منو سایت

پارادوکس رشد استارت آپ ها

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

به TechCrunch Exchange، یک خبرنامه هفتگی برای استارت آپ ها و بازارها خوش آمدید. الهام گرفته از TechCrunch روزانه + ستون جایی که نام خود را گرفته است. آیا می خواهید آن را هر شنبه در صندوق پست خود قرار دهید؟ ثبت نام اینجا.

دوستان! به آخر هفته خوش آمدید امیدوارم استراحت کنی و انرژی بگیری کار امروز ما کاملا آرام است، پس یک فنجان قهوه دیگر بریزید و شروع کنیم.

پارادوکس رشد استارت آپ ها

این هفته، The Exchange زمان زیادی را صرف برجسته کردن تغییرات در بازار راه اندازی کرد. به طور خلاصه، ارزش شرکت‌های فن‌آوری توسط سرمایه‌گذاران مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد که برخی از اشتیاق سوداگرانه که منجر به نتایج راه‌اندازی‌های 2020 و 2021 شد، از بین رفته است.

برای بسیاری از شرکت ها، تغییرات کوتاه مدت بازار چیز مهمی نیست. برخی استارت‌آپ‌ها پول کافی برای قدرت دارند و با رشد پایدار با کاهش چندبرابر درآمد مقابله خواهند کرد. نام آن را استراتژی Databricks بگذارید.

اما برای تعداد زیادی از استارت آپ ها، وضعیت متفاوت به نظر می رسد. در اینجا چند استارت آپ امروزی آورده شده است:

  • آنها یک دایره تاریخی عظیم را در سال 2020/2021 با قیمت بالا جمع کردند، زیرا بازار پر از سرمایه های سفته بازی است.
  • آنها هزینه های زیادی را برای اهداف اجاره و رشد خرج کردند که منجر به سطوح بالایی از فرسودگی شغلی تا پایان سال 2021 شد.

این نیست که وضعیت بدی است، مشروط بر اینکه استارت‌آپ‌هایی که در مورد آنها صحبت می‌کنیم، پول کافی برای انتقال به سال 2022 داشته باشند. شاید تا آن زمان، شاید ارزیابی‌های شرکت‌های فناوری تا حدودی بهبود یافته باشد. اما با رشد سریع شرکت ها در سال گذشته – گاهی اوقات سه بار در یک سال! – برخی از استارت آپ ها به اهداف رشدی که ذاتاً پول بر هستند وابسته شده اند. این بدان معنی است که افزایش های زیاد در سال های 2020 و 2021 شرکت ها را در طول سال جاری تحت فشار قرار نمی دهد.

یعنی باید دوباره مطرح کنند، زمان لعنتی است.

آیا ارزیابی‌ها تحت تأثیر راه‌اندازی در اواخر سال جاری قرار خواهند گرفت؟

بنابراین، برخی از شرکت‌های نوظهور فناوری اکنون به دو گزینه زیر نگاه می‌کنند: رشد کندتر، صرفه‌جویی در پول، یا نگه داشتن پدال روی زمین به قیمت هزینه. این پیچیده است نه نه این گزینه ممکن است برای آنها کار کند. چطور؟

  • استارت‌آپ‌هایی که با انتظار رشد سریع قیمت‌های بالایی به دست می‌آورند و اکنون با ارزیابی بالقوه‌ای از دور بعدی روبرو هستند که انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند، ممکن است رشد را برای صرفه‌جویی در هزینه محدود کنند. این مسیر طولانی تری را برای دور بعدی بودجه آنها فراهم می کند. با این حال، این به رشد آنها آسیب می رساند و منجر به ارزش بسیار پایین تر سرمایه آنها می شود، فرصت های جذب سرمایه را محدود می کند و دوام طولانی مدت آنها را زیر سوال می برد.
  • استارت‌آپ‌هایی که با انتظار رشد سریع قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و اکنون با ارزیابی بالقوه‌ای در دور بعدی روبرو هستند که انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند، می‌توانند به افزایش هزینه‌ها ادامه دهند و موجودی نقدی خود را محدود کنند. این مسیر پول آنها را کاهش می دهد، اما نرخ رشد آنها را نسبتاً بالا نگه می دارد. با این حال، همانطور که سرمایه گذاران سیگنال می دهند که سودآوری مهم است، صرف هزینه برای رشد می تواند به معامله فاوستی منجر شود.

این پارادوکس رشد استارت آپ هاست. با بازگشت به گذشته و گرفتن سرمایه با قیمت های پایین تر یا شاید با برنامه رشد محدودتر حل می شود. با این حال، با توجه به اینکه سال گذشته از نظر حجم و قیمت، سالی رکورددار جذب سرمایه برای استارت آپ ها بود، برای این کار کمی دیر شده است.

اینکه چگونه استارت‌آپ‌ها دقیقاً با این چالش مقابله خواهند کرد احتمالاً یک داستان کلیدی در سال 2022 خواهد بود.

برخی عوامل کاهش دهنده وجود دارد. سرمایه گذاران می توانند شرکت های پرتفوی موجود خود را با دایره های توسعه با قیمت های ثابت تامین مالی کنند. این امر برای استارت آپ ها رقیق کننده است، اما مرگبار نیست. و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از برخی روش‌های رشد ارزان‌تر استفاده کنند – رشد محصول محور و غیره. – به امید مدیریت افزایش خوب درآمد بدون زیان های عملیاتی وحشتناک.

برای استارت‌آپ‌ها، پیام واضح است: سریع رشد کن یا بمیر

اما پیگیری چنین اشکالی از رشد، حتی برای شرکت هایی که با چنین روش هایی ایجاد شده اند، آسان نیست تا از روز اول به بازار عرضه شوند. نحوه انحراف از سایر روش‌های فروش برای استارت‌آپ‌ها مشخص نیست، زیرا ممکن است ناگهان بخواهند راهی برای جذب خطوط برتر جدید بدون استخدام کارکنان فروش بیشتر یا صرف هزینه بیشتر برای تبلیغات پیدا کنند.

متاسفم برای همه اخبار بد اخیر، اما فکر کنید این یک تقویت کننده برای مهمانی سال گذشته است. این خماری است.