
1K Kirana، یک استارتآپ هندی که اپلیکیشن خرید ابرمحلی و شبکه توزیع خردهفروشی را اداره میکند، 25 میلیون دلار در دور جدید بودجه جمعآوری کرده است زیرا به دنبال گسترش دامنه برندها و فروشگاههای محله به مصرفکنندگان است.
سرمایه گذاری سه ساله استارت آپی برای این استارتاپ سه ساله توسط Alpha Wave Global، Info Edge Ventures و Kae Capital هدایت شد. تعدادی از سرمایه گذاران فرشته، از جمله آمریت آچاریا، بنیانگذار و مدیر عامل Zetwerk، نیز در آنچه که استارت آپ می گوید اولین بخش از یک دور سرمایه گذاری بزرگتر است، شرکت کردند.
فروشگاههای محله با دهها هزار شهر، شهرک و روستا در هند پر شدهاند. آنها جان سالم به در برده اند – و با وجود – سرمایه گذاری های میلیاردی غول های خرده فروشی کشور رشد کرده اند. اما آنها در تلاش برای تضمین سهام بزرگ و قیمت های خوب هستند.
1K Kirana با رویکردی چند وجهی سعی در حل آن دارد. این استارتاپ به عنوان یک شبکه توزیع برای این فروشگاه ها عمل می کند و همچنین به آنها کمک می کند تا با بازاریابی دیجیتال به مشتریان بیشتری دست یابند. 1K Kirana همچنین با یک برنامه مصرف کننده کار می کند که می توانند از آن برای کشف، سفارش و پرداخت هزینه خرید خود استفاده کنند.
“ما کل زنجیره تامین آنها را کنترل می کنیم. ما کالا را به آنها تحویل می دهیم، بازاریابی انجام می دهیم و اطمینان می دهیم که مصرف کننده در فروشگاه رشد می کند. کومار سانگیز، یکی از بنیانگذاران 1K Kirana، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: این فروشگاه ها به عنوان یک شریک فرنچایز کار می کنند و از طریق پورسانت درآمد کسب می کنند.
مصرف کنندگان می توانند سفارش را در خانه خود دریافت کنند یا آن را از فروشگاه نزدیک تحویل بگیرند. اگر کالایی را سفارش داده باشند که در فروشگاه موجود نیست، 1K Kirana آن را به فروشگاه تحویل می دهد.
اکثر اقلامی که توسط فروشگاه های محله به فروش می رسد در دسته FMCG قرار دارند. چالش کار در جهان در این دسته این است که صاحبان فروشگاه ها با جابجایی این اقلام سود تک رقمی می کنند. صنعت موافق است که این مشکلی است که ارزش حل کردن را دارد، زیرا این فروشگاهها در حال جابجایی بیشتر سهام خود هستند، بنابراین دسترسی به آنها – و از طریق یک پروکسی، به مشتریانشان – برای موفقیت همه ضروری است.
کاری که 1K Kirana در سطحی اساسی در تلاش است انجام دهد، کمک به این فروشگاهها است که تعداد اقلامی را که به فروش میرسانند به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا امکان مقیاسپذیری وجود داشته باشد. در عین حال، 1K Kirana با دادن دسترسی به کاتالوگ بزرگتر از اقلام، انتخاب بیشتر دسته ها و تخفیف به مصرف کنندگان خدمات ارائه می دهد.
Sangietes با بیان اینکه 1K Kirana یک استارت آپ با فناوری Kirana نیست، بلکه یک بازی مصرف کننده است، گفت: «در مورد ما، من تقاضا برای لوازم فروشگاه را ترکیب می کنم، به تولیدکنندگان می روم، هزینه ها را کاهش می دهم و منافع را به مصرف کنندگان منتقل می کنم.
“تأثیری که 1K در مدت زمان بسیار کوتاهی در زندگی مصرف کنندگان و شرکای فرنچایز ایجاد کرده است بسیار دشوار است. کیتی آگاروال، یکی از شرکای Info Edge Ventures، گفت: اپلیکیشن 1K Mall هزاران هندی را در خارج از مناطق شهری برای اولین بار قادر به خرید آنلاین کرده است.
“ما معتقدیم که تیم 1K در حال ساخت یک شرکت نمادین است که با گسترش انتخاب خود با گزینه های با کیفیت بالاتر و مقرون به صرفه، راه خرید خارج از شهر هند را برای نیازهای روزانه خود تغییر می دهد. تیم موسس در عملکرد خود فوق العاده است و ما بسیار هیجان زده هستیم که همکاری خود را با آنها تقویت کنیم.”
1K Kirana می گوید که به بیش از یک میلیون مشتری در بیش از 25 منطقه در دهلی، هاریانا، راجستان و اوتار پرادش خدمات رسانی کرده است. او گفت که او قصد دارد سرمایههای تازهای را برای استخدام استعدادهای فناوری توسعه بیشتر برای گسترش دامنه 1K Kirana به بیش از 100 منطقه مستقر کند.
Sangeetesh، Abhishek و Sachin کسبوکاری ایجاد کردهاند که رشد قوی را با اقتصاد واحد جذاب ترکیب میکند. ما از شراکت با آنها هیجان زده هستیم زیرا آنها یک تجربه خرده فروشی مدرن را برای مصرف کنندگان کم خدمات در بازار 600 میلیارد دلاری مواد غذایی در هند فراهم می کنند.» در بیانیه ای ناروز دی.
این یک داستان در حال تکامل است. بیشتر در راه است …