
در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل، این شرکت از ابزار جدیدی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد تا در اواخر سال جاری کنترل و دید بیشتری بر روی نحوه شخصی سازی تبلیغاتشان در برنامه ها و سایت های Google، از جمله جستجوی گوگل، یوتیوب و فید Discover در برنامه گوگل داشته باشند. .
از یک منوی سه نقطه ای جدید که در همه تبلیغات در سایت های مختلف ظاهر می شود، کاربران می توانند به روش های مختلف با تبلیغات درگیر شوند. آنها می توانند آن را دوست داشته باشند یا به اشتراک بگذارند، آن را مسدود کنند یا گزارش دهند، ببینند چه کسی برای آن پول پرداخت کرده است و بفهمد که چرا آنها مورد هدف قرار گرفته اند.
و اگر کاربران نمیخواهند چنین تبلیغاتی را ببینند، میتوانند از ابزارهای داخلی این منو استفاده کنند یا از مرکز جدید My Ad Center دیدن کنند تا Google را در مورد این اولویت مطلع کنند. برای رسیدن به مرکز، کاربران فقط باید بر روی گزینه منوی “سفارشی کردن بیشتر از تبلیغاتی که می بینید” کلیک کنند تا تجربه جدید را هدف قرار دهند.

اعتبار تصویر: گوگل
گوگل میگوید در My Ad Center جدید، کاربران میتوانند درباره نحوه سفارشیسازی تبلیغات خود و کنترل نحوه استفاده از دادههایشان اطلاعات بیشتری کسب کنند. این به طور خاص برای آدرس دادن به تبلیغاتی طراحی شده است که در سایتهای تحت مالکیت و تحت مدیریت Google ظاهر میشوند، مانند Search، YouTube، و Discover، اما به شبکه نمایش Google گسترش نمییابد.

اعتبار تصویر: گوگل
از صفحه اصلی مرکز، کاربران می توانند با کلیک بر روی دکمه های مثبت و منفی در دسته های مختلف – مانند تناسب اندام، اجاره تعطیلات، مراقبت از پوست و غیره، دسته های مختلف تبلیغات را روشن یا خاموش کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید تبلیغات زیبایی کمتری ببینید، می توانید به سادگی کلیک کنید تا آنها را از لیست خود حذف کنید.
همچنین میتوانید صفحهای را با مارکهایی که دوست دارید مشاهده کنید و سپس برای افزودن یا حذف آنها از آگهی خلاصه سفارشی خود کلیک کنید.

اعتبار تصویر: گوگل
صفحه دیگری به کاربران امکان می دهد تبلیغات را به موضوعات حساس تر مانند الکل، قمار و از ماه آوریل، قرار ملاقات، بارداری، فرزندپروری و کاهش وزن محدود کنند. اینها انواع تبلیغاتی هستند که ممکن است مورد استقبال برخی از کاربران قرار گیرد، اما ممکن است برای دیگران مضر باشد.

اعتبار تصویر: گوگل
برای مثال، اگر فردی برای باردار شدن مشکل دارد، ممکن است تمایلی به دیدن تبلیغات مربوط به بارداری یا والدین نداشته باشد. پیش از این، گوگل به کاربران اجازه می داد این تنظیمات برگزیده تبلیغات را در بخش تنظیمات تبلیغات داشبورد حساب Google خود تنظیم کنند. اما اکنون این سوئیچ ها در ابزار جدید My Ad Center ادغام شده اند.
بیشتر از همه، مرکز جدید My Ad Center شامل یک دکمه بزرگ در بالای صفحه است که کاربران می توانند تبلیغات کاملا شخصی شده را خاموش کنند.
اما گوگل معتقد است که اکثر کاربران این مرحله آخر را برنخواهند داشت.
دیوید تمکین، مدیر حریم خصوصی تبلیغات و اعتماد گوگل، گفت: «ما تبلیغات شخصیشده را ارزشمند و مفید میبینیم – درست مانند توصیههای شخصیشده فیلم، توصیههای اخبار شخصی، توصیههای بازاریابی شخصیشده».
وی در ادامه توضیح می دهد که این ویژگی برای اولین بار به کاربران امکان کنترل محتوای تبلیغاتی را که می بینند، علاوه بر تبلیغات حساس، می دهد و باعث می شود این فرآیند به راحتی حرکت کند.
البته این ابزار طیف وسیع تری از تغییرات را دنبال می کند که بر صنعت تبلیغات تأثیر می گذارد. در اوایل سال جاری، گوگل از ایده تم ها رونمایی کرد، راهی برای مرورگر برای یادگیری علایق کاربر در هنگام مرور وب. این سیستم پس از شکایت تنظیمکنندههای ضدانحصار اتحادیه اروپا درباره طرح گوگل برای امتناع از کوکیها، با استفاده از روشی متفاوت که به گفته آنها قدرت بازار گوگل را تقویت میکند، ایجاد شد. با موضوعات، گوگل سایت هایی را که کاربر بازدید می کند با دسته بندی آنها در یکی از 300 موضوع دسته بندی می کند. آزمایش این سیستم مبتنی بر موضوع در ماه مارس به همراه سایر ابزارهای حفظ حریم خصوصی مرتبط آغاز شد.
به عنوان بخشی از این آزمایشها، گوگل گفت که ابزارهایی را ارائه میکند که در آن کاربران میتوانند علایق اختصاص داده شده به آنها را با نظارت بر موضوع فعالیتهای مرورشان حذف کنند. این ابزار جدید My Ad Center ابزارهای موجود Google را با توانایی سفارشی کردن انواع تبلیغاتی که ظاهر می شوند ترکیب می کند.
مرکز تبلیغات من هنوز در حال توسعه است، بنابراین تجسم موجود امروز در Google I / O ممکن است از هم اکنون تا زمانی که محصول در اواخر امسال برای عموم عرضه شود، تغییر کند.