منو سایت

پس از خرید Bungie، سونی تمام بازی‌های زنده را تغییر داد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

پس از خرید Bungie در اوایل سال جاری، سونی به سرعت در حال ادغام تجربه این شرکت در چشم انداز گسترده تر خود است.

جیم رایان، مدیر عامل سرگرمی‌های تعاملی سونی، در ارائه‌ای به سرمایه‌گذاران در روز پنج‌شنبه، آینده نزدیک این شرکت را ترسیم کرد، که به شدت بر روی بازی‌های آنلاین دائماً به روز شده با الهام از Destiny، موفقیت دیرینه Bungie تمرکز دارد.

سونی انتظار دارد تا پایان سال 49 درصد از بودجه خود را صرف توسعه استودیو پلی استیشن برای بازی های زنده کند. تا سال 2025، سونی قصد دارد این سهم را از 12 درصد در سال 2019 به 55 درصد افزایش دهد. تا پایان سال 2025، سونی پیش‌بینی می‌کند که به جای تنها یک بازی، 12 بازی زنده خود را داشته باشد.

این شرکت از پاسخ دادن به سؤالات TechCrunch در مورد اینکه کدام یک از فرنچایزهای آن می توانند خدمات زنده دریافت کنند خودداری کرد، اما در این ارائه از God of War، Horizon Forbidden West، Spider-Man، The Last of Us و Uncharted به عنوان لیستی از تک آهنگ های قابل توجه خود نام برد. بازیکن در دست اول Naughty Dog متعلق به سونی در حال اجاره یک بازی چند نفره مستقل است، بنابراین یک بازی جدید می تواند واقعاً از دنیای مجازی The Last of Us یا Uncharted ظاهر شود.

Bungie بیشتر به خاطر خلق فرنچایز Halo شناخته شده است، اگرچه این استودیو اخیراً مترادف با Destiny شد، یک سریال علمی تخیلی تازه که این شرکت پس از ترک Halo با مایکروسافت توسعه داد. مانند Halo، Destiny یک تیرانداز اول شخص آینده نگر با مکانیک دقیق و رضایت بخش است. اما جذابیت واقعی Destiny، تجربه بی‌نظیر چندنفره آنلاین بانجی است که بازیکنان را به هاب‌های مرکزی می‌آورد، جایی که می‌توانند با هم به کاوش و تکمیل مأموریت‌ها بپردازند و آن را بیشتر شبیه World of Warcraft می‌کند تا یک FPS سنتی مانند Call of Duty.

سه سال پس از جدایی از مایکروسافت، Bungie یک شراکت 10 ساله با Activision امضا کرد. این شرکت در نهایت از Activision جدا شد و راه را برای سونی برای تصاحب آن در اوایل سال جاری با 3.6 میلیارد دلار هموار کرد. Bungie یک استودیوی بازی مستقل در طرف دیگر معامله، à la Naughty Dog، باقی خواهد ماند.

درست پس از انتشار عمومی خرید Bungie، هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی، برنامه این شرکت را برای گنجاندن دانش خدمات بازی زنده Bungie در عرضه‌های گسترده‌تر بازی خود تأیید کرد.

“اهمیت استراتژیک این خرید نه تنها در دریافت امتیاز فوق العاده موفق Destiny و همچنین یک IP Bungie بزرگ جدید است که در حال حاضر در حال توسعه است، بلکه شامل شدن در گروه تجربه و فناوری سونی است که توسط Bungie توسعه یافته است. توتوکی گفت: فضایی برای خدمات بازی زنده.

سونی با در اختیار گرفتن بانجی، دانش زیادی در مورد نحوه ایجاد بازی‌های چندنفره آنلاین به دست می‌آورد که در طول زمان گسترش می‌یابند و بازیکنان را وادار می‌کند تا برای خریدهای بیشتر بازگردند. این نوع تجربه که معمولاً به عنوان «بازی خدمات زنده» شناخته می‌شود، توضیح می‌دهد که چگونه Fortnite سال‌ها پس از آن که برای اولین بار در سرفصل اخبار قرار گرفت، همچنان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است تا گیمرهای معمولی و پخش‌کننده‌های هاردکور را در دنیای رنگارنگ و پر هرج و مرج خود جلب کند.

این نیز یک مدل تجاری بسیار سودآور است. بازی‌های زنده معمولاً یک ویترین درون بازی دارند که بازیکنان اختصاصی را به خرید کالاهای دیجیتالی مانند پوست و لباس شخصیت‌ها دعوت می‌کند. این دارایی ها در چرخه ورود و خروج، ایجاد کمبود و تشویق بازیکنان به خرج کردن پول واقعی برای جمع آوری آنها می کنند. در فصل معینی از محتوا، بازیکنان بازی‌هایی مانند Destiny 2 و Fortnite می‌توانند برای برنده شدن مجموعه‌ای از این لوازم آرایشی «گذر مجازی» پول پرداخت کنند.

برخی از بازی‌های زنده، مانند Final Fantasy XIV، بازیکنان را ملزم به پرداخت اشتراک ماهانه برای دسترسی به آخرین محتوا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر رایگان هستند. خوشبختانه، امروزه بیشتر بازی‌ها دیگر نیازی به اشتراک پولی از طریق خدمات اشتراک ممتاز مایکروسافت یا سونی ندارند.

بازی‌های زنده به مرور زمان محتوای گسترده‌ای را اضافه می‌کنند و بازیکنان اغلب برای دسترسی به چیزهای جدید هزینه می‌کنند، حتی اگر بازی اصلی تقریباً ثابت بماند. برای سازندگان بازی، جذابیت واقعی حفظ بازی‌ای است که می‌تواند در طول زمان زنده بماند و رشد کند، سال‌ها برنده شود به‌جای اینکه درخشان باشد، و چند ماه پس از عرضه خارج شود.

سونی بانجی خالق Halo and Destiny را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد