واتساپ، محبوبترین اپلیکیشن گوشیهای هوشمند هند، از یکی از محبوبترین استراتژیها استفاده میکند که ثابت کرده است کاربران را به دومین بازار بزرگ جهان برای خدمات جذب میکند: بازپرداخت. به گفته کاربران و صفحه پشتیبانی رسمی شرکت، سرویس پیامرسانی فوری متا در حال اجرای یک کمپین است که در صورت ارسال پول برای سه نفر مختلف در برنامه، حدود 11 روپیه هند یا 14 سنت را تا سه برابر بین کاربران توزیع میکند.
این جایزه در زمانی به دست می آید که واتس اپ در تلاش است خدمات پرداخت موبایلی خود را در هند گسترش دهد. حتی زمانی که واتساپ در سال 2017 شروع به تحقیق در مورد پرداختهای موبایلی در هند کرد، بازپسگیری نظارتی مانع از گسترش تهاجمی سرویس پرداخت این برنامه محبوب شد.
واتس اپ در اوایل این ماه زمانی که شرکت ملی پرداخت هند، مرجع پرداخت که بر پروتکل پرداخت محبوب UPI که واتس اپ استفاده می کند نظارت می کند، به شرکت ارتباطات اجازه داد تا سرویس پرداخت خود را به 100 میلیون کاربر گسترش دهد، در حالی که قبلا 40 میلیون کاربر بود.
واتساپ که در نوامبر گذشته (اگر نه زودتر) آزمایش تخفیفها را در هند آغاز کرد، این مزیت را به کاربرانی که حداقل 30 روز از این برنامه استفاده کردهاند و از زمان اضافه کردن دادهها به حساب بانکی خود برای پرداختهای واتساپ ثبتنام کردهاند، تعمیم میدهد.
کاربران WhatsApp Business واجد شرایط نیستند.
ما در حال معرفی یک تبلیغ بازپرداخت برای کاربران منتخب WhatsApp هستیم. این شرکت در صفحه پشتیبانی میگوید: اگر واجد شرایط تبلیغ هستید، ممکن است هنگام ارسال پول به یک گیرنده واجد شرایط، یک بنر در برنامه یا نماد هدیه ببینید.
اعتبار تصویر: TechCrunch
واتساپ اولین سرویسی نیست که به امید علاقهمندی کاربران، جوایز نقدی ارائه میکند. گوگل همچنین هنگام راه اندازی Tez (از زمانی که با Google Pay تغییر نام داد) در سال 2017 حدود 65 سنت برای تکمیل اولین تراکنش پرداخت خود به مصرف کنندگان در هند ارائه کرد و از آن زمان تا کنون 40 تا 50 دلار به کاربران برای افزایش تعامل و بازداشت پیشنهاد داده است. غولهای محلی Paytm و MobiKwik نیز سالهاست که در کشور به مصرفکنندگان پول پس میدهند و همچنان مزایای مشابهی را برای ویژگیهای خاص برنامه ارائه میکنند.
بازپرداخت باید به واتس اپ کمک کند تا تلاش های خود را برای ورود به بازار پرداخت های موبایلی هند، که در حال حاضر تحت سلطه گوگل و PhonePe تحت حمایت Walmart است، تسریع بخشد.
واتساپ در صفحه پشتیبانی میگوید که برای پرداختهای با کد QR یا پولی که در درخواست جمعآوری ارسال میشود، بازپرداختی ارائه نمیدهد. کاربرانی که در برنامه های دیگر با شناسه UPI به کاربران پرداخت می کنند نیز واجد شرایط نخواهند بود.
سخنگوی واتساپ در بیانیهای گفت: «ما کمپینی را اجرا میکنیم که مشوقهای مرحلهای را برای بازگرداندن پول به کاربرانمان به عنوان راهی برای باز کردن پتانسیل پرداختهای واتساپ ارائه میکند. ارائه پرداختهای دیجیتال امن، ایمن و آسان بخش مهمی از مقیاسپذیری اقتصاد دیجیتال هند است و ما به افزایش آگاهی از پرداختهای واتساپ به عنوان بخشی از تلاشهای گستردهتر خود برای جذب 500 میلیون هندی بعدی به اکوسیستم دیجیتال ادامه خواهیم داد.