
در ماه می گذشته، والمارت خرید Zeekit را اعلام کرد، یک شرکت تست لباس مجازی استارتاپی که از ترکیبی از پردازش تصویر در زمان واقعی، بینایی کامپیوتری، یادگیری عمیق و سایر فناوریهای هوش مصنوعی استفاده میکند تا به خریداران نشان دهد که در یک شبیهسازی چه شکلی خواهند بود. اندازه بدن، تناسب، اندازه و حتی پارچه خود لباس را در نظر بگیرید. امروز، Walmart می گوید که این فناوری را به Walmart.com و برنامه تلفن همراه Walmart آن معرفی می کند.
این خردهفروش یک عملکرد تست بینایی کامپیوتری مبتنی بر شبکه عصبی را معرفی میکند که اکنون مدل من را انتخاب کنید، که اکنون در مرحله آزمایشی است، که اکنون به مشتریان والمارت اجازه میدهد مدلی را انتخاب کنند که مناسبتر با ظاهر و تیپ بدنی آنها باشد. هنگام راهاندازی آنلاین، خریداران میتوانند از بین 50 مدل مختلف انتخاب کنند تا مدلی را بیابند که رنگ پوست، قد و فرم بدن آنها را به بهترین شکل منعکس میکند، بنابراین میتوانند تصور بهتری از ظاهر لباسها داشته باشند.
این مدل های مجازی در حال حاضر از نظر ارتفاع بین 5’2 “و 6’0” و در اندازه های XS تا XXXL متفاوت هستند. والمارت خاطرنشان می کند که در طول زمان به گسترش انتخاب مدل های خود ادامه می دهد و قصد دارد در هفته های آینده نزدیک به 70 مدل دیگر را عرضه کند تا تنوع بیشتری در اندازه، رنگ پوست و حتی رنگ مو ارائه دهد.
این شرکت در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد که ویژگی جدید توسط شبکههای عصبی Walmart Global Tech، که تصاویر کاتالوگ لباسها را برای ایجاد تصویری پوشیده با استفاده از الگوریتمهای بینایی کامپیوتری در مجموعهای متنوع از تصاویر مدلهای Walmart تجزیه و تحلیل میکند.
استفاده از شبکههای عصبی به تعیین گزینههای مختلف موجود در یک محصول کمک میکند، که نه تنها اندازه آن را شامل میشود، بلکه ممکن است عوامل دیگری مانند گزینههای رنگ موجود یا حتی طول آستین را نیز شامل شود. خرده فروش می گوید که سیستم جدید قادر است تمام این تغییرات را در نمایش گزینه ها ثبت کند.

اعتبار تصویر: والمارت
مدل آینده «Choose My Model» که بر مد زنانه تمرکز دارد، با هزاران مورد در مجموعه برندهای انحصاری و خصوصی Walmart از جمله Free Assembly، Scoop، Sofia Jeans by Sofia Vergara، ELOQUII Elements، Time and Tru، Athletic کار خواهد کرد. آثار، Terra & Sky، No Boundaries، Avia و The Pioneer Woman. همچنین در حال افزودن برندهای ملی است که با Levi’s Hanes، Just My Size، Secret Treasures و Como Blu شروع می شود. با گذشت زمان، آن را گسترش خواهد داد تا در ماه های آینده برندهای ملی بیشتری را شامل شود، از جمله مارک های Walmart.com و Walmart Marketplace.
قبل از خرید، Zeekit با تعدادی از خرده فروشان از جمله Walmart و همچنین برندهای معروف دیگری مانند Tommy Hilfiger و Adidas همکاری می کرد. این کار موجود با Walmart به سرعت بخشیدن به زمان مورد نیاز برای ارائه فناوری به عموم از طریق وب سایت Walmart و ادغام برنامه تلفن همراه کمک کرده است.

اعتبار تصویر: والمارت
هنگام خرید از Walmart.com یا برنامه Walmart، اگر فناوری آزمایش مجازی جدید برای این محصول در دسترس باشد، مشتریان اکنون اعلانهایی را میبینند که میگوید «مدل من را تغییر دهید» برای انتخاب مدل در صفحه لباس. این پیامها در Walmart.com و همچنین در برنامههای موبایل iOS و Android ظاهر میشوند.
به گفته Desi Gosby، معاون Walmart Emerging Tech، مدلی که مشتری انتخاب میکند همچنان با لباسهای دارای Zeekit برای خریدهای بعدی خودنمایی میکند. با این حال، مشتری باید مدل دلخواه خود را از هر دستگاه انتخاب کند – یعنی اگر مشتری مدلی را در شبکه انتخاب کند، به iOS منتقل نخواهد شد.
در طول خرید، والمارت به یک ویژگی اشتراک گذاری اجتماعی اشاره کرد که به دوستان اجازه می دهد در مورد لباس های مجازی بازخورد بدهند، اما این ویژگی فعال نیست. اما خرده فروش می گوید این می تواند فرصتی در آینده برای آزمایش مجازی باشد.
در طول آزمایشات، والمارت گفت که بازخورد مثبتی از مشتریان در مورد این تجربه دریافت کرده است، که امیدوار است خرید آنلاین لباس بیشتر شبیه خرید شخصی باشد.
«یکی از ناامیدکنندهترین جنبههای خرید آنلاین لباس، این است که بفهمید یک کالا واقعاً شبیه شما خواهد بود. با Zeekit، هدف ما ارائه یک تجربه دیجیتالی فراگیر، فراگیر و شخصی است که خرید فیزیکی را بهتر تکرار میکند.»
البته، کمک به مشتریان در انتخاب محصولات مناسب فقط برای برآوردن نیازهای مشتری نیست – بلکه کمک به کاهش تعداد بازگرداندن لباسهایی است که هنگام امتحان کردن در خانه کار نمیکنند. والمارت با ارائه گزینه بازگشت یا مبادله خریدهای آنلاین در فروشگاه های خود سعی کرده بخشی از مشکل مشتریان را برطرف کند. اما سناریوی ایده آل کاهش کلی بازده خواهد بود.

اعتبار تصویر: والمارت
فناوری تست بهتر همچنین میتواند به والمارت در نبرد با آمازون کمک کند، که سال گذشته به عنوان فروشنده شماره یک پوشاک در ایالات متحده پیش از والمارت، جایی که تا حدی به دلیل همهگیری کووید و افزایش متعاقب آن مدعی شده است، در صدر قرار گرفت. در خرید آنلاین با این حال، والمارت در ماههای اول سال 2021 تحت تأثیر «تقاضای کمتر» برای لباس قرار گرفت، اما به لطف فروش تعطیلات، تا پایان سال بهبود یافت. (با این حال، در فروش لباس در سه ماهه چهارم منفجر نشد.)
ایده ارائه آزمایشی مجازی چیزی است که بسیاری از استارتاپ ها در دهه گذشته و پس از آن تجربه کرده اند، از جمله Fitle، Metail، Virtusize، Fits.me و چندین مورد دیگر. این نوع شرکتها نیز موضوع خریدهایی بودهاند، مانند قرارداد eBay در سال 2014 برای PhiSix برای فناوری تست سهبعدی. اخیراً، استارتآپی به نام Revery.ai در حال جمعآوری بودجه برای فناوری کامپیوتر محور خود بود که به مشتریان اجازه میدهد مدل خود را برای امتحان کردن لباسهای مجازی انتخاب کنند.
با این حال، پذیرش ویژگی تست مجازی توسط Walmart ممکن است صنعت تجارت الکترونیک گستردهتر را وادار کند که فناوری مشابه را در وبسایتها و برنامههای کاربردی خود در آینده ادغام کند.