Ardoq، شرکت استارت آپی با معماری سازمانی، 125 میلیون دلار جمع آوری می کند تا به سازمان ها کمک کند تا شبکه های خود را درک کنند.

Ardoq، شرکت استارت آپی با معماری سازمانی، 125 میلیون دلار جمع آوری می کند تا به سازمان ها کمک کند تا شبکه های خود را درک کنند.

همانطور که سازمان ها به ساخت معماری دیجیتال خود ادامه می دهند، دسته جدیدی از نرم افزارهای سازمانی پدید آمده اند تا به آنها در مدیریت این فرآیند کمک کنند. اکنون Ardoq – که ابزارهای معماری شرکتی را می سازد که به سازمان ها تصویر دقیقی نه تنها از شبکه های دیجیتالی آنها می دهد، از جمله اینکه چه کسی چه کاری انجام می دهد، چه زمانی و کجا – دوری را تکمیل کرده است که به آن کمک می کند تا کسب و کار خود را بسازد: این استارتاپ 125 میلیون سرمایه جذب کرده است. دلار در سری D، که منابع نزدیک به شرکت به ما می گویند این شرکت بیش از 300 میلیون دلار تخمین زده است.

Ardoq در اسلو مستقر است و حدود 30 درصد از مشتریان شرکتی آن در کشورهای شمال اروپا است. بقیه بین اروپا و ایالات متحده توزیع شده است. لیست کامل شامل موارد مشابه است Carlsberg، Condé Nast و کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده.

اریک بکستاد، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، در مصاحبه ای گفت که برنامه استفاده از بودجه برای توسعه بیشتر کسب و کار برای گسترش این لیست از مصرف کنندگان و همچنین سرمایه گذاری روی محصول آن است. در حال حاضر، این ابزار برای ترسیم تصویری از ظاهر شبکه امروزی و برای سیگنال‌دهی زمانی که چیزی خراب می‌شود یا به طور بالقوه یک پروتکل امنیتی یا حفاظت از داده را نقض می‌کند، مفید است و نحوه رفع آن را پیشنهاد می‌کند. هدف بلندمدت ساخت ابزارهای تحلیل و مدل‌سازی قابل پیش‌بینی‌تر است که از «دوقلو دیجیتالی» که Ardoq آنلاین می‌سازد استفاده می‌کند.

وی گفت: معماری امروز شرکت تا حد زیادی با داربست در سازمان مرتبط است. چشم انداز ما این است که این را با داده ها و شاخص های رفتاری ترکیب کنیم [based on the] دوقلو دیجیتال این بدان معنی است که می توانید برای مثال، تحلیل سناریو را شروع کنید. ما این نقشه راه محصول را تسریع خواهیم کرد.”

EQT Growth با One Peak دور را رهبری کرد. این یک حلقه قابل توجه برای Ardoq است که تا کنون کمتر از 40 میلیون دلار از زمان تأسیس خود در سال 2013 جمع آوری کرده است. اما برای قرار دادن حلقه بزرگ و جدید در برخی زمینه ها، Ardoq شاهد رشد بسیار قوی است: ARR در سال 2021 80 درصد افزایش یافت.

پسوند Ardoq منعکس کننده بسیاری از اتفاقاتی است که در دنیای نرم افزارهای سازمانی به طور کلی در حال رخ دادن است. تحول دیجیتال در چند سال گذشته برای بسیاری از سازمان‌ها در دستور کار قرار گرفته است: کسب‌وکارهای کوچک و کوچک با هدایت کووید، روی برنامه‌های کاربردی به‌روز، سخت‌افزار و رویکردهای جدید برای استفاده از خدمات ابری سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا با چالش تغییر شرایط کسب‌وکار مقابله کنند.

اما مشکلی را نیز ایجاد کرد: سیستم‌های پیچیده‌تر و به هم پیوسته‌تر و افرادی که کمتر در سیلوها کار می‌کنند و بیشتر به یکدیگر وابسته هستند – به این معنی که اگر چیزی از کار بیفتد یا سهواً در قسمت دیگری از سیستم یک اشکال ایجاد کند، می‌تواند پیامدهایی داشته باشد که فراتر از یک فرد می‌رسد. ، تیم یا برنامه کاربردی

ابزارهای معماری شرکتی اساساً برای مدیریت این امر طراحی شده اند: آنها با کمک به شرکت در دریافت تصویری دقیق از ظاهر سیستم و نحوه عملکرد آن، به نظم بخشیدن به خانه کمک می کنند.

این به نوبه خود، نه تنها برای اطمینان از اجرای روان شبکه، بلکه برای تقویت سایر ویژگی‌ها به اطلاعات مفیدی تبدیل می‌شود: تیم‌های امنیتی از عکس‌های تکراری دیجیتال برای ایجاد و مدیریت حفاظت‌های بهتر و شناسایی ناهنجاری‌ها در شبکه‌ها و در صورت آسیب دیدن یا آسیب دیدن سیستم‌ها استفاده می‌کنند. ، سپس می توان از آنها برای بازیابی بخشی یا حتی کل شبکه استفاده کرد.

به طور مشابه، برای کسانی که برای سرمایه گذاری IT یک سازمان برنامه ریزی می کنند، می تواند تصویر بهتر و دقیق تری از محل تخصیص منابع و مطابقت با هدف کسب و کار به آنها ارائه دهد. کسانی که اطلاعات را در یک سازمان مدیریت می‌کنند، می‌توانند از مدل‌ها و داده‌های معماری شرکت به عنوان بخشی از ممیزی شبکه خود استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که داده‌ها به گونه‌ای استفاده نمی‌شوند که خط‌مشی‌های حفاظت از داده‌ها را نقض می‌کند. و غیره.

جای تعجب نیست که ابزارهای معماری سازمانی فضایی هستند که در حال حاضر تعدادی بازیگر دارد. اینها شامل نرم افزار Orbus است که توسط شرکت PE SilverTree Equity در سال 2021 خریداری شد. و LeanIX، که آخرین بار در سال 2020 120 میلیون دلار جمع آوری کرد، و طبق گزارشات PitchBook، طبق گزارشات، افزایش دیگری را در سال گذشته هدف قرار داده است، که هرگز اتفاق نیفتاد (اما شنیده ام که این دور در واقع افزایش یافته است: سعی خواهم کرد این را جداگانه دنبال کنم) . شرکت‌های شرکتی که انبارها، محاسبات ابری و سایر ابزارهای شبکه و عملیاتی را می‌فروشند نیز ممکن است در طول زمان در بازار عمیق شوند.

اگرچه ارائه دهندگان پلتفرم ممکن است برخی از این نوع داده ها را به مشتریان خود ارائه دهند – برای مثال AWS سرویسی را فقط نوامبر گذشته راه اندازی کرد – یکی از استدلال ها به نفع پردازش اطلاعات شخص ثالث این است که مستقل از پلتفرم و زمانی که هدفمندتر باشد. پیش‌بینی مدل‌سازی و پیشنهاد تغییرات یا سرمایه‌گذاری‌های بالقوه است.

Backstad و یکی از بنیانگذاران آن Magnulf Pilskog ایده راه اندازی Ardoq را به سنت بزرگ در ابتدا ساختن ابزاری برای حل مشکل خود مطرح کردند.

او یادآور شد: «سال 2013 بود و ما برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کردیم: بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، خدمات مالی و مخابرات. Pilskog مایلز را تأسیس کرد، یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات که در آن Backstad یکی از مهندسان ارشد است. “در همه آنها، ما با “مشکل کوه یخ” مبارزه کردیم. شرکت ها سرمایه گذاری های بزرگی در تحول دیجیتال انجام داده اند، اما این کار را با اطلاعات بسیار کمی انجام داده اند. ریسک شکست با پیچیدگی اصلی این سرمایه گذاری ها مرتبط بود. شکست خورد.»

بنابراین آنها ابزاری برای مقابله با آن ایجاد کردند، راهی برای نقشه‌برداری از سیستم‌ها، داده‌ها و افراد، “برای پردازش آن، برای درک اینکه چگونه چیزها به هم متصل هستند و اگر یک قطعه را جابجا کنید چه تاثیری خواهد داشت.” “به همین دلیل است که بسیاری از پروژه ها شکست می خورند، یک قطعه حرکت می کند و تاثیری که دارد. بسیاری از مردم این را درک نمی کنند. “او تاثیر یک کاربرگ را به اکسل تشبیه می کند:” اگر یک سلول را تغییر دهید، روی بقیه افراد تأثیر می گذارد.”

این شرکت کمی رویکرد “ترکی مکانیکی” به نحوه کار خود دارد که برای من در مورد موثرترین فناوری شرکتی صحبت می کند. Ardoq به شدت به فناوری ساخته شده برای خواندن و نظارت بر شبکه‌ها متکی است، اما Baxstad می‌گوید که این کار را با «نظرسنجی‌های گردش کار» که به طور منظم در میان مشتریان انجام می‌دهد تکمیل می‌کند تا درک مصرف‌کنندگان را از نحوه کارکرد چیزها به دست آورد. این اغلب می‌تواند تنها راه برای بدست آوردن تصاویر واقعاً کاملی از نحوه کار کردن چیزها باشد، خارج از انتزاع داده‌هایی که می‌توانند ادعا کنند که همه چیز خوب است، حتی اگر درست نیست.

این دور در زمانی برگزار می شود که سرمایه گذاری در مرحله رشد اروپا تحت فشار است و بار دیگر تاکید می کند که منطقه در سال های اخیر چقدر تغییر کرده است. چندی پیش، یک شرکت فناوری جاه طلب در اروپا اگر هدفش رشد بود، به ایالات متحده نقل مکان کرد. در حال حاضر این دور از هنجار است.

ویکتور انگلسون، شریک EQT Growth که این دور را رهبری کرد (و اکنون به هیئت مدیره Ardoq می‌پیوندد)، به من گفت که شرکت او در سال گذشته حداقل 1000 استارت‌آپ را برای دورهای رشد ارزیابی کرده است. وی گفت: این احتمال وجود دارد که به رشد خود ادامه دهد:

او گفت: «کلید اینجاست: ما توسعه‌دهندگان بیشتری در اروپا نسبت به ایالات متحده داریم، اما رتبه‌بندی‌ها همچنان پایین‌تر است، و آن را به یک «بازار بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاری» تبدیل می‌کند. او افزود که Ardoq در میان گزینه های متعدد به دلیل پتانسیل تجاری خود – تخمین می زند که ابزارهای معماری شرکت ها بازاری 3 میلیارد یورویی هستند – و همچنین به این دلیل که در حال حاضر استراتژی خود را به خوبی اجرا می کند، برجسته است.

او در بیانیه‌ای جداگانه گفت: «اریک و تیمش Ardoq را در یکی از بهترین شرکت‌های معماری شرکتی SaaS در جهان ادغام کرده‌اند.