
دن لوئیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت حمل و نقل دیجیتال Convoy، شرکت خود را راه اندازی نکرد زیرا علاقه عمیق و پایداری به حمل و نقل بار داشت. حداقل نه در ابتدا.
مدیر عامل دارای تجربه در مشاوره استراتژیک و مدیریت است که به حرفه ای در توسعه محصول برای شرکت های فناوری برتر مانند گوگل و آمازون تبدیل شده است. اما زمانی که میل به راهاندازی یک شرکت او را تحت تاثیر قرار داد، در مورد صنایع پولساز در سراسر جهان تحقیق کرد و سپس با استفاده از AngelList متوجه شد که چند شرکت در تلاش برای ایجاد اختلال در این صنایع هستند.
جستجوی او به هزاران شرکت منجر شده است که در صنایع مختلف از مخابرات و مد گرفته تا بازی های ویدیویی و غذا فعالیت می کنند. سالانه میلیاردها دلار صرف حمل و نقل با کامیون می شد، اما کمتر از 30 استارت آپ به این منطقه علاقه نشان دادند.
لوئیس به TechCrunch گفت: “من فرصت بزرگی دیدم و افراد کمی آن را دنبال می کنند.”
TechCrunch + برای روز یادبود فروش دارد. شما می توانید 50٪ در اشتراک های سالانه برای مدت زمان محدود صرفه جویی کنید.
لوئیس و گرانت گودیل در سال 2015 شرکت Convoy را تأسیس کردند و از آن زمان تاکنون یک سری سرمایه گذاران ارشد را جذب کرده اند. چند سال پس از تأسیس Convoy، یک نقطه عطف بزرگ در این رویداد، این شرکت سری B خود را از YC Combinator Continuity Fund تأمین کرد، صندوقی که معمولاً شرکتهای قبلی را هدف قرار میداد.
اخیراً، Convoy یک سری E به ارزش 260 میلیون دلار به رهبری بیلی گیفورد و تی رو پرایس تضمین کرد و ارزش شرکت را به 3.8 میلیارد دلار رساند. تا به امروز، این شرکت نزدیک به 1 میلیارد دلار جمع آوری کرده است تا پلت فرم خود را افزایش دهد، که شبکه پراکنده حمل و نقل، حمل و نقل و کارگزاران در ایالات متحده را به هم متصل می کند.
سرعت یک ویژگی عالی در ساخت استارتآپ است، و همچنین یک ویژگی عالی است که رقیق نشود زیرا میتوانید پیشرفت فوقالعادهای را نشان دهید و سپس بر اساس آن ارزش را به مقدار بالاتری افزایش دهید. دن لوئیس، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کاروان
ما با لوئیس به گفتگو نشستیم تا در مورد اهمیت وسواس نسبت به مشتریان هنگام راهاندازی یک شرکت صحبت کنیم، چرا بستههای غرامت اولیه میتواند به شما کمک کند از رقیقکردن بیش از حد شرکت در جمعآوریهای مالی آینده جلوگیری کنید، و چگونه محدودیتهایی برای مبادلات تعیین کنید. شما به عنوان یک بنیانگذار انجام خواهید داد.
مصاحبه زیر که برای اختصار و وضوح ویرایش شده است، بخشی از یک مجموعه در حال انجام است که بر بنیانگذاران بخش حمل و نقل تمرکز دارد.
TC: سرمایه گذاری YC در سری B شما قابل توجه بود زیرا در آن زمان کاروان از شرکت های سبد سرمایه گذاری Continuity Fund خارج بود. به نظر شما چه چیزی باعث برجسته شدن کاروان شده است؟
لویی: فرهنگ YC واقعاً کنجکاو است، بنابراین آنها فکر نمی کنند که نیازی به ماندن در خط داشته باشند، به خصوص با صندوق تداوم، که شرکت ها را در مراحل اولیه رشد هدف قرار داده است. وقتی همدیگر را دیدیم، فکر میکنم این موفقیت فقط یک داستان منحصر به فرد بود. مردم معمولاً نمی دانند صنعت حمل و نقل چقدر پراکنده، چقدر بزرگ و چقدر آفلاین است. بنابراین YC این را به عنوان یک بازی مخرب بزرگ می بیند.
ما از کار با آنها هیجان زده بودیم زیرا آنها یک انکوباتور و شتاب دهنده هستند، بنابراین کل سیستم آنها برای کمک به موفقیت بنیانگذاران طراحی شده است. آنها برنامههای منحصربهفرد زیادی داشتند که به ما کمک کرد تا مانند آنچه در آن زمان از سرمایهگذاران دیگر ندیده بودم، موفق باشیم و رشد کنیم.
شما اشاره کردید که یک راه خوب برای تصمیم گیری در مورد مسیر راه اندازی، مقایسه صنایع پردرآمد با شرکت هایی است که سعی در ایجاد اختلال در آن صنایع دارند. آیا این هنوز روش خوبی است؟
به نظر من این روش واقعاً خوبی است. جالب است که فهرستی از صنایع را در نظر بگیرید و متوجه شوید که چه مقدار پول در این صنایع خرج شده است و سپس ببینید که چه تعداد شرکت برای این صنایع هدف گذاری کرده اند. AngelList یک منبع عالی برای یافتن جدیدترین و نوآورترین شرکت هایی است که به دنبال این فضاها هستند.
قبل از راه اندازی شرکت، این مقاله را در Quora نوشتم که در فضای مجازی منتشر شد و توسط فوربس منتشر شد. این پاسخ به این سوال بود: چگونه یک ایده برای شروع ایجاد کنیم. من این نظریه واقعاً گسترده را نوشتم، اساساً یک کتاب بازی. بنابراین وقتی میخواستم شرکت خودم را راهاندازی کنم، فکر کردم باید غذای سگ خودم را بخورم. من برگشتم و از پروسه خودم استفاده کردم و الان میتونم بگم قابل اعتماده چون جواب میده.