منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • کروز در نهایت می تواند برای سفرهای روباتیک بدون راننده در سانفرانسیسکو هزینه کند

کروز در نهایت می تواند برای سفرهای روباتیک بدون راننده در سانفرانسیسکو هزینه کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

کروز، بخش خودروهای خودران جنرال موتورز، بالاخره چراغ سبز را دریافت کرد تا هزینه خدمات تاکسی روباتی بدون ربات خود را در سانفرانسیسکو آغاز کند.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) پنجشنبه رای به اعطای گواهینامه رانندگی بدون راننده به کروز داد، آخرین مانعی که این شرکت برای شروع استفاده از خدمات تجاری تگرگ و تگرگ مستقل خود باید بر آن غلبه می کرد.

کروز خدمات مسافری خود را با حداکثر سرعت 30 مایل در ساعت بین ساعت 10 شب تا 6 صبح در خیابان های منتخب سانفرانسیسکو ارائه می دهد و یک ساعت و نیم دیگر به خدمات فعلی خود اضافه می کند. به گفته سخنگوی کروز، این شرکت به تاییدیه نظارتی دولتی اضافی نیاز دارد تا هزینه سفر بدون راننده در بقیه شهر را از مردم دریافت کند. طبق پیش‌نویس قطعنامه CPUC، این پیش‌شرط‌ها به‌عنوان بخشی از «طرح ایمنی مسافر» کروز آمده است، که خدمات را به ساعات شب محدود می‌کند و هسته شهری متراکم شهر را در بر نمی‌گیرد.

سخنگوی کروز به TechCrunch گفت: «در ماه‌های آینده، دامنه عملیاتی، ساعات کاری و توانایی‌مان را برای هزینه‌کردن از مردم برای سفرهای بدون راننده گسترش خواهیم داد تا زمانی که در سطح شهر 24/7 قدم بزنیم. .

اسکرین شات از سرویس خودمختار پیشنهادی کروز در سانفرانسیسکو

تصویری از سرویس خودمختار پیشنهادی کروز در سانفرانسیسکو طبق دستور کار CPUC. اعتبار تصویر: کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا

کروز سفرهای بدون راننده رایگان به سانفرانسیسکو را با شورلت بولت‌های مستقل خود بین ساعت 10:30 شب تا 5:00 بعد از ظهر در فوریه ارائه می‌کند. این شرکت برای اولین بار آزمایش وسایل نقلیه خودران بدون راننده خود را در صندلی جلو در شهر در سال 2020 آغاز کرد و در ژوئن 2021 شروع به ارائه سفرهای آزمایشی رایگان به مسافران کرد. در اکتبر سال گذشته، کروز مجوز بدون راننده را از دپارتمان کالیفرنیا در مورد وسایل نقلیه موتوری دریافت کرد، که به این معنی بود. که پرداخت هزینه برای خدمات خودروهای خودران، مانند تحویل، می تواند آغاز شود. مهمتر از همه، محدودیت های مجوز DMV هنگام شارژ برای سواری های رباتیک متوقف می شود.

با این مجوز CPUC، کروز تنها شرکت AV در شهر است که می تواند خدمات تجاری بدون راننده را راه اندازی کند. Waymo، بزرگترین رقیب کروز و بازوی خودگردان آلفابت نیز اخیراً از CPUC مجوز دریافت هزینه برای روباتاکسی را دریافت کرده است، اما تنها در صورتی که اپراتور ایمنی انسانی در طول سفر حضور داشته باشد. Waymo از سال 2020 یک سرویس تجاری کاملاً مستقل را در فینیکس ارائه کرده است و اخیراً برنامه بدون راننده خود را در شهر گسترش داده است.

در حالی که تاییدیه CPUC کروز اجازه می دهد تا ناوگانی با حداکثر 30 وسیله نقلیه کاملاً برقی خودکار داشته باشد، کروز از ترویج برنامه های خود برای مقیاس بندی سریع در آینده نزدیک ابایی ندارد. سال گذشته، دن امان، مدیر عامل سابق، برنامه‌های کروز را برای افزایش ناوگان خود از Origin AV به هزاران و حتی ده‌ها هزار نفر در سال‌های آینده تشریح کرد.

هفته گذشته، گروهی از آژانس ها در سانفرانسیسکو – از جمله مقامات حمل و نقل شهری و شهرستانی، اداره پیشگیری و تحقیق در مورد آتش سوزی، دفتر شهرداری برای افراد دارای معلولیت و اداره پلیس SF – نگرانی خود را در مورد عدم وضوح در پیش نویس CPUC ابراز کردند. قطعنامه در مورد محدودیت های کروز در افزایش ناوگان خود.

پیش‌نویس قطعنامه بیان می‌کند که کروز باید قبل از تغییر در «هر گونه تغییر در ساعت، جغرافیا، نوع جاده، محدوده سرعت یا شرایط آب‌وهوایی که کروز قصد دارد تحت آن کار کند، یک طرح ایمنی مسافر به‌روز شده را در قالب یک توصیه نامه سطح 2 ارائه کند…»

به ویژه، این زبان کروز را ملزم نمی‌کند که اگر می‌خواهد اندازه ناوگان خود را افزایش دهد، به CPUC روی بیاورد، تفاوتی که ذینفعان SF ادعا می‌کنند با توجه به رویکرد فعلی کروز برای بارگیری مسافر، “تأثیر منفی اجرای یک Cruise AV بدون راننده را افزایش می‌دهد.” ، موضوع دیگر در نظرات شهرستان در مورد پیش نویس مصوبه.

در این اظهارنظرها آمده است: «رویکرد فعلی کروز برای سوار و پیاده کردن مسافران، توقف انحصاری در لاین، حتی زمانی که فضایی در مسیر وجود دارد، کمتر از سطح مورد انتظار برای رانندگان انسانی است.» توقف خطوط می تواند برای کاربران آسیب پذیر جاده مانند کارکنان آمبولانس، افراد دارای معلولیت و سالمندان و دوچرخه سواران باشد.

یک نشست کشتیرانی مستقل با پلیس مسائل سیاسی را مطرح می کند

به عنوان بخشی از نظرات خود، شهر فهرستی از توصیه‌ها را برای CPUC ارائه کرد تا در قطعنامه نهایی خود ادغام شود، از جمله:

  • با تصریح بر اینکه افزایش اندازه ناوگان و مدل وسیله نقلیه کروز مستلزم ارسال نامه مشاوره ای با توجه به اهداف کروز نه تنها برای گسترش سریع ناوگان خود، بلکه برای انجام این کار با یک وسیله نقلیه جدید و ویژه طراحی شده است.
  • کارکنان CPUC را ملزم کنند تا منطقه جغرافیایی را که در آن فعالیت کشتی های بدون راننده مجاز است در وب سایت خود منتشر کنند. کروز به TechCrunch گفت که در حال حاضر سفر بدون راننده را به عموم مردم در حدود 70 درصد از شهر ارائه می دهد. جزئیات در یک نقشه تقریبی که اخیراً توسط مدیر عامل کایل وگت در توییتر منتشر شده است، اما مناطق خاصی را که در آن برای سفر بدون راننده از مسافران هزینه خواهد کرد، ارائه نکرده است. با این حال، دستور کار CPUC شامل عکسی از منطقه خدمات اصلی کروز، از جمله برخی از خیابان‌هایی است که از حصار جغرافیایی مستثنی شده‌اند، که احتمالاً شرکت شروع به دریافت هزینه برای سفر می‌کند. این منطقه از شمال به جنوب از شهرستان ریچموند تا شهرستان سانست و شمال شرقی به ارتفاعات اقیانوس آرام و شهرستان کول امتداد دارد.
  • یک گروه کاری منظم برای رسیدگی به جمع آوری داده ها و جمع آوری مشتریان و تعاملات AV با اولین پاسخ دهندگان و کارگران خیابانی در سانفرانسیسکو تشکیل دهید.
  • مجموعه ای از داده های دسترسی به صندلی چرخدار

تصمیم CPUC برای اعطای مجوز اجرا به کروز، سابقه ای را برای چگونگی ادامه نظارت بر خدمات AV تجاری توسط ایالت در آینده ایجاد می کند، بنابراین بازخورد عمومی بسیار مهم است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم نهایی هر یک از توصیه های شهر را در نظر می گیرد یا خیر.

” [draft resolution] در نظرات گفته شد، همان رویکرد «صبر کن و ببین» را که کمیسیون برای تنظیم شرکت‌های شبکه حمل‌ونقل (TNC) استفاده می‌کند، اعمال می‌کند. “این رویکرد اهداف آب و هوایی سانفرانسیسکو را تضعیف کرده است، فرصت های حمل و نقل را برای افرادی که از ویلچر استفاده می کنند کاهش می دهد و به طور قابل توجهی ازدحام و تاخیر در سفر در خیابان های سانفرانسیسکو را که برای خدمات حمل و نقل عمومی پایدار استفاده می شود، افزایش داده است. این نتایج احتمالاً تکرار خواهند شد مگر اینکه به مسائل مشخص شده در این نظرات رسیدگی شود.