
بیصدا، زیرمجموعه فینتک Alibaba Ant با مشارکت یا سرمایهگذاری در اوراق بهادار الکترونیکی شخص ثالث، بانکها، خدمات انتقال پول و سایر بازیگران در اکوسیستم، شبکهای جهانی برای پرداختهای فرامرزی ایجاد میکند.
آخرین مورد اضافه شده به اتحادیه مورچه، 2C2P است، یک شرکت مستقر در سنگاپور که به کسب و کارها در آسیای جنوب شرقی کمک می کند تا پول خود را به آن سوی مرزها منتقل کنند. بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، Ant یک شراکت استراتژیک با 2C2P تشکیل خواهد داد و بزرگترین سهامدار آن خواهد شد، اگرچه رقم خرید فاش نشده است. با این معامله، شبکه بازرگانان شرکت سنگاپوری در Alipay +، پلتفرم پرداخت فرامرزی Ant گنجانده خواهد شد.
آنگ کیو مو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت 2C2P در بیانیه ای گفت: “از طریق این مشارکت مکمل با Ant Group، 2C2P به یک پایگاه تجاری بسیار بزرگتر متصل خواهد شد و در موقعیت خوبی برای پیشبرد استراتژی توسعه بین المللی ما قرار خواهد گرفت.” به گسترش “250 گزینه پرداخت فعلی” این شرکت کمک می کند تا کیف پول های الکترونیکی و روش های پرداخت بیشتری را شامل شود.
Ant به جای اینکه از همان ابتدا سبد سهام خاص کشور خود را بسازد و مجوزهای نظارتی لازم را برای همکاری با چنین خدماتی دریافت کند، مسیر مشارکت را انتخاب کرد. Alipay + را در سال 2020 راهاندازی کرد و تاکنون با تعدادی از روشهای پرداخت شخص ثالث، از جمله بانکها، و همچنین کیفپولهای الکترونیکی مانند Touch ‘n Go در مالزی، GCash در فیلیپین، KakaoPay در کره جنوبی، TrueMoney در ادغام شده است. تایلند، دانا در اندونزی، bKash در بنگلادش و کلارنا در اروپا.
Alipay + زمانی مفید است که مصرفکنندهای که در حال سفر، کار یا تحصیل در خارج از کشور است، میخواهد به یک تاجر محلی، چه آنلاین یا آفلاین، به واحد پول کشورش پول پرداخت کند. اگر خردهفروش یک کیف پول الکترونیکی داشته باشد که با Alipay + کار میکند، کاربر میتواند با کمک سبد سهام Alipay + برای تراکنش پرداخت کند و از سردرد هنگام مبادله ارز در بانک صرفنظر کند.
Alipay + همچنین با مجموعهای از ابزارهای بازاریابی ارائه میشود که به بازرگانان اجازه میدهد معاملات و تخفیفهایی را برای جذب مشتریان ارائه دهند، مدلی تجاری که در طول سالها خود را در بازار پرداخت موبایلی در چین ثابت کرده است.
غول فینتک مدتهاست که اهدافی برای جهانیشدن دارد و سالها پیش شروع به کار کرد و گردشگران خارجی از چین را هدف قرار داد. در حالی که Alipay بر مصرفکنندگان و بازرگانان محلی در چین تمرکز میکند، به نظر میرسد خواهرش Alipay + آرزوی Ant برای تعقیب مشتریانی در خارج از چین است که نیازهای مشابهی برای پرداختهای فرامرزی دارند.
برنامههای Ant برای انجام عرضه اولیه عمومی در نوامبر 2020 به تعویق افتاد، زیرا دولت چین دستور بازنگری نظارتی در شیوههای مالی آن را صادر کرد، که متعاقباً باعث کاهش سودآوری برخی از مشاغل مستقر در چین شد. افزایش گسترش در خارج از کشور می تواند راهی برای این غول برای حفظ رشد باشد.
Ant می گوید Alipay + به بیش از 1 میلیارد کاربر در آسیا و 1 میلیون تاجر آفلاین در اروپا و آسیا خدمات رسانی کرده است. او به صورت آنلاین، ارائه دهندگان پرداخت را با مشتریان در پلتفرم هایی مانند اپل، فودپاندا، گوگل و تیک تاک متصل کرده است.