
Amenitiz مستقر در بارسلون، که نرمافزاری را بهعنوان خدماتی برای سادهسازی مدیریت هتلها و پانسیونهای مستقل میفروشد، که آن را بهعنوان Shopify برای هتلها کوتاه میکند، چند ماه پس از اعلام پایه اولیه 7.5 میلیون دلاری، مجموعه 30 میلیون دلاری A را تعطیل کرد.
آخرین دور توسط شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Eight Roads رهبری می شود که Chalfen Ventures و سرمایه گذاران فعلی Point-Nine، Backed و Otium Capital نیز در آن مشارکت دارند.
سازنده SaaS که در سال 2018 تأسیس شد، ارزیابی خود را از افزایش فاش نکرد، اما گفت که بسته سیستم مدیریت دارایی SaaS (PMS) خود را برای ارائه خدمات به بیش از 4000 ملک در 37 کشور گسترش داده است – از 3000 ملک در نوامبر گذشته.
پلتفرم نرم افزاری کاملاً یکپارچه علاوه بر اجازه دادن به عملیات روزمره مانند مدیریت مهمان، ارتباطات و صورتحساب – از جمله ماژول پرداخت برند خود Amenitiz – شامل ایجاد کننده وب سایت و مدیر کانال است، نامه ای که برای کمک به هتل ها و مهمانخانه های مستقل طراحی شده است. برای ماندن در بالای چندین پلت فرم شخص ثالث که در آن اموال آنها می تواند تبلیغ شود (مانند booking.com، Expedia، و غیره).
همچنین مشتریان را به بازار ابزارهای نرم افزاری شخص ثالث متصل می کند تا نیازهای اضافی را که ممکن است داشته باشند برآورده کند.
بودجه جدید برای گسترش بیشتر بازارهای اروپایی و عرضه محصولات بیشتر بر روی پلتفرم های آن استفاده می شود – همراه با افزایش بیشتر تیم Amenitiz، با برنامه ای برای افزایش از 150 به حدود 350 تا پایان سال جاری.
الکساندر ژینفولو، مدیر عامل Amenitiz، به TechCrunch گفت: «زمانی که حلقه شروع خود را با Point-Nine بالا بردیم، آن را با اهداف بسیار مشخصی انجام دادیم. ما میخواستیم با افتتاح اسپانیا و ایتالیا کتاب خود را در مورد بینالمللیسازی بسازیم، AmenitizPay را راهاندازی کنیم تا نحوه مدیریت پرداختها را در هتلهایمان ساده کنیم و همزمان با افزایش تیم، رهبری قوی را به دست آوریم (که از 30 به 150 کارمند در سال 2021 انجام دادیم).
“بعد از اینکه همه این زمینه ها تنظیم شد و ما شاهد علاقه شدید سرمایه گذاران بودیم، تصمیم گرفتیم که اکنون زمان خوبی برای سرعت بخشیدن، افزایش دایره ای دیگر و ادامه گسترش در اروپا باشد.”
Amenitiz در حال حاضر مشتریانی برای SaaS خود در خارج از منطقه دارد، اما فرانسه اولین بازار متمرکز آن بود و به تمرکز منابع خود برای گسترش در اروپا ادامه خواهد داد.
وی خاطرنشان می کند که این منطقه حدود 700,000 هتل، تختخواب و صبحانه و املاک اجاره ای تعطیلات دارد که 80 درصد آنها دارای املاک مستقل 50 اتاق یا کمتر هستند – به این معنی که آنها در بخش مستقل هدف Amenitiz قرار می گیرند.
فرانسه بازار اولیه ما بود (و تنها بازاری که در سه سال اول روی آن تمرکز کردیم). گینفلو گفت: «از آن زمان، ما شاهد واکنش فوقالعادهای از ایتالیا و اسپانیا بودهایم که در سال 2021 با شاخصهای مشابه خرید و رشد اولیه راهاندازی کردیم.» برنامه در حال حاضر تمرکز بر اروپا است، زیرا یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری در جهان است، اما در سال های آینده به سرعت در قاره های جدید (ایالات متحده و LatAm به عنوان اولین توسعه به احتمال زیاد) گسترش یابد.”
با کمک مالی جدید، گینفولو می گوید که آمنیتیز قصد دارد در بریتانیا، ایرلند، پرتغال، آلمان و “به طور بالقوه” یونان بازاریابی کند – که به گفته او، همراه با بازارهای موجود، 90 درصد از بازار گردشگری اروپا را تشکیل می دهد.
در مورد توسعه محصول، او میگوید که آنها ویژگیهای بیشتری را اضافه میکنند که به «سریعتر و روانتر کردن فرآیندهای هتلداران» کمک میکند.
وی افزود: “با این حال، قابل توجه ترین سیستم مدیریت درآمد ما خواهد بود که به هتلداران اجازه می دهد استراتژی قیمت گذاری خود را بر اساس داده های شغلی و بازار گذشته خود خودکار کنند.”
SaaS Amenitiz اساساً جایگزین عملکرد 3-4 ارائه دهنده مختلف برای هتلداران مستقل هدفمند می شود – همه این ابزارها را روی یک پلت فرم متمرکز می کند تا بار مدیر را ساده کند.
Guinefolo میگوید: «در اروپا، بیشتر بازار رقابتی ما متشکل از بسیاری از تأمینکنندگان محلی و قدیمی است، معمولاً مختص کشور یا حتی در برخی موارد، مختص منطقه». در فرانسه، اینها Eviivo، Vega (PMS)، MisterBooking (PMS)، Reservit (مدیر کانال و Booking-Engine) و بسیاری از آژانسهای محلی وردپرس کوچک هستند که وبسایتها را ایجاد میکنند.
“بزرگترین رقیب ما در سراسر جهان Cloudbeds است که بر ایالات متحده و LatAm تمرکز دارد، اما مجموعه ای مشابه از محصولات را ارائه می دهد.”
لوسیل کورنت، شریک Eight Roads و اکنون یکی از اعضای هیئت مدیره Amenitiz در بیانیه ای در مورد ارتقاء سری A، گفت: “Amenitiz با وجود همه گیری همه گیر، شتاب چشمگیری از خود نشان داده است. این نشان می دهد که چگونه یک محصول 10 برابر بهتر که بصری و آسان برای استفاده است، می تواند به سرعت با بازار محصول در بخشی که در آن نوآوری بسیار کمی در چند دهه اخیر وجود داشته است، مطابقت داشته باشد. ما برای کار با الکس، اما و فرد هیجانزده هستیم.»