
پورشه اعلام کرده است که ساخت شبکه جهانی ایستگاه های شارژ خود را در سال آینده آغاز خواهد کرد، که از استراتژی اصلی خود برای تکیه بر مشارکت با سایر شرکت ها فاصله می گیرد.
این طرح که در نشست سالانه این شرکت رونمایی شد، در حالی انجام می شود که پورشه آماده می شود تا سبد خودروهای برقی خود را در خارج از تایکان به حداقل دو مدل دیگر، Macan و 718، تا سال 2025 گسترش دهد.
به گفته مدیران این شرکت، اولین نقاط سوختگیری پورشه در سال آینده در مناطق پرتقاضا در آلمان، سوئیس و اتریش ساخته خواهد شد.
با این حال، به گفته الیور بلوم، مدیرعامل و لوتز مشکه، نایب رئیس و عضو هیئت اجرایی، که جزئیاتی را در یک نشست مطبوعاتی ارائه کردند، چشم انداز پورشه فراتر از درگاه های شارژ معمولی است. ایستگاههای شارژ همچنین دارای امکانات استراحت مانندی خواهند بود که مشتریان میتوانند در حین شارژ شدن باتریهایشان قهوه بنوشند یا کار کنند.
Mesche گفت: “این فقط در مورد شارژ نیست، بلکه در مورد راحتی بیشتر برای مشتریان ما نیز هست.” و برای ما بسیار مهم است که ما نه تنها بر برقی کردن خودروهای خود تمرکز کنیم، بلکه بر سفر مشتری فراتر از خودرو نیز تمرکز کنیم.
بلوم گفت، پورشه بر بازار اروپا تمرکز خواهد کرد و در حال بررسی توسعه آن به چین و ایالات متحده است، “جایی که می توانیم خدمات ویژه ای ارائه دهیم و زیرساخت های شارژ عمومی را حفظ کنیم.”
پورشه همچنین به همکاری خود با Ionity، یک شرکت چند خودرویی که بزرگترین شبکه شارژ سریع در اروپا را دارد، ادامه خواهد داد که قصد دارد تا سال 2025 از 400 ایستگاه به 1000 ایستگاه برسد.
بلوم گفت: “ما به طور مشترک در ایستگاه های شارژ درجه یک همراه با شرکا و در زیرساخت های شارژ خود سرمایه گذاری می کنیم.”
بلوم گفت که هنوز خیلی زود است که اطلاعاتی در مورد تعداد ایستگاه هایی که پورشه در نظر دارد بسازد، برنامه زمانی ورود آنها یا قیمت آنها ارائه شود. با این حال، نظرات او نشان می دهد که این شرکت می خواهد در این پروژه سرمایه گذاری کند.
در حالی که بازار جهانی خودروهای الکتریکی در حال آماده شدن برای رونق گرفتن است، “بسیار مهم است که در سال های آینده سرعتی سریع داشته باشیم، بنابراین پورشه سرمایه گذاری هنگفتی انجام می دهد.”
تلاشهای پورشه از تسلا پیروی کرده است که شبکه جهانی خود را با حدود 30000 ایستگاه سوپرشارژر در بیش از 2500 ایستگاه ساخته است. تسلا اخیراً شروع به باز کردن این شبکه برای سایر وسایل نقلیه الکتریکی در هلند و چندین کشور اروپایی دیگر کرده است. Rivian همچنین در حال ساخت شبکه “ماجراجویی” خود است، اما از رابط CCS DC استفاده می کند، یک استاندارد بین المللی باز که در سال های اخیر در اروپا و آمریکای شمالی محبوبیت پیدا کرده است. این بدان معنی است که از نظر تئوری سایر خودروهای الکتریکی CCS می توانند از شبکه Rivian استفاده کنند، اگرچه نرم افزار می تواند استفاده از آنها را مسدود کند. Rivian قصد دارد تا پایان سال آینده 3500 شارژر سریع را به بیش از 600 سایت در ایالات متحده و کانادا اضافه کند.
پورشه به حمایت از شراکت Ionity و ارتقای مزایای شبکه Electrify America متشکل از 670 ایستگاه شارژ در 46 ایالت و واشنگتن ادامه خواهد داد. اما شبکه خود پورشه کنترل مستقیمی بر تجربه کاربر و کیفیت ایستگاه های شارژ می دهد. به گفته سخنگوی این شرکت، استراتژی این است که شکافهای موجود در زیرساخت شارژ سریع موجود را پر کند.
مسچه گفت: «برای ما بسیار مهم است که ما نه تنها بر برقی شدن خودروهایمان تمرکز کنیم، بلکه بر سفر مشتری به خارج از خودرو نیز تمرکز کنیم. “این فقط در مورد شارژ نیست، بلکه در مورد راحتی است.”
آئودی که همچنین متعلق به فولکس واگن است، شروع به اجرای آزمایشی یک مفهوم سالن مانند دو طبقه در اروپا کرده است، جایی که مشتریان می توانند در حالی که خودروهایشان در زیر شارژ می شوند، استراحت کنند.