منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • AiFi بودجه جدیدی را به سبد خرید خود اضافه می کند تا ردپای خرده فروشی مستقل خود را گسترش دهد

AiFi بودجه جدیدی را به سبد خرید خود اضافه می کند تا ردپای خرده فروشی مستقل خود را گسترش دهد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
AiFi بودجه جدیدی را به سبد خرید خود اضافه می کند تا ردپای خرده فروشی مستقل خود را گسترش دهد

فروشگاه های بدون تماس به ویژه در اروپا محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، اما برخی از آنها به ایالات متحده هجوم می آورند، از جمله بازار Nourish + Bloom در آتلانتا، که در ژانویه افتتاح شد. در این مقاله اشاره کردیم که فروشگاه در حال ورود به قلمرویی است که شامل Amazon Go، 7-Eleven و Walmart است.

پشت برخی از این فناوری‌های بدون پول نقد، استارت‌آپ‌هایی مانند Sensei، Standard Cognition، Zippin، Grabango و Trigo قرار دارند که اخیراً برای اصلاح رویکردهای خود از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز استفاده کرده‌اند.

آخرین شرکت تزریق VC AiFi است که به خرده فروشان اجازه می دهد تا خریدهای مستقل را به صورت مقرون به صرفه گسترش دهند و مقیاس کنند. استیو گو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، گفت: این کار را در فروشگاه های مواد غذایی، استادیوم های ورزشی و فروشگاه های رفاه از طریق منبعی فقط دوربین دار انجام می دهد که نیازی به قفسه های وزنی ندارد، که به طور قابل توجهی هزینه های راه اندازی و زمان را کاهش می دهد.

علاوه بر این، الگوریتم‌های ردیابی پیشرفته آن در فضایی تا 10000 فوت مربع اجرا می‌شوند تا از انواع روش‌های خرید، از جمله اپلیکیشن، کارت اعتباری، ورود بسته یا ترکیبی پشتیبانی کنند.

AiFi مستقر در سانتا کلارا 65 میلیون دلار بودجه سری B را از شرکای خرده فروشی Aldi، Zabka و Verizon Ventures جمع آوری کرد و به شرکت اجازه داد از فناوری 5G استفاده کند.

AiFi با نگرش خاص خود به خرده‌فروشی بدون صندوق‌فروشی، مانند آمازون گو، از مخفی کاری خارج می‌شود

این دور مجموعاً 80 میلیون دلار بودجه به شرکت می‌دهد و چهار سال پس از معرفی AiFi مخفیانه و دو سال پس از آن که گو آن را «پیش سری B» نامید، انجام شد.

او قصد دارد از بودجه جدید برای تقویت تیم اجرایی شرکت برای راه اندازی سریعتر و کارآمدتر فروشگاه ها استفاده کند. در این زمینه، گو معتقد است که AiFi این فرمول را شکسته است: در سال 2020، شش ماه طول می کشد تا فروشگاه برای پذیرش مشتریان آماده شود و شرکت اکنون می تواند این را به کمتر از یک هفته کاهش دهد.

علاوه بر این، AiFi در توسعه محصول و بهبود ویژگی ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

او گفت: «پرداخت خودگردان تازه شروع کار است. «از داده‌هایی که دریافت می‌کنیم، مردم متوجه می‌شوند که روشی که شما یک فروشگاه مستقل را اداره می‌کنید شبیه به یک وب‌سایت تجارت الکترونیک است.

تزریق سرمایه در زمانی انجام می شود که AiFi در حال رشد است. دو سال پیش، این شرکت هیچ فروشگاه عمومی نداشت و در حال حاضر 40 فروشگاه دارد که 30 فروشگاه با زبکا است. در آن زمان بزرگترین فروشگاه آن 3000 فوت مربع بود و در ژانویه فروشگاه Aldi را در لندن با مساحت 6000 فوت مربع راه اندازی کرد.

نوامبر گذشته، AiFi با اولین فروشگاه مفهومی فلش 10/10 فلش با کارفور در پاریس راه اندازی شد. این به استادیوم‌های لیگ ملی فوتبال و جشنواره‌های موسیقی گسترش یافته است، جایی که فروشگاه‌ها میانگین زمان معاملات و صف‌ها را تا 50 درصد کاهش داده و فروش سرانه را 170 درصد افزایش داده‌اند.

علاوه بر Aldi، Carrefour و Zabka، که گو گفت در حال حاضر دارای بیشترین تعداد فروشگاه های مستقل در جهان است که از دید کامپیوتری پشتیبانی می کند، AiFi همچنین با Compass Group همکاری می کند تا Market x Flutter را باز کند، اولین فروشگاه کاملاً بدون دردسر. فروشگاه در ایرلند

کل این حرکت منجر به رشد درآمد پنج تا شش بار در سال و نیاز به AiFi برای افزایش کارکنان خود از 40 کارمند در سال 2020 به 115 نفر در سراسر جهان امروزی شده است.

در همین حال، گو اشاره کرد که همه گیری جهانی عاملی است که به خرده فروشان و مصرف کنندگان کمک می کند تا اهمیت فروشگاه های آفلاین را درک کنند. از سوی خرده فروشان، این نیز سودمند بود، زیرا مغازه ها برای استخدام افراد تلاش می کردند.

4 چشم انداز برای آینده خرده فروشی و خرید

کمبود نیروی انسانی در نتیجه “استعفای بزرگ” در واقع دومین موجی بود که به خرده فروشان آسیب رساند، اولین آنها افرادی بودند که به دلیل اینکه نمی خواهند به چیزهای موجود در فروشگاه دست بزنند، وارد فروشگاه نمی شوند، ملودی برو. من گفتم که تحلیلگر فناوری در خرده فروشی در Moor Insights.

او با داده های AiFi از مراحل آزمایشی فروشگاه ها موافق است که زمان پرداخت را کاهش می دهد و حجم خرید را افزایش می دهد. علاوه بر این، به فروشگاه‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد تا موجودی دقیق‌تری را حفظ کنند که منجر به مدیریت بهتر زنجیره تامین می‌شود.

برو گفت: «ما داده‌های زیادی در مورد نحوه خرید مشتری، بخش‌هایی از فروشگاه که مردم بیشتر خرید می‌کنند و کدام محصولات بهترین فروش را دارند، دریافت می‌کنیم. «اطلاعات زیادی از این نوع خرید وجود دارد که برای گرد هم آوردن یک مدیر فروشگاه معمولی زمان بیشتری نیاز است. اگر تراشه ها در خط دو بهتر از خط چهار بفروشند، ممکن است تشخیص آن سخت تر باشد.

در مورد بودجه جاری در منطقه تجاری خودمختار، به نظر می رسد همچنان ادامه دارد، همانطور که توسط AiFi و برخی شرکت های دیگر، از جمله شرکت تازه تاسیس فرانسوی Boxy، که چند هفته پیش 28 میلیون دلار بودجه اعلام کرد، و سیستم های کانونی مشاهده می شود. که با خرده فروشانی مانند Walmart کار می کند. در ماه دسامبر، 25.8 میلیون دلار برای اتوماسیون خرده فروشی جمع آوری کرد.

برو گفت: «ما قطعاً شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در اتوماسیون، هوش مصنوعی و خرده‌فروشی بوده‌ایم و به نحوی که عنصری از فین‌تک داشتیم. «به نظر می‌رسد کمی غوطه‌ور شدن و انتظار وجود داشته است، به عنوان مثال، بودجه اولیه AiFi یک دایره کوچک بود و اکنون یک تراشه بسیار بزرگ‌تر دریافت می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در چند سال اخیر در این روش سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی که راحتی و کارایی را به زندگی مردم می‌افزایند، موضوعی بوده است و از نظر مالی و تجاری، این امر طرفداران زیادی پیدا می‌کند.

چه کسی فروشگاه مواد غذایی آینده را می سازد؟