منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • پیشنهاد اصلاح شده ضد تراست اپل، الزامات باینری جداگانه را برای برنامه های دوستیابی هلندی حذف می کند

پیشنهاد اصلاح شده ضد تراست اپل، الزامات باینری جداگانه را برای برنامه های دوستیابی هلندی حذف می کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
پیشنهاد اصلاح شده ضد تراست اپل، الزامات باینری جداگانه را برای برنامه های دوستیابی هلندی حذف می کند

اپل نیاز به یک باینری جداگانه را کنار گذاشت، که سعی داشت آن را بر برنامه های دوستیابی هلندی که می خواهند از نظر قانونی حق استفاده از فناوری پرداخت غیر از اپل را برای پردازش خریدهای درون برنامه ای خود داشته باشند، اعمال کند.

این شرکت قبلاً استدلال کرده بود که یک باینری جداگانه یک “فرض ساده” است که مانع از ادعاهایش مبنی بر تبعیت از دستور ضد تراست ACM نمی شود. (با این حال، تنظیم کننده هلند همچنان مخالف بود.)

در یک به روز رسانی به استحقاق خارجی StoreKit برای برنامه های دوستیابی که دیروز در سایت توسعه دهندگان اپل پست شد، این شرکت اعلام کرد که آن را حذف کرده است. الزامی است که توسعه دهندگان برنامه دوستیابی در هلند که استفاده از حقوق را انتخاب می کنند باید یک فایل باینری جداگانه ایجاد و استفاده کنند.

اپل گفت: «این تغییر به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند یک یا آن حق را در برنامه دوستیابی موجود خود بگنجانند، اما همچنان باید استفاده از آن را به برنامه موجود در فروشگاه هلندی و دستگاه‌های دارای iOS یا iPadOS محدود کنند.

تغییرات اضافی اپل همچنین اعلام کرد که دیروز انجام داده‌اند در مورد معیارهای ارائه‌دهنده خدمات پرداخت هستند – با این غول فناوری که می‌گوید معیارهای به‌روزرسانی‌شده و مشخص‌تری را برای ارزیابی ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت غیر اپل که توسعه‌دهندگان برنامه‌های دوستیابی در هلند می‌توانند از آن استفاده کنند، ارائه می‌کند. و همچنین تغییرات در زمینه افشای مصرف کنندگان.

به دومی، اپل این الزام را اضافه کرد که توسعه دهندگان هلندی برنامه های دوستیابی مبتنی بر حقوق باید اعلانی را در برنامه مصرف کننده نشان دهند که در آن توضیح دهد که از طریق یک سیستم پرداخت خارجی خرید انجام خواهند داد – “و تأثیر بالقوه این انتخاب ممکن است بر کاربر داشته باشد. همانطور که به‌روزرسانی اپل به آرامی بیان می‌شود.

این شرکت می نویسد که “زبان کاربرگ را تنظیم می کند و تعداد بازدید از صفحه را کاهش می دهد” – بنابراین به نظر می رسد نسبتاً مطمئن فرض شود که اعلان اصلی به گونه ای تنظیم شده است که برای کاربران نیز ترسناک / نفرت انگیز تلقی شود. این امر باعث کاهش می شود. احتمال اینکه آنها در وهله اول پلت فرم را خاموش کنند.

(Apple به دلیل انواع دیگر اعلان‌هایی که در iOS ضبط می‌کند از این طریق مورد انتقاد قرار گرفته است – به عنوان مثال، زمانی که کاربران می‌خواهند به صفحه‌کلیدهای شخص ثالث اجازه کامل را بدهند تا روی پلتفرم اجرا شوند.)

در طول این حماسه، ACM از اپل خواست تا اصطکاک غیرمنطقی برای توسعه دهندگان مورد نظر ایجاد کند – که منجر به یک سری جریمه برای عدم تطابق از ژانویه شد: در مجموع ده جریمه 5 میلیون یورویی، که در مجموع به 50 (در حال حاضر) می رسد. میلیون یورو

اپل و ACM با مشکلات توسعه تماس گرفته اند.

جریمه اپل برای دستور ضد تراست برای برنامه های دوستیابی هلندی به 50 میلیون یورو می رسد – اما ACM از پیشنهاد تجدید نظر شده استقبال می کند.