
غول بازی Ubisoft یک حادثه امنیت سایبری را تایید کرد که منجر به بازنشانی گسترده رمزهای عبور این شرکت شد، اما از بیان این موضوع خودداری کرد.
یوبیسافت در بیانیهای کوتاه گفت: «هفته گذشته، یوبیسافت یک حادثه امنیت سایبری را تجربه کرد که بهطور موقت برخی از بازیها، سیستمها و خدمات ما را قطع کرد. تیم های فناوری اطلاعات ما با کارشناسان خارجی برجسته برای بررسی این موضوع کار می کنند. به عنوان یک اقدام احتیاطی، ما شروع به تنظیم مجدد رمز عبور برای کل شرکت کردهایم.”
در بیانیه آمده است: «ما همچنین میتوانیم تأیید کنیم که همه بازیها و سرویسهای ما به درستی کار میکنند و در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اطلاعات شخصی بازیکن در دسترس بوده یا به عنوان محصول جانبی این حادثه افشا شده باشد، وجود ندارد.
این شرکت بازی های ویدیویی مستقر در فرانسه بیشتر به خاطر برندهای Assassin’s Creed و Far Cry شناخته شده است. طبق آخرین گزارش درآمد این شرکت در ماه اکتبر، یوبی سافت 117 میلیون بازیکن فعال داشته است.
زمانی که این نگرانی وجود دارد که رمز عبور کاربر یا اعتبار کارمندان به خطر افتاده باشد، برای شرکتها غیرمعمول نیست که بازنشانی رمز عبور را آغاز کنند.
TechCrunch چندین سؤال را برای Ubisoft ارسال کرد، از جمله از این شرکت خواست تا ماهیت حادثه امنیت سایبری را توضیح دهد، مانند اینکه آیا این یک رخنه در شبکه خود است یا خیر. و اگر شرکت ابزاری مانند فایل های گزارشی برای شناسایی شواهدی مبنی بر دسترسی نامناسب به داده ها یا سلب مالکیت داشته باشد. در دسترس بودن فایلهای گزارش به شرکت این امکان را میدهد تا به جای اینکه هیچ فایل گزارش و مدرکی نداشته باشد، با اطمینان بیشتری از افشای دادهها مطلع شود.
یکی از سخنگویان یوبی سافت گفت که این شرکت “هیچ چیز اضافی برای به اشتراک گذاشتن” در رابطه با این حادثه ندارد.
اگر درباره حادثه سایبری با یوبیسافت اطلاعات بیشتری دارید یا در این شرکت کار میکنید، با دفتر امنیتی سیگنال و واتساپ به شماره 1 646-755-8849 یا [email protected] از طریق ایمیل تماس بگیرید.