
فیزیک اجتناب ناپذیر اقتصاد در برابر ما قرار دارد – آنچه بالا می رود باید پایین بیاید – و به نظر می رسد که ما به سمت انتهای معادله پیش می رویم.
اما همه چیز از دست نرفته. اگر به یادآوری نیاز دارید، Venmo، Instagram، Uber و WhatsApp در طول رکود بزرگ سال 2008 راه اندازی شدند.
وقتی به رکود فکر می کنم، به یاد می آورم که یک برقکار هنگام کار روی خانه من در جریان انفجار دات کام چه گفت. از او پرسیدم که آیا نگران این است که اقتصاد روی کارش تأثیر بگذارد و در حالی که سوراخ دیگری برای سیم کشی سوراخ می کرد، به من نگاه کرد و گفت: «نه. اقتصاد بد فقط هک ها را از بین می برد.”
اگر شرکت شما فاقد اصول اولیه کسب و کار است و در حال سوزاندن پول است، خوب، ممکن است مجبور به پرداخت باشید. اما دوباره، شاید شما همیشه بوده اید. اما اگر استارت آپی دارید که بر اساس یک ایده خوب ساخته شده است و پایه و اساس محکمی دارد، احتمالاً می توانید از پس هر طوفانی برآیید.
سوال این است: آیا اساساً چیزی را در هسته تجارت مشتری خود ایجاد می کنید که مالون ین، بنیانگذار و مدیر عامل Operator Collective آن را مسکن می نامد؟ یا چیزی کم اهمیت تر می سازید که او آن را ویتامین می نامد؟
مسکن در برابر ویتامین ها
شرکتهایی که مسکنها تولید میکنند، نه ویتامینها، بهویژه محلولهایی که توسعه آنها از نظر فنی دشوار یا دشوار است، یا تغییرات اساسی اما هنوز استفاده نشده در صنعت را پیشبینی میکنند، بهویژه موقعیت خوبی برای مقاومت در برابر شرایط کلان خارج از کنترل آنها دارند. ایان به من گفت: “مسکن ها شامل محصولاتی هستند که درآمد را افزایش می دهند یا هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.”
او گفت این استارتآپها میتوانند در هر دستهبندی باشند، به شرطی که به شرکتها کمک کنند هوشمندتر کار کنند، که در یک اقتصاد نامطمئن حتی مهمتر است.
به عنوان مثال، ما شرکتی داریم که در آن سرمایه گذاری می کنیم که به مشتریان اجازه می دهد تا فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند و به آنها اجازه می دهیم کارهایی را به گونه ای انجام دهند که قبلاً انجام نشده است. مورد دیگر کاهش قابل توجه هزینههای زیرساخت ابری است – یک نقطه دردناک که فقط برای کل شرکتها افزایش مییابد، زیرا دادههای بیشتری در ابر ذخیره میشود و درخواستهای مربوطه و سایر تحلیلها باید انجام شود.
درک زانوتو، شریک عمومی CapitalG، گفت که در حالی که بسیاری از شرکت ها به دلیل نوسانات بازار با مشکلات کوتاه مدت مواجه خواهند شد، شرکت او همچنان انتظار دارد که شاهد رشد و شکوفایی بسیاری از آنها در سال های آینده باشد.
“برخی از بزرگترین شرکت ها در شرایط ضعیف بازار تاسیس یا قوی تر از همیشه ظاهر شدند. من به ویژه مشتاق استارت آپ هایی هستم که به کسب و کارها کمک می کنند تا از قدرت داده های خود استفاده کنند. زانوتو میگوید: «وقتی از دادهها به خوبی استفاده شود، میتواند به کسبوکارها کمک کند تا هم هزینهها را مدیریت کنند و هم پول بیشتری تولید کنند و در درازمدت آن را به یک بخش تجاری مقاوم در برابر رکود تبدیل کنند».
سوما سوماگر، مدیر عامل Madrona Ventures، گفت که شرکت او در حال سرمایه گذاری در برنامه های کاربردی هوشمند است و افزود که مهم نیست در محیط کلان چه اتفاقی می افتد، آنها به این برنامه پایبند هستند.