

امروزه، تلاش برای سوء استفاده از برندها از طریق ایمیل و وب در حال افزایش است. ایمیل های مخرب به راحتی می توانند برندهای شناخته شده جهانی را که در طول سال ها ساخته و ساخته شده اند را از بین ببرند. بر اساس آمار و نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه، بیش از 90 درصد سازمان ها اخیراً حداقل یک بار ایمیل یا حمله جعل مبتنی بر وب را تجربه کرده اند. حدود نیمی از سازمان ها گفتند که شاهد افزایش این حملات هستند و تنها تعداد کمی از کسب و کارها معتقدند که این حملات در حال کاهش است. حملات جعل برند می تواند منجر به از دست دادن درآمد و اعتماد مشتری شود و پیامدهای نامطلوب طولانی مدت داشته باشد. بنابراین، حفاظت از برندها برای حفظ درآمد و شهرت آنها ضروری است.
تاکتیک های تهاجمی و تدافعی در جعل برند
به طور کلی، مهاجمان از دو روش برای انجام حملات جعل استفاده می کنند:
- روش اول در سازمان یافت می شود. در این تکنیک، هکرها تحت عنوان پشتیبانی از راه دور و تحت عنوان سازمان یا تامین کنندگان آن و با سوء استفاده از دورکاری کارمندان، آنها را مجبور به کلیک بر روی لینک های مخرب، نصب نرم افزارهای مخرب و یا افشای اطلاعات دسترسی به کاربر می کنند. حساب ها.
- در روش دوم، مجرمان سایبری با جعل برند به زنجیره های تامین، مشتریان یا همکارانشان حمله می کنند. در این روش، مهاجمان معمولاً از طریق ایمیل با قربانیان تماس می گیرند و آنها را به سایت های جعلی هدایت می کنند. چنین حملاتی معمولاً تحت عنوان تلاشهای بشردوستانه، تبلیغات جعلی برای خرید، حراجها، تخفیفها یا پیشنهادهای ویژه مرتبط با رویدادهای ژئوپلیتیک یا سایر رویدادهای مهم انجام میشوند.
حملات جعل برند یک تهدید مهم برای سازمان ها هستند. در زیر به سه مرحله مهم برای محافظت از برندها و حفظ اعتماد کسبوکارها و اعتماد مشتریانشان نگاه میکنیم:
- دارایی های شبکه خود را شناسایی کنید: برندها باید دید کلی از دامنه و دارایی های وب خود داشته باشند. بنابراین به راحتی می توانند نوع و محل آسیب پذیری های کلیدی خود را شناسایی کنند. در صورت امکان، دامنه های خود را در یک شرکت ثبت کنید تا تیم امنیت و فناوری اطلاعات شما بتواند راه حل های امنیتی لازم را به طور موثر پیاده سازی کند. آسیب پذیری ها باید در اسرع وقت اصلاح شوند و سیستم ها و شبکه ها باید با استفاده از فناوری ها و فرآیندهای قوی محافظت شوند. سازمان ها همچنین باید از همان ابتدا اطمینان حاصل کنند که تمام دامنه ها و دارایی های وب آنها به درستی ایمن شده است.
- استاندارد DMARC من ترک می کنماینانجام دهید: پیادهسازی استاندارد DMARC برای سازمانهایی ضروری است که میخواهند مهاجمان را از جعل برندشان و کلاهبرداری از مشتریان و تامینکنندگان جلوگیری کنند. با اجرای DMARC از راه حل های امنیتی موجود خود محافظت کنید و از شرکت ها و فروشندگان شریک خود بخواهید همین کار را انجام دهند.
- سطح حمله را تا حد امکان پایین بیاورید: راه حل های مختلفی وجود دارد که به کاهش سطح حمله کمک می کند، مانند شناسایی تکنیک ها و روش های مورد استفاده توسط مهاجمان، اجرای فرآیندهای روان، استفاده از بهترین راه حل های موجود، آموزش کارکنان و غیره. برای دستیابی به حداکثر اثربخشی، اطمینان حاصل کنید که چارچوب امنیت سایبری شما جامع، کامل و به وضوح تعریف شده است.
استفاده از هوش مصنوعی و سیستم های ترکیب ابزار
سازمانها میتوانند از هوش مصنوعی و ترکیبی از ابزارها برای سادهسازی فرآیندها، پشتیبانی از تیمهای امنیتی و بهبود بهرهوری استفاده کنند. راهحلهای امنیتی ایمیل مبتنی بر هوش مصنوعی از ترکیبی از هوش مصنوعی و دادههای متنی دنیای واقعی برای محافظت مؤثر و یکپارچه از برندها استفاده میکنند.
هوش مصنوعی میتواند حجم عظیمی از دادهها را از منابع متعدد پردازش کند و آنها را با نام تجاری و داراییهای دیجیتال شما ترکیب کند تا به شناسایی و مقابله با تهدیدات کمک کند. این فناوری قادر است با خودکارسازی تجزیه و تحلیل تهدیدات و اطلاعات API دریافتی از دنیای خارج، جعل نام و دامنه شما را تشخیص دهد و به کارمندان در زمان واقعی هشدار دهد. بازخورد قوی برای تنظیم دقیق مداوم ضروری است. چنین سیستمی به شناسایی مهاجمان جدید و کاهش موارد مثبت کاذب کمک می کند تا هوش مصنوعی ایمیل های عادی و سالم را به عنوان ایمیل های مخرب علامت گذاری نکند.
هوش مصنوعی یک ابزار مکمل مهم برای تیمهای پرمشغله امنیت سایبری است که به سازمانها کمک میکند تا تخصص تیم امنیتی را خودکار و مدون کنند و زمان و منابع خود را صرف رسیدگی به چالشهای پیچیدهتر کنند که تأثیر قابلتوجهی بر امنیت آنها دارد. علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تیمهای امنیت سایبری باید ترکیب و ادغام ابزارها را برای سادهسازی پشته فناوری خود در نظر بگیرند. به طور متوسط، شرکت هایی با 10000 کارمند از 45 ابزار امنیتی مختلف استفاده می کنند، در حالی که بسیاری از این ابزارها کم استفاده یا فراموش شده اند. در این زمینه، ارتباطات نقش مهمی را ایفا می کند و باید راه حل های امنیتی را که مکمل یکدیگر هستند یا توانایی کار با یکدیگر را دارند، از هم جدا کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت جعلی را شناسایی کنید، چگونه می توانید ترافیک وب و ایمیل آن سایت را مسدود کنید؟ با استفاده از API ها در اکوسیستم کنترلی خود، می توانید هوش تهدید را برای راه حل های مختلف نقطه پایانی، فایروال ها و سایر ابزارهای تشخیص تهدید اعمال کنید تا به آنها قدرت بیشتری برای محافظت از نام تجاری خود بدهید.
برای جلب توجه مدیران، ریسک سایبری را به عنوان ریسک تجاری معرفی کنید
سه گانه سنتی افراد، فرآیند و فناوری چارچوب امنیت سایبری را تشکیل می دهد. هدف از ایجاد چنین چارچوبی حفاظت از ارتباطات، افراد و داده های سازمان ها است، زیرا مراقبت از آنها تأثیر مستقیمی بر برندها دارد. البته تیم های برندینگ معمولا از تیم های حفاظت از برند و شهرت جدا هستند و این می تواند مانع از محافظت از برند، داده ها و افراد شود.
برای از بین بردن چنین شکافی باید به شباهت بین طرفین درگیر در این فرآیند توجه کنید و خطرات احتمالی را به گونه ای برای آنها توضیح دهید که توجه آنها را جلب کند. به عنوان مثال، میتوانید از مدیر بازاریابی بپرسید: «آیا فکر میکنید از دست دادن تعداد معینی از قراردادها یا سرنخها، متحمل شدن زیانهای سنگین یا آسیب طولانیمدت به اعتبار برند، از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای این شرکت بیفتد؟ “؟ هنگامی که اولویت های این افراد مشخص شد، می توانید اهداف مشترک را شناسایی کنید و با ارائه مثال هایی در دنیای واقعی، جنبه های مختلف امنیت سایبری را به جنبه تجاری مرتبط کنید.
همچنین، هنگامی که توجه و نظر ذینفعان را جلب کردید، حتماً این موضوعات را در جلسات فصلی با مدیران ارشد یا هیئت مدیره پوشش دهید. در آینده، پاسخگویی برای حفظ کیفیت و تداوم برنامه های مدیریت ریسک بسیار مهم است. موسسه گارتنر پیش بینی می کند که در چند سال آینده، حداقل نیمی از مدیران الزامات عملکرد مرتبط با مدیریت ریسک را در قراردادهای کاری خود لحاظ کنند.
منبع: Securitymagazine