منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که در چند سال اخیر آوردن یک برنامه به بالای اپ استور از نظر بارگیری دشوارتر شده است. بر اساس داده‌های جدید شرکت هوشمند اپلیکیشن Sensor Tower، تعداد دانلودهای مورد نیاز برای شکستن اپلیکیشن به جایگاه شماره 1 در اپ استور اپل برای آیفون در ایالات متحده از سال 2019 تا کنون 37 درصد افزایش یافته است. به ویژه، این برنامه تخمین می‌زند. اکنون برای رسیدن به بالاترین سطح به 156000 دانلود در روز نیاز است، در حالی که در سال 2019 روزانه 114000 بار دانلود شده است.

اما برای روشن بودن، دانلود به تنهایی یک برنامه را به بالای نمودار منتقل نمی کند. این تنها یکی از چندین عاملی است که الگوریتم رتبه بندی اپل برای مدیریت رتبه های برتر خود در نظر می گیرد.

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

در روزهای اولیه اپ استور، اپل به زودی متوجه شد که دانلود به تنهایی به توسعه دهندگان راهی آسان برای خرید یک سایت شماره 1 می دهد.

سپس الگوریتم رتبه بندی خود را گسترش دهید تا پیچیده تر شود – و یک رمز و راز بزرگتر. شرکت دیگری به نام Apptopia معتقد است که نسخه فعلی این الگوریتم را تغییر داده است که گفته می شود عوامل زیادی مانند سرعت، استفاده از برنامه، تعداد کاربران جدید و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

با این حال، دانلودها هنوز بخشی از معادله در اینجا هستند، و با توجه به اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد رتبه بندی فروشگاه App اپل در واقع، فاکتور جالبی برای در نظر گرفتن است.

در میان یافته‌های جدید، Sensor Tower اشاره کرد که به نظر می‌رسد اپل الگوریتم رتبه‌بندی خود را برای مقابله با تأثیر همه‌گیری COVID-19 در سال 2020 تنظیم کرده است.

گزارش می دهد که در سال 2020، تعداد دانلودهای مورد نیاز یک برنامه برای رسیدن به شماره 1 در اپ استور ایالات متحده به رکورد 185000 رسید که 62 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این مطابق با رونق کلی است که در دانلود و استفاده از اپلیکیشن مشاهده می‌شود، زیرا کاربران در خانه‌های خود تحت محاصره دولت در حالی که مدارس، مغازه‌ها و محل‌های کار بسته بودند، باقی ماندند.

رسیدن به موقعیت مشابه در Google Play در آن زمان آسان‌تر بود، زیرا تعداد دانلودهای روزانه مورد نیاز تنها با 5 درصد افزایش سالانه به 87000 در سال 2020 رسید.

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

از آن زمان، تعداد دانلودهای روزانه مورد نیاز برای رسیدن به شماره 1 در هر دو بازار کاهش یافته است، زیرا روند پس از COVID (یا بهتر است بگوییم روندهای پس از مسدود شدن) استفاده از برنامه ها را عادی کرده است.

امسال، Sensor Tower تخمین می زند که برنامه ها باید به میانگین 156000 نصب روزانه برسند تا به رتبه 1 در اپ استور برسند، همانطور که در بالا ذکر شد، اما برنامه های اندروید اکنون تنها به 56000 نصب نیاز دارند که 33 درصد کمتر از 83000 نصب مورد نیاز در سال 2019 است.

ورود به 10 برتر فروشگاه App در ایالات متحده نیز به تلاش بیشتری نسبت به رسیدن به همان موقعیت در Google Play نیاز دارد.

طبق این گزارش، اکنون تقریباً 52000 بار در روز طول می کشد تا به 10 اپ استور برتر برسد، که 2 درصد بیشتر از 51000 دانلود مورد نیاز برای رسیدن به 10 برتر در سال 2019 است. اما برنامه های اندروید تنها به 29000 بارگیری در روز نیاز دارند. 9 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافته است.

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

با این حال، این ارقام مقادیر تقریبی هستند که توسط روندها در فروشگاه های برنامه مربوطه به دست آمده اند.

هنگام نگاه کردن به اعداد بر اساس جزئیات بیشتر بر اساس دسته، روندهای مختلفی را می توان یافت. به عنوان مثال، اپ استور ورود به 10 برنامه رایگان آیفون را برای کسانی که در دسته سرگرمی قرار می‌دهند، سخت‌تر از سایر برنامه‌های مانند خرید، شبکه‌های اجتماعی، مسافرت یا امور مالی می‌کند. اندروید نیز از این نظر مشابه است که سرگرمی را نیاز به نصب روزانه بیشتری می‌داند، اما پس از آن خرید، ابزار، امور مالی و سپس ارتباطات قرار می‌گیرد.

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

شایان ذکر است که این روندها فقط برای دستگاه های تلفن همراه معتبر است برنامه های کاربردی، نه بازی های موبایل. این یک سوال کاملا متفاوت است.

با نگاهی به بازی‌های موبایل، Sensor Tower دریافت که بازی‌های آیفون اکنون به طور متوسط ​​به ۹۳۰۰۰ دانلود نیاز دارند تا به رتبه ۱ برسند، در حالی که بازی‌های اندرویدی به ۳۷۰۰۰ نصب نیاز دارند. این ارقام کمتر از سطوح سال 2019 بوده و به ترتیب 46 درصد و 68 درصد کاهش داشته اند.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که از لحاظ تاریخی، نصب بازی‌های کمتری برای ورود به 10 بازی برتر مورد نیاز بوده است. تا کنون، در سال 2022، بازی‌های آیفون به 26000 بار در روز برای رسیدن به 10 بازی برتر نیاز داشته‌اند که 40 درصد کمتر از 43000 در سال 2019 است. و بازی‌های اندروید. فقط به 16000 نصب روزانه نیاز دارد که 52 درصد کمتر از 33000 در سال 2019 است.

در حالی که بیشتر گزارش جدید بر بازار ایالات متحده متمرکز است، Sensor Tower بررسی کرد که چگونه ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها در بین 10 کشور برتر قرار دارد.

در اینجا مشخص شد که رسیدن به 10 برنامه غیربازی در چین بسیار دشوارتر است – به بیش از دو برابر دانلود روزانه در ایالات متحده نیاز دارد – 108000 (چین) در مقابل 52000 (ایالات متحده))

اما اندروید هند سخت‌ترین رتبه‌بندی بازار است که برای رسیدن به رتبه ۱۰ برتر در نمودارهای رایگان برای برنامه‌های غیربازی، به ۲۹۲۰۰۰ بار دانلود در روز نیاز دارد.

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

گزارش جدیدی به تعداد دانلودهای مورد نیاز برای رسیدن به بالای اپ استور می پردازد

اعتبار تصویر: برج سنسور

اگرچه داده‌های اینجا ارزش کاوش را دارند، این تجزیه و تحلیل عوامل دیگری را که برنامه‌ها و بازی‌ها برای صعود به نمودارها نیاز دارند، در نظر نمی‌گیرد، بنابراین تصویر کاملی از اینکه چگونه و چرا برنامه‌ها می‌توانند به بالای نمودارها صعود کنند، نیست. .

همچنین نکاتی مبنی بر اینکه اپل ممکن است در هفته‌های اخیر الگوریتم‌های خود را حتی بیشتر تنظیم کند، وجود دارد، زیرا برنامه‌های بزرگ‌تری مانند فیس‌بوک، نتفلیکس، اسنپ‌چت و سایرین از اواسط آوریل رتبه‌بندی‌هایی را کسب کرده‌اند، Apptopia ماه گذشته به ما گفت که چگونه برنامه‌های نسبتا ناشناخته هستند. این می تواند یک آزمایش یا یک تغییر دائمی تر باشد که به برنامه های کوچکتر فرصتی برای برجسته شدن و یافتن در میان غول های فناوری می دهد، اما انجام این تجزیه و تحلیل زمان بیشتری می برد.

با این حال، این نوع راه‌اندازی می‌تواند به برجسته کردن انواع برنامه‌هایی که از بازاریابی، تبلیغات و سایر گرایش‌ها سود می‌برند کمک کند. به عنوان مثال، این ممکن است توضیح دهد که چرا Planet Fitness در رتبه دوم جدول های رایگان برتر در ایالات متحده قرار دارد – این شرکت برای تابستان به نوجوانان کارت های تناسب اندام رایگان داد. در همین حال، ادغام اخیر برنامه های DIRECTV آن را به رتبه 3 رسانده است، در حالی که برنامه های شبکه اجتماعی تازه وارد LiveIn که بین نوجوانان محبوبیت دارد، اکنون بالاتر از فیس بوک و اسنپ چت در رتبه 7 قرار دارند.