
با تشدید رقابت برای استعدادهای خالق، پینترست امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری اولیه خود را در صندوق سازندگانش با 1.2 میلیون دلار اضافی به صورت ترکیبی از کمک های نقدی، اعتبارات تبلیغاتی و سایر منابع سازنده برای گروه های کم نمایندگی بیش از دو برابر کرده است. این شرکت سال گذشته اولین صندوق 500000 دلاری خود را به همراه سیاستهای محتوای جدید و سایر ابزارهای سازنده اعلام کرد. با این حال، حتی با افزایش صندوق و سایر تعهدات Pinterest به سازندگان، سرمایهگذاری Pinterest کمتر از تلاشهای عظیم دیگر غولهای اجتماعی، از جمله Meta، YouTube، TikTok و Snap است.
پینترست پس از اعلام صندوق خالق خود در آوریل 2021، پاییز گذشته اعلام کرد که 20 میلیون دلار دیگر را در Creator Rewards در ایالات متحده سرمایهگذاری میکند که مستقیماً به سازندگان برای شرکت در «چالشها» پرداخت میکند. با این حال، این تلاش بخشی از بنیاد Pinterest در نظر گرفته نمی شود. این شرکت میگوید که این صندوق به طور خاص بر حمایت از سازندگان گروههای کمنماینده، ارائه منابع مالی و آموزشی تمرکز میکند. (وقتی ما پرسیدیم، Pinterest فاش نخواهد کرد که چه مقدار از 1.2 میلیون دلار جدید صرف یارانه نقدی می شود.)
با گسترش صندوق سازندگان، پینترست در دورههای سه هفتهای و سه هفتهای روی سازندگان سرمایهگذاری میکند و بر حوزههای محتوا، از جمله مد/زیبایی، سلامتی، سبک زندگی، خانه و غذا تمرکز میکند. اولین دوره از چهار دوره در سال 2022 بر روی مد و زیبایی تمرکز خواهد داشت و Pinterest برای اولین بار با شریک این برند، L’Oréal USA کار می کند. غول زیبایی علاوه بر آموزش هایی که Pinterest ارائه می دهد، بینش خود را در مورد صنعت زیبایی و پشتیبانی متخصصان در این زمینه به شرکت کنندگان در صندوق سازندگان ارائه می دهد. از سازندگان دعوت می شود تا به صورت آنلاین از اینجا درخواست دهند.
این شرکت گفت، علاوه بر کمکهای نقدی، اعتبارات تبلیغاتی و بورسیههای تجهیزات، فرصتهایی برای مشارکت با برند، دسترسی به کنفرانسهای متمرکز بر سازندگان، و اولین نگاهی به محصولات جدید Pinterest به دریافتکنندگان صندوق خلاق ارائه میشود.
و با این حال، حتی با وجود رشد قابل توجه امروز از صندوق اصلی – و جوایز 20 میلیون دلاری که قبلاً اعلام شد – Pinterest همچنان با رقابت سختی برای استعدادهای سازنده روبرو است.
در مقایسه، TikTok صندوق خود را برای سازندگان در سال 2020 با تعهد 200 میلیون دلاری راه اندازی کرد، اما گفت که طی سه سال آینده به بیش از 1 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. متا همچنین یک میلیارد دلار به برنامه های جایزه برای سازندگان اختصاص داده است. در همین حال، یوتیوب سال گذشته بودجه 100 میلیون دلاری را برای سازندگان Shorts اعلام کرد تا به طور خاص TikTok را هدف قرار دهد، اما سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلاری سازنده را در سه سال گذشته برجسته کرد. و اسنپ اخیراً اعلام کرده است که در سال 2021 مبلغ 250 میلیون دلار به سازندگان کلون TikTok خود، Spotlight پرداخت کرده است.
در همین حال، پینترست همچنان با تلاش سازندگانش شروع به کار می کند. در حدود یک سال گذشته، تلاش کرده است تا پلتفرم خود را از تابلوهای تصویری برای الهام گرفتن، ایده ها و بازاریابی به پلتفرم تبدیل کند که بتواند از طریق تلاش های ویدئویی و ویدئویی درآمدزا به جامعه خلاق خدمت کند. در می 2021، Pinterest رسما Idea Pins را معرفی کرد، اولین ویژگی ویژگی محور برای سازندگان که ترکیبی از TikTok و Stories است. Pins به کاربران Pinterest این امکان را داده است که محتوای خلاقانه را با استفاده از ابزارهایی مشابه دیگر پلتفرمهای اجتماعی مانند موسیقی پسزمینه، انتقال و عناصر تعاملی مختلف ضبط و ویرایش کنند. اما برخلاف ویدیوهای TikTok، پینهای ایدهآل Pinterest ترکیبی از ویدیو و سایر محتواها را ارائه میکنند – مانند صفحاتی که سازنده دستور پخت یا مراحل اجرای یک پروژه DIY را به اشتراک میگذارد.
پاییز گذشته، Pinterest همچنین بخش “Watch” را در برنامه خود معرفی کرد که در آن کاربران می توانند به راحتی پین های ویدئویی خود را مرور کنند. هنوز مشخص نیست که این تلاش ها چقدر برای پینترست نتیجه داده است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که تلاش کرده است پلتفرم خرید آنلاین Verishop را خریداری کند، اما تصمیم خود را در میان صحبتها در مورد تصاحب احتمالی Pinterest به تعویق انداخت. تا آن زمان، Verishop در این معامله شکست خورده بود.
پینترست میگوید فارغالتحصیلان Creator Fund از زمان تکمیل برنامهاش به طور متوسط 60 درصد دنبالکنندگان بیشتری به دست آوردهاند. اما بدون پایه و اساس برای مقایسه، دشوار است که متوجه شوید سازندگان چقدر خوب عمل میکنند یا این که چگونه بر Pinterest به طور گستردهتری تأثیر میگذارد.
پینترست می گوید قصد دارد در نیمه دوم سال 2022 صندوق خود را برای سازندگان خارج از ایالات متحده گسترش دهد.