منو سایت

پس از رشد بیش از حد شارژ، سازنده باتری EcoFlow به سراغ glampers می رود

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
پس از رشد بیش از حد شارژ، سازنده باتری EcoFlow به سراغ glampers می رود

در سال‌های اخیر، بحران‌های شدید آب و هوایی و قطع برق، کارشناسان روز قیامت را به برنامه‌ریزی سناریوهایی برای بقای آفلاین سوق داده است. این ذهنیت یک موهبت برای EcoFlow مستقر در شنژن بود، یک تکشاخ مولد و حفاظت‌کننده که سال گذشته 220 میلیون دلار درآمد داشت، زیرا مصرف‌کنندگان آمریکایی نیروگاه‌های قابل حمل با انرژی خورشیدی آن را درخواست کردند.

در میان یک مرحله قابل توجه رشد – درآمد بین سال‌های 2019 و 2021 50 برابر شد – این استارت‌آپ که توسط گروهی از کهنه‌کاران غول هواپیماهای بدون سرنشین DJI در سال 2017 تأسیس شد، جایگاه جدیدی را برای شکستن کشف کرده است: گلمپینگ. در گفتگو با TechCrunch، بنیانگذار و مدیر عامل آن، لی بروس وانگ، آینده بودن در طبیعت را در حالی که از نسیم خنک ارسال شده توسط تهویه هوای فضای باز EcoFlow که در ماه های آینده در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد، پیش بینی کرد.

او توضیح داد که علاقه مندان به Glamping اکنون می توانند تعدادی از لوازم برقی مانند اجاق گاز و اجاق گاز را به ایستگاه های باتری قابل حمل تبدیل کنند، اما تهویه مطبوع دشوار است زیرا اکثر آنها از جریان متناوب استفاده می کنند که با شارژ باتری ناسازگار است و راندمان پایین تری دارد. تهویه هوای فضای باز که EcoFlow نشان می دهد به جای آن از جریان مستقیم استفاده می کند و بنابراین می تواند توسط باتری ها شارژ شود.

کمپینگان سخت پسند طبیعت دوست ممکن است به ایده یک دستگاه تهویه هوا در فضای باز بخندند. من نیز از این پیشنهاد متحیر شدم، اما وانگ به درستی به من یادآوری کرد که اگر ساکنان شهر سوخته تلاش می‌کردند در طبیعت رانندگی کنند، بسیاری از آنها ترجیح می‌دادند این کار را به شیوه‌ای راحت و متواضعانه انجام دهند.

وانگ دلیل توسعه فراتر از باتری و وسایل الکترونیکی را توضیح داد: «هرجا که مردم بروند، چه در خانه یا خارج از خانه، می‌توانند با برق به موفقیت‌های بیشتری دست یابند. ما اکنون کل چرخه را پوشش می دهیم [of use cases]از تولید برق، ذخیره انرژی تا مصرف انرژی.

رویای سبز

پس از رشد بیش از حد شارژ، سازنده باتری EcoFlow به سراغ glampers می رود

بنیانگذار و مدیر عامل EcoFlow لی بروس وانگ

وانگ در نزدیکی صحرای مو اوس در شمال غربی چین بزرگ شد، جایی که می بیند که چگونه تلاش های دولت برای احیای محیط زیست به مبارزه با بیابان زایی شدید منطقه کمک کرده است. تجربه دوران کودکی هدفش را برای دنبال کردن حرفه ای در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در ذهن او کاشت که منجر به تکمیل دکترا شد. در فناوری ذخیره انرژی در دانشگاه هنگ کنگ و بعداً به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه باتری DJI کمک کرد.

وانگ با مشاهده اینکه جزر و مد در صنعت انرژی در حال معکوس شدن است، تصمیم گرفت شرکت خود را در سال 2017 راه اندازی کند. بنیانگذار ادعا می کند: «جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر راه اصلی افزایش مصرف انرژی سرمایه و در عین حال دستیابی به رشد پایدار است.» .

در عین حال، کاهش هزینه های مواد اولیه، راه اندازی باتری را آسان تر کرد. بین سال‌های 2010 تا 2020، قیمت باتری‌های لیتیومی و پنل‌های خورشیدی 10 برابر کاهش یافته است. وانگ یادآوری می‌کند: «چنین شرایطی باعث می‌شود هر کسی که تحقیقات تکنولوژیکی انجام می‌دهد به بازیگری در جزر و مد تبدیل شود، ریسک کند.

جهش های اخیر در قیمت لیتیوم و اختلالات زنجیره تامین تاثیری بر وانگ ندارد. بنیانگذار گفت که EcoFlow با شرکای استراتژیک برای اطمینان از جریان عرضه پایدار کار می کند و معتقد است که هزینه های لیتیوم در نهایت در دراز مدت کاهش می یابد.

این استارت آپ از زمان آغاز به کار خود به عنوان یک پروژه کیک استارتر، مسیر طولانی را طی کرده است. بیش از 100 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذاران برجسته، از جمله Sequoia Capital China و GL Ventures، بخش اولیه سهام خصوصی Hillhouse Capital، جمع آوری کرده است. با گسترش این دسته و همچنین برنامه ریزی برای ورود به بازارهای جدید مانند حیاط خلوت خود در چین، EcoFlow انتظار دارد امسال 630 میلیون دلار درآمد ایجاد کند که رشد آن را بین سال های 2019 تا 2022 تقریباً 150 برابر خواهد کرد.

چنین رشدی مسیر EcoFlow را به سمت عرضه اولیه عمومی تسریع می کند. سال گذشته، EcoFlow به برآورد 1 میلیارد دلاری رسید و برنامه‌های خود را برای عرضه عمومی در بورس اوراق بهادار شنژن اعلام کرد. این شرکت وارد دوره مقدماتی «آموزش» با رگولاتورهای سهام شهر شده و به دنبال عرضه سهام خود در بازار طی دو تا سه سال آینده است.

وانگ گفت که صرافی مستقر در شنژن، که برای ارتقای نوآوری های تکنولوژیکی طراحی شده است، سرمایه گذارانی را جذب خواهد کرد که “صنعت انرژی جدید را درک کنند”، اگرچه او امکان ثبت نام در خارج از کشور را رد نکرد. EcoFlow که برای سود کار می کند، از بیان اینکه آیا دور دیگری از بودجه را قبل از IPO جمع آوری می کند، خودداری کرد.

تامین انرژی مشتریان جهانی

برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان سخت افزار، که جرأت می کنند چین را تنها پس از اثبات محصولات خود در خانه ترک کنند، EcoFlow در ابتدا بر بازارهای خارج از کشور متمرکز شد. ابتدا به ژاپن رفت، کشوری که در معرض بلایای طبیعی است و مصرف کنندگان آن به درک خود از فناوری شهرت دارند. امروزه، ژاپن و ایالات متحده دو بزرگ ترین محرک درآمد برای EcoFlow در میان 100 بازاری هستند که عرضه می کند.

EcoFlow اخیراً فروش محصولات باتری خود را در چین آغاز کرده است، جایی که طبقه متوسط ​​رو به رشد شیفتگی روزافزون خود را به کمپینگ لوکس نشان می دهد. وانگ گفت که این شرکت همچنین در حال بررسی فرصت‌ها در بازارهای نوظهور در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است، جایی که می‌خواهد برای خانوارهای دارای کمبود برق محصولات «مقرون‌به‌صرفه» عرضه کند.

وانگ که به دنبال الهام گرفتن از تسلا و اپل است، در پاسخ به این سوال که چگونه EcoFlow توانست جای پای خود را در بازارهای خارجی بسازد، کتاب واضح و البته دشوار را ارائه کرد: مشتریان خود را درک کنید. ما در داخل می گوییم که مشتریان هرگز اشتباه نمی کنند. اگر مشکلی پیش بیاید، این باید ما باشیم.”

برای عملی کردن این ضرب المثل، EcoFlow یک دفتر نسبتا بین المللی در شنژن، یک تیم تمام وقت در ژاپن، یک نیروی کوچک اما رو به رشد در ایالات متحده، و به زودی در اروپا استخدام می کند. در سراسر جهان، EcoFlow بیش از 1000 کارمند دارد که بر روی یک زنجیره ارزش گسترده کار می کنند، از تحقیق و توسعه که 40 درصد از کارکنان آن را تشکیل می دهد تا خدمات پس از فروش.

در حالی که بسیاری از فن‌آوری‌های مصرف‌کننده استارت‌آپ چینی کار در خارج از کشور را به شدت چالش برانگیز می‌دانند، زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی آنها را در کانون توجه مقامات خارجی تهدید می‌کند، همانطور که توسط غول‌هایی مانند TikTok و Huawei نشان داده شده است، وانگ چنین مانعی را نمی‌بیند.

بنیان‌گذار گفت: «در پایان روز، مصرف‌کنندگان برای یک محصول خوب هزینه خواهند کرد، به همین دلیل است که من دوست دارم در فضای بین تجارت و مصرف‌کننده باشم. علاوه بر این، محصولات ما به ارتقای پایداری زیست‌محیطی کمک می‌کنند، که یک هدف جهانی است که می‌تواند در میان مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تاثیرگذار باشد.