منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • پلت فرم تجارت الکترونیک B2B Chari خط اعتباری Axa Assurance را در مراکش به مبلغ 22 میلیون دلار خریداری کرد.

پلت فرم تجارت الکترونیک B2B Chari خط اعتباری Axa Assurance را در مراکش به مبلغ 22 میلیون دلار خریداری کرد.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
پلت فرم تجارت الکترونیک B2B Chari خط اعتباری Axa Assurance را در مراکش به مبلغ 22 میلیون دلار خریداری کرد.

تجارت الکترونیک و خرده فروشی راه اندازی B2B مراکشی طلسم این شرکت امروز به TechCrunch تایید کرد که Axa Credit، بازوی اعتباری Axa Assurance Maroc را به مبلغ 22 میلیون دلار خریداری کرده است.

این خبر از پشت حلقه اخیرا بسته شده برای گسترش دوره اولیه Chari می آید، که ارزش آن را 100 میلیون دلار اعلام کرد و شروع به ارائه خدمات BNPL به مشتریان خود کرد.. این یکی از معدود استارت آپ های آفریقایی است به صورت عمومی ارزیابی خود را فاش می کند.

طلسم ها دیجیتالی می شوند تا اندازه زیادی بخش تکه تکه شده FMCG در بخش هایی از آفریقای فرانسوی زبان، به ویژه مراکش و تونس. این برنامه یک برنامه تلفن همراه را اجرا می کند که خرده فروشان کوچک در دو کشور را با شرکت های چندملیتی FMCG و تولیدکنندگان محلی متصل می کند و به آنها امکان سفارش و دریافت محصولات را در کمتر از 24 ساعت می دهد..

اکتبر گذشته، این شرکت توسط YC پشتیبانی شد کتاب اعتبار مراکشی Karny.ma را به دست آورد. پلت فرم خطابوک به حدود 50000 تاجر خدمات اعتباری و حسابداری ارائه می دهد. این به این بازرگانان اجازه می دهد تا اعتباری را که به مشتریان خود می دهند مدیریت کنند.

خرید Axa Credit – شعبه اعتباری مراکشی گروه Axa مستقر در فرانسه – Chari را به یکی از معدود، اگر نگوییم تنها، استارت آپ تبدیل می کند. بدست آوردن شعبه محلی یک بانک جهانی. چاری در بیانیه ای گفت: این خرید همچنان منوط به تایید مقامات بانکی، بیمه و ضد انحصار مراکش است..

مدیر عامل اسماعیل الهیات به TechCrunch گفت که Axa از تجارت اعتباری خود کناره گیری می کندثانویه به کسب و کار اصلی بیمه آناز مراکش و دید که چاری برای تصدی مسئولیت مناسب است.

«آنها تصمیم گرفتند این معامله را به چاری بدهند زیرا من فکر می کنم که آنها بر این باورند که ما کسانی هستیم که می‌توانیم مشارکت مالی داشته باشیم.» سوفیا الگ.

در مراکش، 70 درصد از جمعیت یا غیربانکی هستند، یا ضعیف هستند یا قادر به اثبات درآمدهای مکرر نیستند. دسترسی به وام برای آنها ممکن است دشوار باشد، زیرا طلبکاران برای بازپرداخت به آنها نیاز دارند که ثبات مالی نشان دهند، که تقریباً غیرممکن است زیرا آنها حساب بانکی ندارند..

چاری معتقد است که می تواند به این قشر از مردم کمک کند، اما اگر سابقه اعتباری یا بانک اطلاعاتی برای تعیین اعتبار خود ندارند، چگونه قصد دارد به این کاربران نهایی وام دهد و آنها را بازپرداخت کند.? بلحیات گفت که راه حل خرید کارنی است.

معمولا، تاجران و صاحبان مغازه در مراکش به مشتریان خود وام های کوچک می دهند. کارنی به عنوان ابزاری عمل می کند که این معامله گران از آن برای ثبت حرکت پول در داخل و خارج از تجارت خود استفاده می کنند. از این رو خرید کارنی اطلاعات ارزشمندی در مورد وام هایی که این تجار به مشتریان خود می گیرند به Charm می دهد.

Chari مراکشی در دور پل 100 میلیون دلار ارزش دارد زیرا به دنبال اجرای آزمایشی خدمات BNPL است.

خرید Axa Credit مجوز اعتبار مورد نیاز برای شروع ارائه وام به مشتریان خود برای کالاهای سریع B2B (که در حال حاضر انجام می دهد) را به Chari ارائه می دهد که سپس می تواند به مشتریان مصرف کننده خود وام دهد.. می توانید آن را به عنوان یک مدل وام دهی B2B2C در نظر بگیرید.

چاری معتقد است که صاحبان فروشگاه ها عادت مصرف کننده مشتریان خود، محل زندگی، زمان و نحوه دریافت وجه را می دانند. از این رو قادر به ارزیابی ریسک اعتباری است که یک بانک معمولی قادر به انجام آن نیست.

«به عنوان مثال ما 40 میلیون نفر و حدود 200 هزار فروشگاه داریم، یعنی هر فروشگاه در مجموع حدود 200 مشتری دارد. و تأثیر متوسط ​​​​بعد خانواده در مراکش مانند پنج نفر است. بنابراین، هر فروشگاه به طور متوسط ​​حدود 40 خانواده به عنوان مشتری دارد.

“هر فروشگاهی هر خانواده ای را می شناسد، جایی که زندگی می کند، ایده ای از میزان درآمدش، زمانی که پول دریافت می کند. اگر هر هفته باشد، هر ماه، چه چیزی مصرف می کنند و می خرند. بنابراین، صاحبان فروشگاه ها می توانند ارزیابی های اعتباری یا ریسک اعتباری را انجام دهند تا تعیین کنند چقدر می توانند به مشتریان خود وام دهند.

اضافی برای اعطای وام، صاحبان مغازه ها و تجار می توانند کالاهای مصرفی را به صورت نسیه ارائه دهند. چاری می گوید با ارائه وام و کالاهای اعتباری به بازرگانانی که به عنوان شعبه عمل می کنند و به نوبه خود خدمات مشابهی را به کاربران نهایی ارائه می دهند، افراد ضعیف بانک اکنون این فرصت را دارند که با کسانی که حساب بانکی دارند بازی کنند..

Chari یک خط اعتباری رایگان به بازرگانان خود ارائه می دهد. هزینه وام شارژ می شوند به تامین کنندگان FMCG در قالب حاشیه توزیع بالاتر. در مقابل، فروشندگان داده های SKU را دریافت می کنند که به هر فروشگاه می فروشند. صاحبان فروشگاه هایی که قصد ارائه وام به کاربران نهایی خود را دارند، خطوط اعتباری بالاتری را از چاری دریافت می کنند که باداده های جمع آوری شده توسط Karny (در مورد رفتار خرید کاربر نهایی) با شرکت های FMCG که قیمت وام های بالاتر را پرداخت می کنند جمع آوری می کند.

در آینده، زمانی که Chari کاربران بیشتری را جمع آوری کرد، قصد دارد از بازرگانان هزینه راه اندازی و نرخ بهره پایین دریافت کند.

این معامله به چند دلیل قابل توجه است. اول، به عنوان یک شرکت تازه تاسیس شفاف با اعدادی که همتایان او نمی خواهند به اشتراک بگذارند، لاف بزند. اگرچه آدم می تواند آنها بحث می کنند اینکه این یک معامله صرفاً فناوری نیست (یک استارتاپ استارتاپ دیگری را خریداری می کند) این واقعیت را تغییر نمی دهد که چاری از دستیابی به این معامله (و در گذشته ارزیابی آن) که در صحنه استارت آپ های آفریقایی نادر است، اعلام کرد..

دوم، این معامله به Axa Insurance Morocco اجازه می دهد تا دوباره بر تجارت اصلی خود تمرکز کند: بیمه ای که به نظر می رسد مطابق با استراتژی جهانی Axa Group باشد، جایی که بازسازی مشابهی در بازارهای نوظهور آن انجام شده است..

«به همین دلیل است هیجان زده هستند برای اعلام شراکت فروش متقابل بین Axa Insurance Morocco و Chari. مریم چامی، مدیر کل آکسا مراکش در بیانیه ای گفت: این مشارکت به بیمه آکسا اجازه می دهد تا در بازار مراکش به رشد خود ادامه دهد و نقشی محوری در شمول مالی ایفا کند..

اما چاری چگونه توانسته این معامله را تامین مالی کند، با اینکه تاکنون تنها 7 میلیون دلار جمع آوری کرده است؟ بلخیات گفت: پول خرید این شرکت شامل بخشی از تامین مالی اولیه، خرید با اهرم (بدهی محلی از بانک ها) و سرمایه در گردش منفی معامله با تولیدکنندگان FMCG (حدود 5 میلیون دلار) است.. این شرکت همچنین در حال آماده سازی برای جذب یک سری بزرگ از سری A است.