منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • ویدیوهای عمومی YouTube اکنون برای «ریمیکس» در YouTube Shorts واجد شرایط هستند، مگر اینکه سازندگان انصراف دهند

ویدیوهای عمومی YouTube اکنون برای «ریمیکس» در YouTube Shorts واجد شرایط هستند، مگر اینکه سازندگان انصراف دهند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

رقیب یوتیوب، TikTok، معروف به YouTube Shorts، امروز ویژگی جدیدی شبیه به TikTok’s Stitch ارائه می‌کند که به سازندگان اجازه می‌دهد هنگام ایجاد محتوای جدید Shorts، بخش ویدیویی کوتاهی از YouTube یا Shorts کاربر دیگری را وارد کنند. این ویژگی توسعه‌ای از قابلیت ریمیکس موجود YouTube Shorts است که قبلاً به سازندگان اجازه می‌داد صدا را از ویدیوهای دیگر در پست‌های Shorts خود آزمایش کنند.

ویدیوهای YouTube در سطح پلتفرم فوراً برای میکس پیش‌فرض انتخاب می‌شوند. این شرکت توضیح می‌دهد که اگر سازنده نمی‌خواهد محتوایش در Shorts ریمیکس شود، باید YouTube Studio را رها کند.

تنها یک استثنا از این قانون وجود دارد: ویدیوهای موسیقی با محتوای دارای حق نسخه برداری از شرکای موسیقی YouTube واجد شرایط میکس نیستند.

با این حال، یوتیوب می گوید، با این حال، نمی توان محتوای موجود در YouTube Shorts را انکار کرد. در مقام مقایسه، سازندگان TikTok ممکن است از نمونه برداری از ویدیوهای دیگران به صورت فردی از تنظیمات حریم خصوصی ویدیو جلوگیری کنند، علاوه بر این، مجوزهای پیش فرض را برای همه ویدیوهای خود از تنظیمات حریم خصوصی اولیه برنامه تعیین می کنند.

سازندگان فیلم کوتاه که می خواهند استفاده از محتوای خود را در ویدیوهای دیگر محدود کنند، گزینه های کمتری دارند. در عوض، آنها فقط می توانند انتخاب کنند که کلیپ کوتاه اصلی خود را حذف کنند، که صدای آنها را از سایر ویدیوهای کوتاهی که از آن استفاده می کنند حذف می کند. با این کار هر ویدیوی کوتاه دیگری که محتوای ویدیوی آنها را آزمایش کرده است نیز حذف خواهد شد. البته، این می تواند برای سازندگانی که محتوای خود را به ویدیوهای موفق ریمیکس کرده اند، مشکل ساز باشد، زیرا ویدیوهای کوتاه ریمیکس آنها ناپدید می شوند.

با این سیاست، واضح است که یوتیوب قصد دارد اکوسیستم Shorts را گسترش دهد تا به یک پلتفرم عمومی بزرگ مانند خود یوتیوب تبدیل شود. اما این نیز موضعی تهاجمی است که به طور خودکار هر کسی را درگیر کند چند وقت در یوتیوب آپلود شده و محتوای آنها را به عنوان خوراکی بالقوه برای ویدیوهای کوتاه تبدیل می کند. اینستاگرام تاکتیک مشابهی را با قابلیت ریمیکس خود معرفی کرده است. این انتخابات در کنار هم نشان می‌دهد که غول‌های تکنولوژی تا چه حد تهدیدی برای TikTok هستند.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

اعتبار تصویر: یوتیوب

برای استفاده از قابلیت جدید ریمیکس، کاربران ابتدا روی «ایجاد» ضربه زده و سپس «برش» را از گزینه‌های ریمیکس انتخاب می‌کنند. از آنجا، آن‌ها می‌توانند بخش ویدیویی یک تا پنج ثانیه‌ای را از هر ویدیوی واجد شرایط درخواستی یا ویدیوی YouTube Shorts دیگر آزمایش کنند و آن را در خود بگنجانند.

هنگامی که یک ویدیوی کوتاه از محتوای موجود کانال خود کاربر ایجاد می شود، با پیوندی در پخش کننده Shorts به ویدیوی اصلی منتسب می شود. یوتیوب توضیح می دهد که این روشی را برای سازندگان فراهم می کند تا به مخاطبان استفاده نشده دست یابند تا با محتوای بلندمدت خود درگیر شوند. اگر نمونه از کانال شخص دیگری نیز باشد، Attribution به همین ترتیب عمل خواهد کرد.

این افزونه Remix به این معنی است که اکنون میلیاردها ویدیو از سراسر YouTube برای سازندگان Shorts در دسترس خواهد بود و به YouTube یک مزیت رقابتی بالقوه را نسبت به پلتفرم‌های جدیدتر مانند Instagram Reels، Snapchat Spotlight و تا حدی حتی TikTok ارائه می‌کند – که هیچ یک از آنها چنین نیست. تاریخچه گسترده ای از آپلودهای کاربر مانند YouTube.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

اعتبار تصویر: یوتیوب

به طور گسترده‌تر، YouTube به TechCrunch می‌گوید که معتقد است این راه‌اندازی به ارتقای «خالق ترکیبی» کمک می‌کند – به این معنی که ویدیوهای مختلفی از جمله محتوای کوتاه، ویدیوهای درخواستی طولانی‌تر و ویدیوهای زنده تولید می‌کند. مزیت این مدل توانایی سازنده در کسب درآمد از جریان های متعدد به جای معرفی در یک قالب است. (به نظر می رسد رقیب یوتیوب، TikTok، جذب سازندگانی را که عادت به تولید ویدیوهای طولانی تر دارند، در نظر گرفته است. در ماه فوریه، TikTok در تلاشی آشکار برای به چالش کشیدن YouTube، حداکثر طول ویدیوی پلتفرم خود را از 3 دقیقه قبل به 10 دقیقه افزایش داد.)

علاوه بر اخبار افزودنی ریمیکس امروز، یوتیوب می گوید که پخش کننده Shorts خود را در چندین دستگاه از جمله دستگاه های دسکتاپ و تبلت و همچنین شبکه تلفن همراه در دسترس کاربران قرار می دهد.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

اعتبار تصویر: یوتیوب

در طی چند هفته آینده، کاربران این پلتفرم‌ها یک قفسه برای Shorts در صفحه اصلی و یک بخش Shorts پیدا می‌کنند، مشابه آنچه قبلاً در برنامه اصلی YouTube موجود است. وقتی یک ویدیوی Shorts را پیدا می‌کنند که می‌خواهند تماشا کنند، سپس می‌توانند به تجربه Shorts بروند و انگشت خود را به صورت عمودی بکشند تا ویدیوهای بیشتری مشابه نمایش TikTok ببینند. این شرکت گفت که این دیدگاه ها واجد شرایط بودن سازندگان برای صندوق شورت را در نظر می گیرد.

صندوق 100 میلیون دلاری YouTube Shorts که تابستان گذشته راه‌اندازی شد، برای پاداش دادن به سازندگان برای جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین ویدیوهای کوتاهشان تا پایان سال 2022 طراحی شده است. هر ماه، YouTube به هزاران سازنده واجد شرایط این فرصت را می‌دهد که از صندوق درخواست پرداخت کنند. این شرکت قبلاً گفته بود که پرداخت‌ها می‌تواند از 100 تا 10000 دلار بر اساس میزان بازدید و تعهد متغیر باشد.

فقط سازنده ویدیویی که نامزدی را می بیند، مبلغ وجه را دریافت می کند. هیچ سهم درآمدی با سازنده اصلی ویدیوی اصلی وجود ندارد، که در نهایت دوباره میکس شد. با این حال، این روش در سایر پلتفرم ها کار می کند. و یوتیوب خاطرنشان می کند که می تواند به سازنده ویدیوی اصلی کمک کند تا با مخاطبان جدیدی ارتباط برقرار کند.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

اعتبار تصویر: یوتیوب

در حال حاضر، پرداخت‌های Shorts Fund تنها راه برای سازندگان برای کسب درآمد از Shorts است، اما YouTube به ما می‌گوید که در حال کار بر روی یک مدل درآمدزایی بلندمدت برای این پلتفرم است که قصد دارد در ماه‌های آینده آن را اعلام کند.

سازندگان می توانند ردیابی کنند که کدام یک از ویدیوهای آنها توسط YouTube Analytics ریمیکس شده است. یوتیوب به زودی نوتیفیکیشن هایی را معرفی می کند تا به سازندگان در هنگام ریمیکس شدن ویدیوهایشان هشدار دهد.

یوتیوب می گوید که قابلیت گسترش یافته ریمیکس ویدیوهای یوتیوب از امروز در دستگاه های iOS توزیع می شود و در آینده نزدیک به اندروید نیز می رسد.