منو سایت

پخش کننده موسیقی Deezer از طریق SPAC 1.1 میلیارد دلاری عمومی شد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

Deezer که یک پخش کننده موسیقی اروپایی است، از طریق قراردادی با SPAC، رقیب Spotify را 1.1 میلیارد دلار ارزیابی کرد. Deezer با I2PO ادغام خواهد شد تا یک چک سفید به رهبری مدیر عامل سابق WarnerMedia، Iris Knobloch.

این شرکت که در سال 2007 تأسیس شد، قبلاً سعی کرد در سال 2015 یک IPO ایجاد کند، فقط برای معکوس کردن مسیر و افزایش دور سری E و سری F در سال های 2016 و 2018. در حوالی زمان اولین اقدام IPO، سرمایه گذاران نگران سودآوری این شرکت بودند. پخش موسیقی، چرا که پاندورا در یک سه ماهه نزدیک به 86 میلیون دلار ضرر کرده بود.

از آن زمان، استریمرهای سطح بالا مانند اسپاتیفای، آمازون و اپل تنها به رشد خود ادامه دادند و علاقه بازار به موسیقی را احیا کردند. اما Deezer برای رقابت با این غول‌ها نیز تلاش می‌کند – تا سه ماهه دوم سال 2021، Deezer تنها 2٪ از بازار جهانی اشتراک موسیقی استریم را در اختیار داشت، اگرچه در خارج از کشور محبوب‌تر از ایالات متحده است. در فرانسه و برزیل، این شرکت به ترتیب 29 و 17 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

نمودار دایره ای که سهم بازار پخش کننده های موسیقی را نشان می دهد: Spotify 31٪، Apple Music 15٪، Amazon Music 13٪، Tencent 13٪ و Youtube Music 8٪.

اعتبار تصویر: MIDiA

به گفته وال استریت ژورنال، Deezer هنوز درآمدی ندارد، اما طبق این قرارداد امیدوار است تا سال 2025 به سوددهی برسد. Deezer در حال حاضر 9.6 میلیون مشترک دارد، 90 میلیون آهنگ پخش جریانی به همراه پادکست و کتاب صوتی ارائه می دهد و در آخر 400 میلیون یورو درآمد داشته است. درآمد سال در مقایسه، Spotify دارای 180 میلیون مشترک پولی و در مجموع 406 میلیون کاربر فعال در ماه با احتساب سطح رایگان آن است. اما Deezer صدای HiFi را ارائه می دهد، در حالی که Spotify هنوز این جهش را انجام نداده است. Deezer همچنین به یک مدل پرداخت راحت‌تر برای نوازندگان ابراز علاقه کرد، در حالی که Spotify توسط هنرمندان به دلیل ارائه پرداخت‌های جریان کم مورد انتقاد قرار گرفت.

Geronimo Folgeira، مدیرعامل Deezer در بیانیه‌ای گفت: «امروز نقطه عطف مهمی در تاریخ Deezer است زیرا ما سفری را برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام Euronext پاریس آغاز می‌کنیم. ما به طور منحصر به فردی در صنعت رو به رشد استریم موسیقی، با یک محصول بسیار رقابتی، یک استراتژی واضح و یک تیم مدیریتی مجرب و تجدید شده برای استفاده از این فرصت و ایجاد ارزش قابل توجه برای سهامداران، قرار داریم.

Spotify هنوز در خط مقدم سایر خدمات موسیقی قرار دارد، اما سهم بازار آن کاهش یافته است