
گوگل کنترلهای کاربری جدیدی را معرفی میکند تا به افراد اجازه دهد تعداد تبلیغاتی را که برای بارداری، فرزندپروری، دوستیابی و کاهش وزن مشاهده میکنند، محدود کنند. این شرکت برای اولین بار کنترل تبلیغات یوتیوب را در ایالات متحده اعلام کرد و به کاربران اجازه داد تا تبلیغات کمتری برای قمار و الکل ببینند. از زمان شروع آن، این کنترل ها برای تبلیغات YouTube به کاربران سراسر جهان گسترش یافته است.
این شرکت امروز اعلام کرد که این کنترلها را با دستههای تبلیغاتی جدید برای YouTube و Gmail گسترش میدهد. این کنترلها برای سایتهای شخص ثالثی که Google در آنها تبلیغات نمایش میدهد نیز اعمال میشود. گوگل در ایمیلی به TechCrunch گفت که این کنترل ها در حال حاضر برای تبلیغات جستجو اعمال نمی شود، اما این شرکت در تلاش است تا این ویژگی را در تبلیغات جستجو در آینده معرفی کند.
گوگل می گوید پس از بازخورد کاربرانی که خواهان کنترل بیشتر در سطح تبلیغات هستند، به ویژه در مورد موضوعات حساسی که ممکن است بخواهند از آنها اجتناب کنند، کنترل های جدیدی را معرفی می کند.
کارین هنسی، مدیر محصول گروه گوگل برای حفظ حریم خصوصی تبلیغات گفت: “مردم می خواهند کنترل بیشتری بر تجربه تبلیغات خود داشته باشند، از جمله مسدود کردن تبلیغات یا دسته هایی که ترجیح می دهند نبینند.” تضمین شفافیت و کنترل همیشه برای ما یک اولویت بوده است، بنابراین ما در حال گسترش ابزارهای خود هستیم و به انتخاب اجازه میدهیم تبلیغات کمتری برای بارداری و فرزندپروری، قرار ملاقات و کاهش وزن ببینیم. ما همچنان به بازخورد کاربران گوش میدهیم و بررسی میکنیم که در آینده این ویژگی را به کدام دستهها گسترش دهیم.»

اعتبار تصویر: گوگل
کنترلهای کاربر را میتوان در بخش تنظیمات آگهی در زیر کنترل پنل حساب Google مشاهده کرد. از آنجا، میتوانید به بخش «دستههای تبلیغات حساس» بروید، که به شما امکان میدهد انواع خاصی از تبلیغات را به پنج موضوع موجود محدود کنید: الکل، دوستیابی، قمار، بارداری و فرزندپروری، و کاهش وزن. سپس میتوانید روی دکمه «مشاهده کمتر» کلیک کنید و Google به شما اطلاع میدهد که هنگام ورود به حساب Google خود باید تبلیغات کمتری برای این دسته ببینید. شایان ذکر است که با این کار تعداد کل تبلیغاتی که می بینید تغییر نمی کند. علاوه بر این، گوگل اشاره می کند که ممکن است همچنان در هنگام جستجو یا مشاهده محتوای مرتبط، تبلیغاتی را مشاهده کنید که در این دسته بندی ها قرار می گیرند.
کنترلهای جدید افزودهای خوشآمد هستند که باید به مقابله با مواردی که ممکن است یک تبلیغ آنلاین خاص برای برخی از کاربران گیجکننده باشد کمک کند. برای مثال، ممکن است برای فردی که از اختلال خوردن رنج میبرد، دیدن آگهیهای کاهش وزن مضر باشد، و فردی که برای باردار شدن تلاش میکند، ممکن است تمایلی به دیدن تبلیغات والدین نداشته باشد.