
اینستاکارت خبری نیست.
اوایل این هفته، تکشاخ معروف تحویل غذا یک بسته نرمافزاری را به عنوان بخشی از اقدام سوم که خودش توصیف میکند، اعلام کرد. امروز، بلومبرگ گزارش داد که Instacart برآورد خود را از حدود 39 میلیارد دلار به 24 میلیارد دلار کاهش داد که تقریباً 38.5٪ کاهش در ارزش شرکت را نشان می دهد.
نظر این را نشان می دهد “تخمین” جدید شرکت با تغییر قیمت 409a تعیین شد، به جای کاهش ارزش سهام ممتاز فروخته شده در آخرین دور خود. نکته ظریف بازی در اینجا این است که رتبهبندیهای 409a توسط اشخاص ثالث تعیین میشود – Carta به عنوان مثال این کار را برای مشتریان انجام میدهد – نه استارتآپها یا سرمایهگذاران خطرپذیر آنها، که منجر به قیمت عینیتر برای برخی اقدامات میشود. با این حال، آنچه ما فرض می کنیم رتبه اخیر 409a برای موضوعات Instacart است.
این صرافی به بررسی استارت آپ ها، بازارها و پول می پردازد.
آن را هر روز صبح در TechCrunch + بخوانید یا هر شنبه یک خبرنامه از The Exchange دریافت کنید.
تغییر در ارزش گذاری مطابق با روند بزرگتر ارزش شرکت های فناوری پیشرفته است که در ماه های اخیر رو به کاهش بوده است. از اوج در پایان سال 2021، بازارهای عمومی ارزش شرکت های فناوری بزرگ و کوچک، SaaS و سایرین را کاهش داده است. Instacart که به لطف IPO DoorDash و Uber دارای تعدادی آهنگ عمومی است، در دنیایی زندگی می کند که می تواند مستقیماً ارزش خود را با نگرانی های شناور مقایسه کند.
این صرافی تغییر در رتبه بندی اینستاکارت را عمیق تر کرده است و چندین یادداشت در مورد مسیر فعلی شرکت وجود دارد. موضوع در حال تغییر بازار عمومی تنها یکی از موضوعاتی است که در رتبه پایین تر Instacart مطرح می شود. دیگری استعداد انسان است. بیایید کاوش کنیم.
24 میلیارد دلار 39 میلیارد دلار جدید است
اینستاکارت اعلام کرد که در سال 2021 رکوردهای زیادی از جمله حجم سفارش، حجم ناخالص تراکنش، درآمد و سود ناخالص ثبت کرده است. این شرکت همچنین بیش از 1 میلیارد دلار پول نقد و معادل بانکی دارد، بنابراین از نظر سرمایه بسیار کم است.
بلومبرگ همچنین گزارش داد که این شرکت در سال 2021 درآمدی معادل 1.8 میلیارد دلار داشته است، در مقایسه با گزارش های قبلی مبنی بر اینکه این شرکت در سال گذشته 1.65 میلیارد دلار را در خط اول هدف قرار داده بود. با این رقم بالاتر و رتبه جدید Instacart، این شرکت دارای 13.3 برابر تاخیر در درآمد است. (توجه داشته باشید که این شاخص محافظهکارانهتر از نسبت ARR است که ما برای شرکتهای صرفاً نرمافزاری محاسبه میکنیم.) با قیمت قبلی 39 میلیارد دلاری شرکت، درآمد آن در سال 2021 به آن 21.7 برابر بیشتر میشود.
اینستاکارت تنها شرکت خواربار فروشی نیست که در ماه های اخیر شاهد کاهش چند برابری درآمد بوده است.