به دنبال گزارشهایی مبنی بر انتشار هرزنامههایی که برخی شرکتها در استانداردی که شرکت امیدوار است آینده پیامهای متنی باشد، گوگل استفاده از RCS را برای تبلیغ هند، بزرگترین بازار مصرفی شرکت، ممنوع کرده است.
Rich Communication Services یا RCS، تلاش جمعی تعدادی از بازیگران این صنعت برای بارگذاری پیامک های سنتی با ویژگی های مدرن مانند متن غنی تر و رمزگذاری سرتاسر است.
گوگل، سامسونگ و تعدادی دیگر از شرکت ها، از جمله اپراتورهای مخابراتی، پشتیبانی RCS را برای صدها میلیون کاربر در سراسر جهان در سال های اخیر ارائه کرده اند. گوگل ماه گذشته اعلام کرد که پیامهای RCS در برنامه پیامهای اندروید بیش از 500 میلیون کاربر فعال در ماه دارند.
در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه گذشته، این شرکت همچنین خواستار “هر سیستم عامل تلفن همراه” (یک ضربه ناچیز به اپل) برای پشتیبانی از RCS شد، که همچنین هدف آن کمک به کسب و کارها برای دسترسی بیشتر به مشتریان به روشی تعاملی تر است.
با این حال، مشکل این است که ده ها شرکت در هند، از جمله بانک های پیشرو و سایر شرکت های وام دهنده، از کارکرد ارسال مطالب تبلیغاتی ناخواسته به شماره تلفن هر شخصی که در این کشور پیدا می کنند سوء استفاده می کنند.
چندین کاربر از ماه گذشته شروع به شکایت از این موضوع در توییتر کردند و به نظر می رسد پیام های آنها به گوگل رسیده است.
گوگل در بیانیه ای اذعان کرد که “برخی از شرکت ها از سیاست ضد هرزنامه ما برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان در هند سوء استفاده می کنند.” در نتیجه، گوگل اعلام کرد که این ویژگی را غیرفعال می کند زیرا “با صنعت کار می کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشد.”