
هیوندای می گوید قصد دارد تا سال 2025 بیش از 10 میلیارد دلار برای سرعت بخشیدن به فناوری الکتریکی و خودروهای خودران در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.
بخشی از این مبلغ شامل 5.5 میلیارد دلار است که او برای کارخانه جدید خودروهای الکتریکی و تولید باتری در گرجستان کنار گذاشته است که هیوندای روز جمعه اعلام کرد. تامین کنندگان غیرمرتبط 1 میلیارد دلار دیگر به این پروژه کمک می کنند که هزینه کل را به 6.5 میلیارد دلار افزایش می دهد.
4.5 میلیارد دلار باقیمانده از کل سرمایهگذاری هیوندای در ایالات متحده به آنچه که این خودروساز به عنوان «کسب و کار کلیدی آینده» توصیف میکند، خواهد رفت. به گفته هیوندای، کسبوکارهای کلیدی آینده، رباتیک، فناوری هوش مصنوعی، بهبود حرکت هوایی و توانایی رانندگی مستقل هستند. به طور خاص، هیوندای گفت که وجوه خود را از طریق سرمایه گذاری مشترک و شرکت های تابعه سرمایه گذاری خواهد کرد.
این شرکت گفت که این سرمایه گذاری همچنین به هیوندای کمک می کند تا عملیات تحقیق و توسعه خود را برای برندهای کیا و جنسیس خود ارتقا دهد.
EV و باتری ها
به گفته مقامات، کارخانه جدید خودروهای الکتریکی بزرگترین قرارداد توسعه اقتصادی است که توسط گرجستان استخدام شده است. این سایت 2923 هکتاری قرار است از اوایل سال آینده شروع به کار کند و تولید تجاری خود را در نیمه اول سال 2025 با ظرفیت سالانه 300000 واحد آغاز کند.
این عملیات به هیوندای کمک می کند تا به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به سه تامین کننده برتر خودروهای برقی در ایالات متحده تا سال 2026 دست یابد. هیوندای گفت که این کارخانه که عمدتاً از انرژی های تجدیدپذیر نیرو می گیرد، از یک سیستم تولید بسیار یکپارچه، خودکار و انعطاف پذیر استفاده خواهد کرد که در آن ربات ها به کارگران انسانی کمک خواهند کرد. .
هیوندای گفت این کارخانه برخی از 23 خودروی برقی را که قصد دارد تا سال 2025 راه اندازی کند تولید خواهد کرد. کارخانه باتری آن به هیوندای کمک می کند تا یک زنجیره تامین پایدار ایجاد کند.
رباتیک
در سال 2020، هیوندای 80 درصد از سهام Boston Dynamics را از SoftBank در معامله ای خریداری کرد که ارزش شرکت ربات های سیار را 1.1 میلیارد دلار ارزیابی کرد. بخشی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری او که یکشنبه اعلام شد، بر ایجاد یک زنجیره ارزش برای رباتیک، از ساخت قطعات تا لجستیک متمرکز خواهد شد.
Boston Dynamics اولین ربات تجاری خود را با نام Spot و Stretch برای کار در صنایع مختلف منتشر کرد. Spot برای استفاده در تاسیسات انرژی، ساخت و ساز، تولید، نفت و گاز و صنایع معدنی استفاده می شود. Stretch که رباتی است که جعبه ها را جابجا می کند برای استفاده در انبارها و مراکز توزیع به بازار عرضه می شود.
این پول همچنین از زیرمجموعه هیوندای نیوهورایزنز استودیو پشتیبانی می کند که روی وسایل نقلیه حرکتی نهایی مانند تایگر کار می کند، یک حامل بار مستقل که اندازه یک چمدان است.
AVs
در سال 2019، هیوندای یک سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری با Aptiv، ارائه دهنده جهانی فناوری AV راه اندازی کرد. موشنال، شرکت نوظهور فناوری AV، در حال حاضر در حال اجرای آزمایشی فناوری رانندگی خودکار در اپلیکیشن های اشتراک گذاری سفر Lyft و Via در لاس وگاس است.
هیوندای گفته است که “به طور فعال از موشنال پشتیبانی خواهد کرد”، به این معنی که این شرکت قصد دارد با پیشرفت به سمت عملیات تجاری، پول بیشتری را در این سرمایه گذاری سرمایه گذاری کند.
لورا میجر، مدیر ارشد فناوری روز چهارشنبه در یک کنفرانس تحرک TechCrunch گفت که موشنال رباتاکسی هیوندای را که بر اساس Ioniq 5 EV این برند ساخته شده است، در شبکه Lyft در لاس وگاس سال آینده قرار خواهد داد. خودروها با اپراتورهای ایمنی تحویل داده میشوند، اما باید بتوانند در مانورهای پیادهشدن و سوار شدن در هتل بهطور مستقل حرکت کنند.
تحرک هوایی
با نگاهی به آسمان، هیوندای سال گذشته سوپرنال مستقر در واشنگتن را راه اندازی کرد تا بیاموزد که چگونه تحرک هوایی را در شبکه های مسافرتی چندوجهی موجود ادغام کند.
این شرکت در حال توسعه اپلیکیشنی است تا مشتریان بتوانند سفر خود را با استفاده از ترکیبی از ماشین ها، قطارها، حرکت هوایی پیشرفته، eVTOL و اسکوترهای الکترونیکی برنامه ریزی کنند. هدف آن راه اندازی یک سرویس تجاری در سال 2028 است.