکتریکی بزرگ خود را آغاز کند.

برای سرمایه گذاران، توسعه ممکن است کمی بیشتر از آسایش سرد باشد، زیرا بسیاری از ارزش نیکلاس از اواسط سال 2020 در بازارهای عمومی از دست رفته است. با این حال، همانطور که مارک راسل، مدیرعامل، در سه ماهه چهارم خود نوشت، شرکت دولتی سخت برای آن کار می کند. خلاصه، “تحویل وسیله نقلیه و درآمدزایی”.

شرکت محاصره شده که از محدودیت های زنجیره تامین رنج می برد که باعث تاخیر و تحقیقات توسط تنظیم کننده های اوراق بهادار شده است، گفت که تولید انبوه کامیون های برقی خود را در ماه مارس آغاز خواهد کرد. نیکولا گفت که قصد دارد بین 300 تا 500 دستگاه از کامیون‌های باطری الکتریکی Tre خود را در سه ماهه دوم سال 2022 به مشتریان تحویل دهد.

پیش بینی پیشرفت را نشان می دهد، روی برخی تمرکز کنید. نکته مهم این است که این گزارش در نهایت بین نیکلاس و ترور میلتون، بنیانگذار جنجالی و مدیر عامل و رئیس سابق شرکت که توسط دادستانی ایالات متحده به دو فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار و یکی کلاهبرداری از طریق سیم متهم شده بود، فاصله می‌اندازد. در دسامبر، نیکلاس موافقت کرد که به عنوان بخشی از توافق با SEC، 125 میلیون دلار جریمه بپردازد. به‌روزرسانی سرمایه‌گذار گفت که این شرکت در حال پرداخت مشارکت است و به دنبال بازپرداخت از میلتون است.

سهام نیکلاس در گزارش سود بیش از 7 درصد افزایش یافت، یک نتیجه قابل توجه در روزی که بازار سهام در سراسر جهان در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، تنش بین چین و تایوان، همه‌گیری کووید-19 و سایر مسائل آسیب دیده است.

چشم انداز گلگون این شرکت با انتقال آن از نمونه اولیه به تولید انبوه کامیون های الکتریکی نیکولا تره محدود نمی شود. نیکولا گفت که قصد دارد ساخت اولین هاب هیدروژنی خود را در آریزونا آغاز کند. این شرکت قصد دارد در سال جاری دو یا چند شریک را در ایستگاه های توزیع در کالیفرنیا معرفی کند.

نیکولا همچنین برخی از پیشرفت‌های قابل توجه‌تر خود را در تجاری‌سازی خلاصه کرد، از جمله آزمایش آزمایشی با مشتریانی مانند Anheuser-Busch و Total Transportation Services Inc.، تضمین قرارداد باتری با Proterra، و همکاری با Corcentric Fleet Funding Solutions برای کمک به تامین مالی کامیون‌های آنها.

این شرکت گفت که دو فروند Tre BEV را به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی سه ماهه به TTSI در کالیفرنیا تحویل داده است. این شرکت گفت که این کامیون ها چندین بار در روز را حمل می کردند و بیش از 4500 مایل را با هم طی کردند و با یک بار شارژ 204 مایل را طی کردند که طولانی ترین برد در بین تمام BEV TTSI های آزمایش شده است. (خوانندگان: کدام نمره به جز GAAP مورد علاقه شماست؟ نسبت MAU/DAU در شرکت های رسانه های اجتماعی یا مایل ها ناشی از ترس از خودروهای الکتریکی؟)

نیکولا همچنین هدایت کامیون سوخت الکتریکی FCEV Tre خود را با Anheuser-Busch آغاز کرد. این شرکت گفت که دو نیکولا تر FCEV آلفا تحت یک سرویس آزمایشی روزانه سه ماهه در شبکه توزیع کارخانه آبجوسازی در جنوب کالیفرنیا قرار گرفتند.

اما یادداشت های مثبت فوق دارای وجوه مشترکی هستند. هیچ یک از آنها در سال 2021 درآمدی نداشتند. به این ترتیب، گزارش نیکلاس برای سه ماهه چهارم سال 2021 و گزارش کل سال دریایی از جوهر قرمز است.

نتایج مالی

نیکلاس در سه ماهه چهارم سال 2021 یا در هیچ زمانی از سال هیچ درآمدی نداشت. بنابراین سال 2021 را با یک خط برتر صفر و هزینه های عملیاتی 162.7 میلیون دلاری به پایان رساند. بنابراین، زیان عملیاتی شرکت برای کل سال فقط به این میزان بود: 162.7 میلیون دلار.

این نتیجه بیشتر و در نتیجه بدتر از زیان عملیاتی نیکولا در سال 2020 بود که به 146.8 میلیون دلار کمی کمتر رسید. با این حال، این رقم شامل حدود 14.4 میلیون دلار هزینه کاهش ارزش است، بنابراین نرخ رشد شرکت بالاتر از آن چیزی است که از زیان های عملیاتی آن به ارزش اسمی به نظر می رسد. پایه هزینه رو به رشد نیکولا تأثیر قابل توجهی بر عدم سودآوری یا عدم سود او دارد.

برای روشن شدن، این مورد انتظار TechCrunch و بازار بود. نیکولا همانطور که در بالا توضیح داده شد در حالت رشد باقی می ماند، به این معنی که هزینه های آن در حال افزایش است، درآمدهای آن انتظارات آینده است و سود بالقوه در آینده بسیار دور است. این ضررها ممکن است در سال 2022 به افزایش خود ادامه دهند، اما با آغاز تحویل اولین کامیون های تولیدی، این نیز باید به این معنی باشد که سرمایه واقعی، که به عنوان درآمد نیز شناخته می شود، باید شروع به سرازیر شدن به شرکت کند.

با این حال، خبر خوبی در گزارش درآمد این شرکت وجود داشت، یعنی اینکه در سه ماهه چهارم سال 2021 کمتر از حد انتظار ضرر کرد. در حالی که نیکولا 0.39 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه با احتساب تمام هزینه ها (GAAP) از دست داد، زیان خالص تعدیل شده آن به ازای هر سهم. تنها 0.23 دلار بود که عمدتاً نتیجه حذف هزینه غرامت مبتنی بر سهام و تأثیر مالی هزینه های نظارتی از ترکیب هزینه آن بود. بازار انتظار زیان 0.32 دلاری به ازای هر سهم را برای سه ماهه چهارم بر مبنای تعدیل داشت. این، همراه با پیشرفت تجاری شرکت، می تواند به عنوان دلگرم کننده تعبیر شود.

خبر خوب یا خیر، این شرکت پرداخت های مربوط به تسویه حساب خود با SEC، درآمد صفر و افزایش هزینه ها را دارد. توانایی او برای فروش کامیون در مقادیر زیاد و با اقتصاد مثبت نامشخص است. با این حال، سرمایه گذاران نیکلاس را در زمان نگارش 3 میلیارد دلار تخمین می زنند. این یک شرط بزرگ است که کامیون‌های این شرکت حرکت می‌کنند و وقتی این کار انجام شود، سود به دنبال آنها خواهد آمد.