
طبق گزارش ایمنی و حمل و نقل آلیانز برای سال 2019، استارت آپ کره جنوبی Seadronix می خواهد مشکل سوانح دریایی را کاهش دهد، 75 درصد از آنها ناشی از خطای انسانی است. این شرکت به تازگی مجموعه ای 5.8 میلیون دلاری را برای افزایش مقیاس ارائه کرده است. سیستمهای نظارت بر کشتی و ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی آن برای کمک به کشتیهای باری برای حرکت ایمن و کمک به اپراتورهای بندری برای لنگر انداختن وسایل نقلیه خود در بندر.
سرمایه های تازه به رهبری SoftBank Ventures Asia، مجموع Seadronix را به 8.3 میلیون دلار می رساند. Byeolteo Park، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، در مصاحبه ای برای TechCrunch گفت که Seadronix از پایتخت برای گسترش تیم خود به بیش از 30 کارمند و ورود به بازارهای جهانی، از جمله سنگاپور و اروپا، جایی که “درگاه های هوشمند” آن واقع شده است، استفاده خواهد کرد.
پورت هوشمند از فناوریهایی از جمله هوش مصنوعی، دادههای بزرگ، اینترنت اشیا و 5G استفاده میکند تا با دیجیتالی کردن نحوه پهلوگیری کشتیهای بزرگ و مدیریت تدارکات بندر، امنیت بیشتری را فراهم کند و در مصرف انرژی صرفهجویی کند. Seadronix می گوید برخی از پورت های هوشمند در سراسر جهان از فناوری های نوآورانه استفاده کرده اند. به عنوان مثال، بندر روتردام در هلند، بندر هامبورگ در آلمان و بندر سنگاپور، اما به طور کلی صنعت حمل و نقل سنتی محافظه کار و انعطاف پذیر است، به این معنی که برای اختلال آماده است.
پارک گفت: “مأموریت ما این است که یک پلتفرم هوش مصنوعی باشیم که ایمنی و حفاظت از محیط اقیانوس را تضمین کند.” با این بودجه، ما امیدواریم که کارکنان بیشتری را برای تجارت هوش مصنوعی، سنتز حسگر و ناوبری استخدام کنیم و طرح ورود به بازار جهانی خود را تسریع کنیم.
این استارت آپ در دسامبر 2015 توسط سه بنیانگذار تاسیس شد: Park، Donghun Kim (همکار CTO) و Hankeun Kim (همکار CTO). به گفته پارک، همه بنیانگذاران قبلاً به عنوان محقق کشتی های باری مستقل در مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) کار کرده بودند و تصمیم گرفتند آموزش خود را به یک تجارت تبدیل کنند.
سیستم نظارت بر لنگرگاه مبتنی بر هوش مصنوعی Seadronix (AVISS) از حسگرهای بینایی و لیدار برای کمک به پهلوگیری کشتیهای بزرگ استفاده میکند. سیستم نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی (NAVISS) که می تواند به کشتی های باری ارتقا یابد، از کشتی ها در موقعیت های ناوبری پشتیبانی می کند.

اعتبار تصویر: سیادرونیکس
به گفته پارک، مشتریان Seadronix AVISS شامل چهار بندر در کره جنوبی (اینچئون، بوسان، اولسان و یئوسو)، وزارت اقیانوسها و شیلات کره جنوبی و SK Incheon Petrochem هستند. علاوه بر این، شرکت کشتیسازی هیوندای هوی اینداستریز از NAVISS Seadronix برای سیستم کمک فرود هوشمند خود (HiBAS) استفاده میکند و خاطرنشان کرد که با شرکتهای مخابراتی نیز کار میکند زیرا خدمات آن به اتصال 5G یا 6G نیاز دارد.
به گفته این شرکت، بازار هدف این استارت آپ، کشتی سازان جهانی، اپراتورهای کشتی، اپراتورهای بندر هوشمند یا اپراتورهای بندری هستند که می خواهند گردش کار خود را دیجیتالی کنند.