گوگل پلی به دنبال تلاش های مشابه اپل، "برچسب های تغذیه" خود را برای حفظ حریم خصوصی منتشر می کند.

گوگل پلی به دنبال تلاش های مشابه اپل، “برچسب های تغذیه” خود را برای حفظ حریم خصوصی منتشر می کند.

گوگل پلی امروز رسما نسخه خود را از “برچسب های تغذیه” مرتبط با حریم خصوصی برای برنامه ها راه اندازی کرد. این شرکت می‌گوید اجرای بخش جدید امنیت داده‌های Google Play را برای کاربران به صورت تدریجی و قبل از پایان ضرب‌الاجل 20 جولای آغاز می‌کند، که توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند داده‌هایی را که برنامه‌شان جمع‌آوری می‌کند و اینکه آیا و چگونه با کشورهای ثالث به اشتراک گذاشته می‌شود، به درستی افشا کنند. ، شیوه های امنیتی برنامه و غیره

برنامه این شرکت برای معرفی برچسب های حریم خصوصی اپلیکیشن ها در گوگل پلی اولین بار در بهار گذشته، ماه ها پس از معرفی برچسب های حریم خصوصی اپل توسط اپ استور در بازار اپلیکیشن های خود، اعلام شد.

در حالی که هر دو دسته از برچسب ها بر آگاهی دادن به کاربران در مورد نحوه جمع آوری و مدیریت داده ها و حریم خصوصی کاربر توسط برنامه ها تمرکز دارند، تفاوت های کلیدی وجود دارد. برچسب‌های اپل عمدتاً بر روی داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند، از جمله داده‌هایی که برای اهداف ردیابی استفاده می‌شوند، و اطلاع‌رسانی به کاربر در مورد آنچه مرتبط با آن است، تمرکز می‌کنند. در همین حال، برچسب‌های Google تأکید بیشتری بر این دارند که آیا می‌توانید اعتماد کنید که داده‌های جمع‌آوری‌شده با مسئولیت‌پذیری پردازش می‌شوند، و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا دریابند که آیا بهترین شیوه‌های امنیت داده را دنبال می‌کنند یا خیر.

برچسب‌ها همچنین به توسعه‌دهندگان اندروید راهی می‌دهند تا توجیه کنند که چرا داده‌ها را مستقیماً روی برچسب جمع‌آوری می‌کنند تا کاربران بتوانند نحوه استفاده از داده‌ها را درک کنند – برای عملکرد برنامه، سفارشی‌سازی و موارد دیگر. – برای کمک به اطلاع رسانی تصمیم کاربر برای دانلود برنامه. آنها همچنین می توانند ببینند که جمع آوری داده ها اجباری است یا اختیاری.

گوگل می گوید از توسعه دهندگان برنامه شنیده است که نمایش داده هایی که برنامه بدون زمینه اضافی جمع آوری می کند کافی نیست و دلیل طراحی برچسب نیز همین است.

گوگل می‌گوید در هنگام راه‌اندازی، بخش امنیت داده‌های Google Play جزئیات زیر را توضیح می‌دهد:

  • اینکه آیا توسعه دهنده داده ها را جمع آوری می کند و برای چه هدفی.
  • اینکه آیا توسعه دهنده داده ها را با اشخاص ثالث به اشتراک می گذارد.
  • اقدامات امنیتی برنامه، مانند رمزگذاری داده ها در حین انتقال و اینکه آیا کاربران می توانند درخواست حذف داده ها را داشته باشند.
  • این برنامه چه واجد شرایط باشد، متعهد به پیروی از خط‌مشی‌های Google Play برای خانواده‌هایی است که برای محافظت بهتر از کودکان در فروشگاه Play طراحی شده‌اند.
  • آیا توسعه‌دهنده رویه‌های امنیتی خود را در برابر استانداردهای امنیتی جهانی (به ویژه MASVS) تأیید کرده است.

همراه با انتشار، گوگل در نهایت درخواست‌های مجوز را نیز معرفی می‌کند – قابلیتی که iOS برای سال‌ها از آن برخوردار بوده است. زمانی که یک برنامه نیاز به دسترسی محرمانه مانند موقعیت مکانی، دوربین یا میکروفون شما داشته باشد، این پیام‌ها ظاهر می‌شوند. کاربر اعلان را روی صفحه می بیند و سپس تصمیم می گیرد که آیا به برنامه دسترسی داشته باشد یا خیر. آنها همچنین می‌توانند دسترسی به داده‌های موجود را از برنامه‌های موجود در داشبورد حریم خصوصی Android مشاهده کنند.

اعتبار تصویر: گوگل

از زمان رونمایی از طرح برچسب خود، گوگل می گوید که تنها تغییرات جزئی در دستورالعمل های توسعه دهنده و رابط کاربری و تجربه فروشگاه ایجاد کرده است. این شامل به‌روزرسانی‌هایی مانند تشویق توسعه‌دهندگان به رجوع به اطلاعات امنیت داده‌های ارائه‌دهندگان SDK و یک مسئله جدید در مورد خدمات سیستم، از جمله توضیحات و بازنویسی‌های دیگر است.

 

اگرچه افزودن برچسب‌ها در تئوری می‌تواند به کاربران اندروید کمک کند تا در مورد برنامه‌هایی که می‌خواهند استفاده کنند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند، مشخص نیست که تلاشی برای تأیید صحت داده‌ها در زمان ارسال وجود داشته باشد. گوگل در پاسخ به این سوال که چگونه داده ها تأیید می شود، به ما گفت که توسعه دهندگان مسئول اطلاعاتی هستند که ارائه می کنند. گوگل همچنین گفت که اگر متوجه شود که توسعه‌دهنده اطلاعاتی را که در نقض خط‌مشی ارائه کرده است را اشتباه ارائه کرده است، بلافاصله برنامه را حذف نخواهد کرد – فقط از توسعه‌دهنده می‌خواهد آن را اصلاح کند. فقط در صورتی که درخواست مطابق با الزامات نباشد، بعداً اقدام خواهد شد.

برچسب‌های حریم خصوصی برنامه‌ها قبلاً متهم شده‌اند که از زمان انتشار در اپ استور منبع اطلاعات غیرقابل اعتمادی هستند. بر اساس گزارشی که واشنگتن پست در سال گذشته منتشر کرد، بسیاری از برچسب هایی که آنها در جریان بازرسی در محل بررسی کردند، اطلاعات نادرستی را ارائه کردند. برای مثال، برنامه‌هایی که ادعا می‌کنند داده‌ها را جمع‌آوری نکرده‌اند، در واقع برعکس عمل می‌کنند – آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به اشتراک می‌گذارند.

اعتبار تصویر: گوگل

به عبارت دیگر، برچسب‌ها به جای روشی واقعی برای اقدام، به مصرف‌کنندگان احساس امنیت کاذب درباره نحوه دسترسی و استفاده از داده‌هایشان می‌دهند. با این حال، اپل به واشنگتن پست گفت که به طور منظم برچسب ها را برای دقت بررسی می کند. گوگل امروز چنین ادعایی ندارد.

گوگل تا 20 جولای به توسعه دهندگان فرصت داده است تا بخش امنیت داده های خود را تکمیل کنند، اما بخش امنیت داده ها در حال حاضر در حال انجام است. این بدان معناست که بسیاری از کاربران حتی زمانی که محصول راه اندازی می شود، برنامه های بدون برچسب را مشاهده خواهند کرد. این نسخه گام به گام می تواند از نظر طراحی نیز طراحی شود، زیرا کاربران را از بررسی فوری حریم خصوصی و اقدامات امنیتی برنامه های مورد علاقه خود منع می کند. و در زمان رسیدن این برچسب ها، مصرف کنندگان ممکن است فراموش کرده باشند که می خواهند این کار را انجام دهند.

در چند هفته آینده با رسیدن برچسب ها به کاربران جهانی، مصرف کنندگان شروع به مشاهده برچسب ها در تلفن های اندرویدی خود خواهند کرد.