
شرکت میکروموبیلت مشترک Voi در حال استقرار اسکوترهای الکترونیکی در اسلو، نروژ با فناوری بینایی رایانه ای Drover AI است که می تواند تشخیص دهد که آیا اسکوتر در پیاده رو، جاده یا خط دوچرخه قرار دارد تا از سواری در پیاده رو جلوگیری کند.
از آنجایی که صنعت حملونقل کوچک حول چند بازیگر کلیدی ادغام میشود و شهرها در مورد اینکه کدام اپراتورها مجاز به حضور در خیابانهایشان هستند، بیشتر خواستار میشوند، اپراتورها به دنبال راههایی برای جذابتر به نظر رسیدن شهرها هستند. اگر چیزی وجود دارد که به نظر می رسد شهرها بیشتر از اسکوترهای پیاده رو از آن متنفرند، مالکیت آن است چرا رانندگان اسکوتر ابتدا در پیاده رو هستند و با خطوط ویژه دوچرخه پاسخ می دهند. در نتیجه، اپراتورهایی مانند Voi برای اطمینان از شهرت به سیستمهای پیشرفته پشتیبانی سواران روی آوردهاند.
و به نظر می رسد که کار می کند.
Voi که بیش از دو سال است در اسلو فعالیت می کند، اخیراً حراج خود را به همراه Tier and Bolt (بولت یکی دیگر از مشتریان Drover و همچنین Spin، Beam، Helbiz و Fenix) برای یک سال دیگر تمدید کرده است. به گفته یکی از آشنایان با این موضوع، گنجاندن فناوری Drover یکی از دلایلی بود که رتبه ایمنی و پارکینگ Voi در برنامه خود در رتبه اول 12 شرکتی قرار گرفت که شرکت کردند.
از 2000 اسکوتر استارتاپ سوئدی در اسلو، صدها نفر در چند ماه آینده به فناوری Drover PathPilot AI مجهز خواهند شد. فناوری Drover نه تنها قادر است تشخیص دهد که یک راکب در پیاده رو است یا یک اسکوتر را به طور نامناسب پارک می کند، بلکه می تواند به راکب در مورد تخلفات آنها هشدار دهد و حتی سرعت آن را تا توقف کند. این گزینههای درگیرتر در اختیار اپراتور و شهر است و Voi هنوز مشخص نکرده است که اگر سوارکار بد رفتار کند چگونه یا خیر مداخله خواهد کرد یا خیر.
این اولین بار نیست که Voi فناوری مبتنی بر دوربین را برای جلوگیری از رانندگی یا پارک کردن اسکوترها در پیاده روها پیاده سازی می کند. تابستان گذشته، Voi یک پروژه آزمایشی را با Luna مستقر در دوبلین در بریتانیا راهاندازی کرد، که به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه دوربینهای هوش مصنوعی میتوانند به فعال کردن پارکینگ اسکوتر، جلوگیری از پیادهروها و جلوگیری از خطرات احتمالی کمک کنند. یکی از سخنگویان Voi به TechCrunch گفت که مشارکت با Drover مشابه است، اگرچه به بهبود محدودیتهای جغرافیایی برای کنترل نحوه و مکان سواری و پارک اسکوترها کمک میکند و این در مقیاس بزرگ انجام خواهد شد.
Voi همچنین قصد دارد از همکاری خود با Drover برای ایجاد رکوردی از مکان و نحوه حرکت اسکوترها در اسلو استفاده کند. این شرکت گفت که PathPilot به طور خودکار اطلاعاتی در مورد استفاده از ناوگان یا رفتار سوارکاران ارائه می دهد که Voi می گوید می تواند با شورای شهر اسلو به اشتراک بگذارد تا با بهینه سازی مکان های اسکوتر الکترونیکی یا شناسایی اسکوترهای سقوط کرده توسط کارگران Voi به بهبود خدمات کمک کند.