
100 میلیثانیه، زیرساختهای ویدئو کنفرانس زنده استارتآپ هندی، 20 میلیون دلار بودجه سری A جمعآوری کرده است تا نسل بعدی برنامههای ویدیوی زنده را تنها پنج ماه پس از پایان دور اولیه تامین کند.
این دور اخیر توسط Falcon Edge’s Alpha Wave Incubation، با بازی Matrix Partners India و LocalGlobe و سرمایه گذاران فعلی Accel و Strive.vc هدایت شد. این مبلغ 24.5 میلیون دلار در کل بودجه جمع آوری شده توسط استارتاپ به ارمغان می آورد.
این استارت آپ در سال 2020 در دوران محاصره کووید تاسیس شد و بنیانگذاران آن می خواهند برنامه ای ایجاد کنند که به مردم هند امکان تماشای زنده مسابقات را بدهد.
ما تصمیم گرفتیم محصولی بسازیم که به کاربران امکان می دهد مسابقات را در برنامه تماشا کنند و با دوستان خود چت تصویری داشته باشند تا از مسابقه لذت ببرند. ما راه حل های موجود را بررسی کردیم و یکی از ارائه دهندگان SDK ویدیوی موجود را برای انجام این کار انتخاب کردیم. کرزیتی گوپتا، مدیرعامل 100ms گفت: چهار ماه طول کشید تا محصول را راه اندازی کنیم.
گوپتا، یکی از بنیانگذاران این استارتآپ، اضافه کرد: «و بعد همه چیز شروع شد، ما انگار نه، در این دنیای جدید که بیشتر تجربیات از طریق ویدیوهای زنده است، ساخت چنین پلتفرمهایی نباید چهار ماه طول بکشد». با آنیکت بهرا و سروس دوودی.
این سه نفر قبلاً در Disney-Hotstar، یکی از بزرگترین پلتفرمهای استریم هند، کار میکردند و گوپتا تجربه بیشتری بهعنوان مدیر پروژههای زیرساخت ویدیوی زنده در Meta داشت.
چالشی که آنها در ایجاد این برنامه تجربه کردند، آنها را به ایجاد زیرساخت ویدیوی زنده تشویق کرد تا به شرکتهای مختلف از edtech، تناسب اندام و سرگرمی اجازه دهد کنفرانس ویدیویی شبیه زوم را به برنامههای خود اضافه کنند و برنامههای پخش زنده را به پلتفرمهایی مانند یوتیوب و فیسبوک پخش کنند.
حدود 9 ماه طول کشید تا محصول جدید را ایجاد کنند، که به شرکت ها اجازه می داد ظرف یک هفته ادغام، آزمایش و راه اندازی کنند.
«بیشتر شرکتها از ساخت این فناوری منحرف میشوند، زیرا بسیار پیچیده است… ما هر کسبوکاری را هدف قرار میدهیم که سعی میکند ویدیو را در برنامه خود جاسازی کند. گوپتا گفت، این می تواند یک شرکت edtech باشد که دروس آنلاین برگزار می کند، یک شرکت فناوری سلامت که مکالمات بهداشتی از راه دور بین یک پزشک و یک بیمار انجام می دهد، یا کسی که چیزی را از طریق تجارت زنده می فروشد.

100ms برای مشاغلی مانند edtechs، شرکت های مراقبت های بهداشتی و استودیوهای تناسب اندام است که می خواهند ویدیو را در برنامه های خود جاسازی کنند. اعتبار تصویر: 100 میلیثانیه
این استارتاپ در سه ماهه گذشته 20 برابر رشد کرده است زیرا تقاضا برای محصول آنها همچنان در حال رشد است، اگرچه تجربیات زنده همچنان عادی است. از آگوست سال گذشته، بیش از 2200 شرکت از 100 میلیثانیه زیرساخت ویدیوی زنده استفاده کردهاند، از جمله Frontrow و WhiteHat Jr. هر دو پلتفرم edtech، Circle. پلتفرم برای سازندگان و برندها، Paytm Insider. پلت فرم رویداد زنده و Kutumb. برنامه جامعه
«من فکر میکنم دلیل اینکه بیشتر این شتاب اتفاق افتاده این است که زمان ادغام را کاهش میدهیم. ما همچنین میخواهیم مدلهایی بسازیم که شرکتها بتوانند از آنها برای سفارشیسازی رویدادهای زنده برای تجربه واقعیتر استفاده کنند… برای ما، فکر میکنیم این آغاز سفر فراجهانی ما خواهد بود. دنبال حرفه ای در فناوری
آنها قصد دارند از این بودجه برای گسترش تیم خود استفاده کنند، از جمله استخدام مهندسان ویدیوی بیشتر، زیرا تلاش می کنند ویژگی های بیشتری به محصول اضافه کنند.
آنیرود سینگ، مدیر عامل Falcon Edge در جوجه کشی امواج آلفا، در مورد سرمایه گذاری روی 100 میلی ثانیه گفت: “ورزشگاه های آنلاین از مربیان می خواهند که آسیب های خود را گزارش کنند. مدارس آنلاین کتابخانهها را اضافه میکنند و 1-1 جلسه کمک را مجاز میدانند. برنامه های دوستیابی آنلاین تلاش می کنند تا برخوردهای مجازی بهتری را بازسازی کنند. 100 میلیثانیه به تولیدکنندگان محصول امکان میدهد تا با انتزاع کردن پیچیدگی پخش ویدیو، تعامل زنده پیچیده را تصور کرده و اضافه کنند.