
Claravine، پلتفرم دادههای بازاریابی که خود توصیف میشود، امروز اعلام کرد که 16 میلیون دلار در سری B به رهبری Five Elms Capital جمعآوری کرده است. Grayhawk Capital، Next Frontier Capital، Peninsula Ventures، Kickstart Fund و Silverton Partners. مدیر عامل شرکت Verl Allen می گوید که پول جدید که مجموع شرکت را به 27.9 میلیون دلار می رساند، برای دوبرابر کردن کارکنان Claravine به 88 نفر تا پایان سال و پشتیبانی از تحقیق و توسعه محصول استفاده می شود.
Claravine در سال 2012 با عنوان Tracking First تأسیس شد، شرکتی که بر ساده سازی فرآیند ردیابی کد برای سازمان های بزرگ متمرکز بود. کد رهگیری قطعه کدی است که فعالیت بازدیدکنندگان وب سایت را با جمع آوری داده ها و ارسال آن به یک ماژول تجزیه و تحلیل، معمولاً برای اهداف بازاریابی، ردیابی می کند.
به گفته آلن، Tracking First «بنیانگذاران خام» داشت که «فضا را خوب میشناختند» و مشتریان «باکیفیت» داشتند، اما تمرکز خیلی محدود است. “تیآلن در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: درک این موضوع که یک مشکل اساسی بزرگتر وجود دارد که در بازار نادیده گرفته می شود و راه حل ما پتانسیل رفع آن را دارد. در سال 2018، من بهعنوان مدیرعامل ملحق شدم و به سازمان – اکنون کلاروین – کمک کردم تا راههایی را که میتوانیم به بزرگترین سازمانهای جهان کمک کنیم تا رویکردی فعالانه برای دادههایشان داشته باشند، رشد دهد و گسترش دهد.»
محصول کلاروین برای به کسبوکارها کمک میکند تا آنچه را که از طریق مجموعه فناوریهایشان، بهویژه نرمافزار تحلیل و هوش تجاری میگذرد، کنترل کنند و استانداردهای دادههای بازاریابی خود را مدیریت کنند – نقشهها برای تعریف قالبهای داده رایج در مناطق، تیمها و کمپینها.. از طریق APIها و ادغام پلتفرم ها، از جمله Adobe Experience Manager و Workfront، و همچنین پلتفرم های رسانه ای مانند Google Ads، پشتیبانی از Claravine تیم هایی برای مدیریت پارامترهای این استانداردها در طول زمان.
“[F]یا بسیاری از تصمیم گیرندگان باید به داده های تصمیم گیری تجاری غیر قابل اعتماد تکیه کنند … [These] هآلن گفت: سازندگان ecision نه تنها به فناوری و دادهها، بلکه به افراد نیز متکی هستند و این فرصت بزرگی برای خطاها در فرآیند ورود دادهها ایجاد میکند که توسط همه فنآوریها و تیمهای حذف شده تشدید میشود. “این به همین دلیل است که راه حل ما به گونه ای طراحی شده است که استانداردهایی را در نحوه کار تیم های تجاری و همکاری در هنگام ایجاد و اصلاح داده ها تعبیه کند. با تسهیل درک مشترک استانداردها در تولید و بررسی دادههای ورودی، سازمانها بدون توجه به نیاز خود، در ابتدا کنترل بیشتری دارند. و کاربران پایین دستی هنگام استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری می توانند با اطمینان و سرعت بیشتری حرکت کنند.

پلتفرم مدیریت داده کلاروین
برای این منظور، Claravine داشبوردی را ارائه میکند که در آن شرکتها میتوانند با استفاده از توضیحات، فهرستها، مقادیر و فیلدهای مرجع طبقهبندی بسازند. با استفاده از این پلتفرم، کاربر می تواند مجموعه ای از داده های کد ردیابی را وارد کند، به عنوان مثال، و آن را استاندارد کند – به طور خودکار بررسی می کند که هیچ اطلاعاتی گم نشده باشد. کلاروین همچنین خدمات مشاوره ای را برای کمک به شرکت ها در ارزیابی وضعیت فعلی استانداردهای داده ارائه می دهد. در ازای پرداخت هزینه، کارمندان رویکردهای جایگزین را ترسیم می کنند و مواردی مانند نامگذاری قراردادها، قوانین و ویژگی های سفارشی را در یک مکان مرکزی برای مرجع ثبت می کنند.
استانداردهای داده به سازمان ها اجازه می دهد تا با کاهش خطای انسانی از قبل و باز کردن قفل عمق و گستره بیشتر داده ها برای استفاده، یک پایگاه داده محکم بسازند. آلن گفت: با ایجاد یکپارچگی داده ها در مراحل اولیه و فشار دادن آن داده ها به سیستم های اصلی، از جمله ذخیره سازی ابری، به تیم های پایین دستی زمان می دهید که در غیر این صورت در پاکسازی و ترجمه گم می شوند.
آلن رقابت اصلی کلاروین را مبتنی بر صفحه گسترده می داند فرآیندها، برنامه های کاری ساخته شده داخلی و – به طور فزاینده – برنامه های بدون کد. در حالی که او اذعان میکند که ممکن است متقاعد کردن تیمها برای مدیریت استانداردهای دادههای خود بر روی یک پلتفرم دشوار باشد، برخلاف راهحلهای مجزا، او استدلال میکند که هزینه انجام ندادن این کار بسیار زیاد است.
با تاکید بر تز آلن، یک نظرسنجی اخیر گارتنر نشان داد که تنها 14 درصد از شرکت ها به دلیل کیفیت پایین داده ها و سایر موانع سازمانی، به آنچه که “دیدگاه 360 درجه” از مشتریان خود می دانند، دست یافته اند.
“در حالی که برخی از سازمان ها ممکن است در تلاش برای تعریف و انتشار الزامات داده در اسناد، صفحات گسترده ساختاریافته یا راه حل های خود باشند، آنها چالش های بزرگی را در مورد مدیریت تغییر، کنترل نسخه، دسترسی و فرآیندها ایجاد می کنند که منجر به چالش های آمادگی و قابلیت اطمینان داده ها می شود. آلن گفت، به ویژه برای سازمان های جهانی. “وضعیت موجود برای عملیات بازاریابی، اندازه گیری ها و تیم های داده دیگر به اندازه کافی خوب نیست.
مامان کلمه درآمد تکرارشونده سالانه کلاروین (ARR) است – آلن از گفتن آن خودداری کرد – اما این استارتاپ نزدیک به 100 مشتری دارد، از جمله Under Armour، Ancestry و Vanguard. از 2020 تا 2021 آلن می گوید که کلاروین بیش از 40 درصد رشد در ARR و 95 درصد حفظ درآمد ناخالص داشته است، که به درصدی از درآمد مکرر حفظ شده توسط مشتریان فعلی، از جمله لغو، اشاره دارد.
«کلراوین دسته جدیدی ایجاد کرده است که همچنان به بازتعریف روشی که بهترین برندها تجربه دیجیتالی خود را مدیریت می کنند، می پردازد. ما بسیار تحت تاثیر ورل، تیمش و ماموریت آنها قرار گرفتیم«استفانی اشنایدر، یکی از شرکای Five Elms Capital، هنگامی که برای اظهار نظر با TechCrunch تماس گرفت، از طریق ایمیل به TechCrunch گفت. “Claravine در موقعیتی قرار دارد که به یک بازیکن غالب در فضا تبدیل شود، زیرا به گسترش پلت فرم و پیشنهادات خود ادامه می دهد. ما مفتخریم که از این شرکت در این مسیر رشد هیجان انگیز حمایت می کنیم.