
بنیانگذار آن، نانیا ریوز، به TechCrunch گفت: استارتآپ TRIPP متولد لس آنجلس نمیخواهد متاورس فقط یک «مرکز خرید مجازی» باشد.
در عوض، شرکت ریوز تجربهای را با فراجهانی پیشبینی میکند که میتواند «ارتباط خود را عمیقتر کند، رفاه ذهنی را تسهیل کند، و تحول شخصی و جمعی را امکانپذیر کند».
دیدگاه TRIPP از یک متاوره آگاه اکنون یک واقعیت (مجازی) است: تجربه سلامت محور آن را می توان در چندین پلت فرم و دستگاه مشاهده کرد. این شامل عینکهای هوشمند AR و هدفونهای واقعیت مجازی، و همچنین برنامههای گوشیهای هوشمند – که معمولاً XR یا واقعیت افزوده نامیده میشوند، میشود. ریوز انتظار دارد که دستگاههای تلفن همراه، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در نهایت با هم ترکیب شوند، «همانطور که بسیاری از دستگاهها در تلفنهای ما کنار هم قرار میگیرند».
اگر کمی انتزاعی به نظر می رسد، به EvolVR، جامعه مدیتیشن واقعیت مجازی که خرید آن TRIPP فوریه گذشته معرفی شد، نگاه نکنید. مدیتیشن های گروهی TRIPP / EvolVR را می توان به صورت زنده در چندین پلتفرم تجربه کرد، مانند AltspaceVR مایکروسافت و Meta’s Horizon Worlds.
محصول TRIPP خود طیف وسیعی از تجربیات را ارائه می دهد، از تمرینات تنفسی و صدای دو گوش گرفته تا تصاویر هدایت شده و مناظر معمولی، که کاربران می توانند برخی از آنها را با ویژگی آهنگساز TRIPP شخصی سازی کنند.
TRIPP اخیراً یک شرکت دیگر را خریداری کرده است، یک پلتفرم برای ساخت خدمات مختلف Eden. این شرکت گفت: “این خرید به کاربران امکان می دهد تا تجربه TRIPP خود را بیشتر سفارشی کنند، آثار هنری و مناظر صوتی را در حین ارتباط با کاربران در سراسر جهان کشف کنند.”
ریوز قبل از تأسیس TRIPP در چندین نقش ارشد در صنعت بازی های ویدیویی کار کرد و بر ایجاد یک تجربه کامل که فراتر از تماشا و گوش دادن بود تمرکز کرد. او توسط استعدادهایی احاطه شده است که همچنین در این دیدگاه مشترک هستند، از جمله کارمندی که در ابتدا در Eden به عنوان یک پروژه جانبی کار می کرد.
ریوز گفت که تملک Eden از طریق توسعه سری A به مبلغ 11.2 میلیون دلار، که توسط شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر بازی BITKRAFT رهبری می شد، تامین شد. دیگر بازیکنان عبارتند از کوالکام، آمازون الکسا فاند، HTC و Pokémon GO سازنده Niantic، و همچنین سرمایه گذار فعلی Mayfield که مدتی است از TRIPP پشتیبانی می کند. در واقع، این شرکت در سال 2017 درگیر تزریق سرمایه 4 میلیون دلاری در استارتاپ بود، قبل از اینکه در اواسط سال 2021 سری A را با Vine Ventures رهبری کند.
ریوز گفت که پیدایش این حلقه یک پیام لینکدین از BITKRAFT بود و به دنبال آن پیشنهادی بود که در آن او نمی توانست نه بگوید. در صحبت با TechCrunch، او همچنین تاکید کرد که چقدر هیجانزده است که سرمایهگذاران جدیدی آماده حمایت از TRIPP برای گسترش دامنه آن در چندین پلتفرم هستند. ضرری ندارد که آنها از بازی های همه جانبه و وب 3 می آیند، زیرا شرکت امیدوار است بیشتر با سازندگان درگیر شود.
تصمیم ریوز برای استفاده از این سرمایه برای توسعه، حتی با وجود اینکه هنوز پولی از آخرین دور او باقی مانده است، با بسیاری از توصیههایی که اخیراً از سرمایهگذاران شنیدهایم همخوانی دارد. به عنوان مثال، Y Combinator به استارتاپ های خود گفت که در رکود فعلی، گسترش مسیر باید در اولویت باشد.
TRIPP در موقعیتی نیست که هزینه ها را کاهش دهد و همچنان در حال اجاره است، اما نه با سرعتی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود. ریوز گفت: «ما میخواهیم با شرایط غیرمنتظره فعلی بازار محتاط باشیم. او پیشبینی میکند: «در ماههای آینده، بسیاری از شرکتها با چالش مواجه خواهند شد». او گفت که برخلاف آنها، TRIPP اکنون “بالشتک های بسیار بیشتری” و یک تیم قوی برای اجرای طرح خود دارد.
تمرکز TRIPP بر سلامت روان در متاورس به موقع است. اولاً به این دلیل که متاورس نباید جای دیگری برای لمس و آزار باشد. دوم، زیرا همه چیز برای سلامت روان تاریک به نظر می رسد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، شیوع اضطراب و افسردگی در سراسر جهان در سال اول کووید-19 25 درصد افزایش یافته است.
سلامت روان تمرکز اصلی PsyAssist است که TRIPP آن را در سال 2021 به دست آورد. به عنوان یک پیشنهاد مستقل، ابزارهایی را در اختیار کلینیک ها و بیماران قرار می دهد “برای حمایت از درمان روانی بیماران تحت درمان های روانگردان”.
تمرکز اصلی TRIPP بیشتر روی جنبه B2C است، اما می تواند مزایای سلامت روانی نیز داشته باشد. سرمایه گذاران آن به آن امیدوار هستند. به گفته پرلی چن، معاون HTC VIVE، پلتفرم TRIPP “گامی مهم در جهت عادی سازی بحث گسترده تر در مورد نقش فناوری در سلامت روان است.”