
اسنپ چت در حال آماده شدن برای معرفی یک ویژگی جدید کنترل والدین به نام Family Center است که به والدین این امکان را می دهد تا ببینند نوجوان آنها با چه کسی در برنامه دوست است و همچنین در طول هفت روز گذشته با چه کسانی پیامک ارسال کرده است.
مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، برای اولین بار در مصاحبه ای در ماه اکتبر، پیشنهاد برنامه ریزی شده را کنایه زد و توضیح داد که این ویژگی به والدین دید بهتری نسبت به نحوه استفاده نوجوانان از سرویس آن می دهد و امیدواریم آنها احساس راحتی بیشتری با این برنامه داشته باشند.
اسنپ یکی از جدیدترین پلتفرم های اجتماعی فناوری است که نیاز به ابزارهای نظارت والدین را برآورده می کند، اگرچه کاربرد آن به طور گسترده توسط کاربران جوان استفاده می شود. در ارائه Snap NewFronts به تبلیغ کنندگان در اوایل ماه جاری، این شرکت اشاره کرد که برنامه Snapchat اکنون به بیش از 75٪ از افراد 13 تا 34 ساله در بیش از 20 کشور جهان دسترسی دارد و 80٪ از جمعیت ایالات متحده Gen Gen حداقل یک برنامه را تماشا کرده است. از برنامه های اورجینال اسنپ.
با توجه به اسکرین شات های جدیدی از مرکز خانواده آینده اسنپ چت که توسط شرکت اطلاعاتی محصول Watchful با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، ویژگی جدید Family Center به والدین این امکان را می دهد که ببینند نوجوانشان با چه کسی در برنامه دوست است. این برای والدین مفید است زیرا برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی، لیست دوستان اسنپ چت عمومی نیستند. والدین همچنین متوجه خواهند شد که نوجوان آنها با چه کسی در هفت روز گذشته صحبت کرده است، اما محتوای آن مکالمات را نه. تصاویر بیشتر توضیح میدهند که والدین میتوانند در صورت لزوم به نوجوانان خود در گزارش خشونت و قلدری کمک کنند.

اعتبار تصویر: اسکرین شات اسنپ چت از طریق Watchful
ویژگی کنترل والدین با این امکان کار می کند که به والدین اجازه می دهد تا نوجوانان (یا نوجوانان) خود را به مرکز خانواده جدید در برنامه دعوت کنند تا نظارت را شروع کنند. گیرنده این دعوتنامه امکان پذیرفتن یا رد دعوت را دارد.
این احتمالاً یک رویکرد مناسب برای کنترل والدینی است که نوجوانان را شامل می شود، زیرا به حریم خصوصی آنها احترام می گذارد. به جای اجازه دادن به والدین برای جاسوسی مخفیانه از نوجوانان خود، این امر تضمین می کند که والدین و فرزند در عوض یک مکالمه نظارتی والدین داشته باشند که در آن آنها با مجموعه ای از قوانین متناسب با خانواده خود موافقت کنند.
تصاویر ارائه شده توسط Watchful طراحی های اولیه ویژگی اسنپ چت هستند که هنوز در حال توسعه است و هنوز زنده یا در حال آزمایش نیست. لازم به ذکر است که محصولات در این مرحله اغلب قبل از عرضه برای عموم تغییر می کنند. این بدان معنی است که محصول نهایی ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسد. (املای کلمه “Center” در بریتانیا نیز نشان می دهد که ما نسخه جهانی محصول مرکز خانواده را در اینجا نمی بینیم.)

اعتبار تصویر: اسکرین شات اسنپ چت از طریق Watchful
دیگر پلتفرمهای اجتماعی بزرگ قبلاً ویژگیهای کنترل والدین و سایر تجربیات متناسب با سن خود را برای کاربران جوانتر خود راهاندازی کردهاند. اسنپ کمی به عقب می دود.
به عنوان مثال، TikTok از زمان شروع به کار ابزار جفتسازی خانوادهاش در برنامه در سال 2020، به توسعه پیشنهادات کنترل والدین خود ادامه داده است. این ابزار به والدین اجازه میدهد تا حساب TikTok خود را با حساب کودک جفت کنند تا حریم خصوصی حساب را کنترل کنند، خواه ناخواه باشد. به سایر کاربران TikTok پیشنهاد میشود که آیا کودک میتواند از جستجو استفاده کند و چه کسی، اگر کسی، میتواند محتوای کودک را مشاهده کند، نظر دهد یا با آن تعامل داشته باشد، از جمله موارد دیگر. همچنین سوئیچ برای قرار دادن حساب در حالت ایمن تر برای کاربران زیر 13 سال نیز وجود دارد.
YouTube همچنین ویژگیهای کنترل والدین را در آزمایش سال گذشته منتشر کرد که به والدین اجازه میدهد بین سطوح مختلف دسترسی به YouTube برای نوجوانان یا نوجوانان یکی را انتخاب کنند. و اینستاگرام حتی دیرتر با ابزارهای ایمنی جدید خود برای والدین، که مرکز خانواده نیز نامیده میشود، وارد شد، که تا مارس 2022 معرفی نشدند. ابزارهای آن به والدین اجازه میدهد تا بر زمان صرف شده در برنامه نظارت کنند، افرادی که حساب کودک را دنبال میکنند و غیره.
اگرچه همه پلتفرمها به طور گسترده در فضای رسانههای اجتماعی رقابت میکنند، اما همه آنها کمی متفاوت عمل میکنند، که نشان میدهد واقعاً چه نوع ویژگیهای کنترل والدین مورد نیاز است. در مورد اسنپ چت، خردسالان در برنامه باید قبل از شروع ارسال پیام، یکدیگر را به عنوان دوست بپذیرند. نمایه های نوجوان نیز در نتایج جستجو یا به عنوان پیشنهاد برای دوستان کاربر دیگر ظاهر نمی شوند – مگر اینکه آنها دوستان مشترک داشته باشند. و افراد زیر سن قانونی نمی توانند نمایه های عمومی داشته باشند. این بدان معناست که اسنپ برای کنترل این نوع تجربیات نیازی به پیاده سازی ویژگی های کنترل والدین نخواهد داشت.
اسنپ از اظهار نظر در مورد اسکرین شات های Family Center خودداری کرد، اما این شرکت پیشتر گفته بود که این پیشنهاد در ماه های آینده ارائه خواهد شد.