منو سایت

Better.com به ما می آموزد که چگونه یک شرکت را قطع نکنیم

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

در چهار ماه گذشته، وام دهنده دیجیتالی وام مسکن Better.com نه یک بار بلکه دو بار اخراج دسته جمعی را انجام داده است. این شرکت همچنین نه یک بار بلکه دو بار در اخراج انبوه کارکنان شکست خورد.

ابتدا، در 1 دسامبر، Better.com حدود 900 کارمند را از طریق یک تماس ویدیویی در زوم اخراج کرد، که در نهایت در فضای مجازی منتشر شد. این به سختی اولین شرکتی بود که افراد را از طریق Zoom در طول یک بیماری همه گیر جهانی اخراج کرد. اما نحوه برخورد با او باعث رنجش بسیاری از مردم شد.

مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران ویشال گارگ به دلیل سرد بودن و بی احساس بودن در رویکرد خود به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. او همچنین توهین را به جراحت اضافه کرد و روزها بعد علناً کارگران آسیب دیده را مقصر دانست برای “دزدی” از همکاران و مشتریان خود، غیرمولد بودن.

علاوه بر آن، فقط یک روز قبل ازکوین رایان، مدیر مالی، ایمیلی به کارمندان ارسال کرد و گفت که شرکت تا پایان همان هفته 1 میلیارد دلار در ترازنامه خود خواهد داشت. در هفته‌های پس از اخراج، گارگ عذرخواهی کرد و یک ماه استراحت کرد، مقامات به تفصیل توضیح دادند که چگونه «ترس» او را برانگیخت و تعدادی از مدیران ارشد و دو عضو هیئت مدیره را ترک کردند.

سپس، در 8 مارس، شرکت حدود 3000 نفر از 8000 کارمند باقی مانده را اخراج کرد در ایالات متحده و هند و “به طور تصادفی برگه های غرامت را خیلی زود منتشر کرد.” بسیاری از کارگران می گویند اولین بار زمانی که چک پرداختی را در حساب های خود دیدند، یعنی Workday، نرم افزار حقوق و دستمزدی که شرکت استفاده می کند، متوجه شدند. وقتی مدیران متوجه اشتباه خود شدند، آن کارمندان گفتند، چک ها را از برخی حساب های روز کاری حذف کردند. به گفته یکی از کارمندان آسیب دیده، که خواست نامش فاش نشود، چک‌های ورود بدون ارتباط بیشتر از سوی شرکت وارد شدند.

با نگاهی به این دو برش، واضح است که همه ما احتمالاً می توانیم در یک چیز موافق باشیم: Better.com می توانست با هر دو حادثه برخورد کند. بهتر. بدیهی است که تعدیل کار، بدون توجه به شرایط، دشوار است، اما گاهی اوقات ضروری است – به خصوص در مواقعی مانند این، زمانی که می بینیم استارت آپ ها در مورد تعدیل کار به عنوان راهی برای کنترل مصرف پول و جذب سرمایه جدید فکر می کنند. ما با سه کارشناس منابع انسانی صحبت کردیم که در مورد چگونگی کاهش دردسر تعدیل کار برای همه شرکت‌کنندگان توصیه کردند.

لیزا کالیک، مدیر خدمات مشاوره منابع انسانی در Wiss & Company، در مورد مدیریت Better.com با این وضعیت، گفت: “این نمونه ای برای همه شرکت ها است از کارهایی که نباید انجام شوند.” “ارتباطات مربوط به فسخ اجباری باید همیشه با درایت، احترام و توجه به افراد ذینفع رفتار شود.”