
آلفابت، شرکت مادر گوگل، درآمد سه ماهه اول خود را امشب اعلام کرد و برای صنعت سازندگان، این به معنای اخبار و بهروزرسانیهای زیادی برای YouTube است.
یوتیوب بهعنوان یک بستر مخصوصاً بالغ برای درآمد محتوا شناخته میشود، زیرا سازندگان بهجای پرداختهای ناچیز از یک سرمایه رو به کاهش تولیدکنندگان (با نگاه کردن به شما، TikTok) 55 درصد از درآمد تبلیغات را به دست میآورند. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، گفت که تعداد کانال های یوتیوب که حداقل 10000 دلار درآمد داشته اند، امسال 40 درصد افزایش یافته است.
اما به طور کلی، یوتیوب پیش بینی درآمد سه ماهه تبلیغات خود را از دست داد – انتظار می رفت این پلتفرم 7.51 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، اما در واقع 6.87 میلیارد دلار درآمد داشت. این میزان هنوز بیشتر از سه ماهه گذشته است، زمانی که یوتیوب حدود 6 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی کسب کرد، اما این افراد در وال استریت دوست ندارند این فرصت را از دست بدهند.
روث پورات، مدیر مالی مالی، خاطرنشان کرد که این نرخ رشد کندتر بازتاب بیشتری از سود بی سابقه سال گذشته است. در سه ماهه اول سال 2021، درآمد حاصل از تبلیغات YouTube نسبت به سال قبل 49 درصد افزایش یافت (احتمالاً تا حدی به دلیل همه گیری جهانی). مانند اسنپ چت، یوتیوب همچنین به از دست دادن درآمد تبلیغاتی احتمالی از سوی تبلیغکنندگان اروپایی اشاره میکند که به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، هزینهها را کاهش داده است.
پیچای همچنین اعلام کرد که YouTube Shorts، شبیه سازی پلتفرم TikTok، روزانه 30 میلیارد بازدید ایجاد می کند که چهار برابر بیشتر از سال گذشته است.
پیچای گفت: “ما سرمایه گذاری قابل توجهی در ویدئوهای آنلاین دیده ایم و نوآوری های زیادی صورت گرفته است، اما 2 میلیارد بیننده هر ماه از یوتیوب بازدید می کنند.” افراد بیشتری نسبت به قبل در یوتیوب محتوا تولید می کنند و تیم همچنان بر تلاش برای کمک به نوآوری متمرکز است.
TikTok تعداد بازدیدهای روزانه خود را فاش نکرد، اما در ماه اکتبر به 1 میلیارد کاربر فعال در ماه رسید. حتی اگر هر کاربر فقط یک TikTok در ماه تماشا کند، این به TikTok حدود 33 میلیون بازدید در روز می دهد (… اما البته، می توان فرض کرد که اکثر کاربران TikTok در هر ماه بسیار بیشتر از یک ویدیو تماشا می کنند، بنابراین رقم واقعی قطعاً بسیار بالاتر است).
سال گذشته، یوتیوب در تلاش برای جذب ستارههای TikTok به پلتفرم خود، یک صندوق 100 میلیون دلاری برای ایجاد شورت راهاندازی کرد. پیچای گفت: اکنون که این پلتفرم کاملاً جدید نیست، YouTube تبلیغات را روی Shorts آزمایش خواهد کرد. این همچنین به یوتیوب کمک می کند تا درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهد.
پورات گفت: «ما در رشد درآمد معکوس جزئی را تجربه می کنیم زیرا بینندگان Shorts به عنوان درصدی از کل زمان YouTube در حال افزایش است. ما در حال آزمایش امکان کسب درآمد از فیلمهای کوتاه و بازخورد اولیه هستیم، و نتایج آگهیدهندگان دلگرمکننده است.» او افزود که تیم تمرکز خود را بر «کاهش شکاف» با تبلیغات سنتی YouTube در طول زمان گذاشته است.
آلفابت تعداد مشترکین خاصی را برای محصولاتی مانند YouTube Premium یا YouTube Music فاش نکرد، اما پورات گفت که رشد مشترکین برای این محصولات به اندازه کافی بزرگ است که کاهش درآمد در Google Play را جبران کند. در ماه اکتبر، Google Play هزینه های توسعه دهندگان را به 15٪ یا کمتر برای 99٪ از برنامه ها کاهش داد، در حالی که قبلا 30٪ بود.
پیچای گفت: «در حالی که این روی نتایج کوتاه مدت ما تأثیر گذاشته است، ما معتقدیم که این رویکرد بلندمدت درستی برای حمایت از اکوسیستم است».
به طور کلی، درآمد آلفابت نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته است. همانطور که مشخص است، مردم از گوگل بسیار استفاده می کنند.
به روز رسانی، 23:00، 4/26/22: نسخه قبلی این داستان بیان می کرد که YouTube Shorts 30 میلیون بازدید ایجاد کرده است. رقم واقعی 30 میلیارد است.