منو سایت

پورشه تا سال 2025 رودستر 718 موتور وسط خود را به یک خودروی برقی تبدیل می کند.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

پورشه 718، یک رودستر موتور وسط که تاریخچه موتوراسپرت این خودروساز را به یک بسته مدرن تزریق می کند، تا سال 2025 کاملاً الکتریکی خواهد شد.

718 EV که در نشست سالانه پورشه معرفی شد، بخشی از برنامه های جاه طلبانه و اخیراً توسعه یافته این شرکت برای برق رسانی ناوگان آن است. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که اکنون می‌خواهد تا سال 2030 80 درصد از کل فروش جدید شامل خودروهای تمام الکتریکی باشد.

بلوم می گوید: به دلیل سرعت های مختلف تغییر شکل در مناطق مختلف جهان، ما استراتژی بسیار انعطاف پذیری برای موتور داریم. “ما برای موتورهای احتراق احساسی، هیبریدی های قدرتمند، هیبریدی های اسپرت و همچنین خودروهای تمام الکتریکی تلاش می کنیم. وی با بیان اینکه برخی از مدل ها در درایوهای موازی مختلف عرضه خواهند شد، تاکید کرد: 911 همچنان به عنوان موتور احتراق داخلی عرضه خواهد شد.

پورشه 718 EV که سومین خودروی تمام الکتریکی در مجموعه خود خواهد بود، پس از تایکان تمام برقی که در سال 2019 معرفی شد و ماکان آینده را دنبال می کند.

هدف فروش جدید به دلیل محبوبیت روزافزون تایکان و انواع مختلف آن قابل دستیابی نیست. مدیران شرکت در نشستی پیش از نشست سالانه گفتند که Macan و 718 EV تمام الکتریکی به پر کردن این شکاف کمک خواهند کرد. این شرکت همچنین روز جمعه گفت که برنامه‌اش شامل ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی است که شامل مکان‌هایی مانند سالن‌هایی می‌شود که مشتریان می‌توانند در آن‌ها کار کنند یا قهوه بنوشند در حالی که منتظر شارژ مجدد باتری‌هایشان هستند.

الیور بلوم، مدیر عامل پورشه، گفت که Macan، همانطور که قبلاً برنامه ریزی شده بود، برای اولین بار در سال 2023 در اروپا و پس از آن در سال 2024 در ایالات متحده عرضه می شود. 718 EV در سال 2025 معرفی خواهد شد. Macan بر اساس پلتفرم پریمیوم الکتریکی (PPE) ساخته خواهد شد، معماری که پورشه و آئودی اولین بار در سال 2018 توسعه آن را آغاز کردند.

بلوم گفت که پورشه در حال توسعه پیکربندی ویژه ای برای 718 EV است و افزود که این خودرو همچنین دارای یک سیستم 800 ولتی مانند تایکان است که برخی از سریع ترین سرعت های شارژ را در صنعت امکان پذیر می کند.

این تنها چالش پورشه نخواهد بود. بلوم گفت استراتژی او استفاده از بسیاری از قطعات مشابه در 718 و 911 برای تولید هر دو خودرو در یک خط تولید است.

او افزود: «بنابراین پلتفرم متفاوتی است، اما از همان ماژول‌های ماشین اسپرت دو در ما، 911 استفاده می‌کند.

پورشه همچنین گفته است که قصد دارد یک نسخه هیبریدی از خودروی اسپورت نمادین 911 تولید کند.