
استارت آپ فرانسوی Bigblue یک سری سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری از سری A را جمع آوری کرده است. این شرکت بستری را برای اجرای سفارشات برند به طور مستقیم به مصرف کننده (D2C) اجرا می کند. به عبارت دیگر، برند D2C می تواند Bigblue را به لجستیک برون سپاری کند تا بتواند بر محصول و بازاریابی تمرکز کند.
Runa Capital در خط مقدم این حلقه قرار دارد و LPV به عنوان یک “سرمایه گذار اصلی ثانویه” عمل می کند. سرمایه گذار موجود Samaypata نیز مجدداً شرکت می کند.
این استارت آپ در حال حاضر در سه کشور فرانسه، اسپانیا و بریتانیا فعالیت می کند. او با پنج انبار مختلف که بیش از 60000 متر مربع از فضای انبار را نمایندگی می کنند، مشارکت امضا کرده است. مشتریان Bigblue می توانند محصولات خود را مستقیماً برای ذخیره سازی و مدیریت توسط Bigblue به این انبارها ارسال کنند.
سپس، هر بار که مشتری چیزی را از مشتری Bigblue سفارش می دهد، محصول با استفاده از شبکه اپراتورهای Bigblue برای مشتری نهایی ارسال می شود. این استارت آپ با بیش از 20 اپراتور مختلف ادغام می شود و می تواند در سراسر اروپا – و حتی در سراسر جهان – ارائه دهد، اما یافتن شرکای مختلف D2C در بازارهای دیگر ممکن است حرکت هوشمندانه تری باشد.
Bigblue به شما امکان می دهد بسته بندی خود را سفارشی کنید و بروشورهایی را به بسته اضافه کنید تا تجربه مشتری نهایی را سفارشی کنید. و اگر مشکلی پیش بیاید، از مشتریان دعوت میشود تا در یک پورتال بازگشت مارک دار برای بازگشت درخواست دهند. او اعتبار مغازه ها و همچنین بازپرداخت را حفظ می کند.
بنیانگذار و مدیر عامل شرکت در بیانیه ای گفت: “با این دور جدید، ما از پیشنهادات برای مقیاس خدمات برای پایگاه خرده فروش آنلاین رو به رشد Bigblue حمایت خواهیم کرد، تلاش های خود را برای جذب نیرو تقویت خواهیم کرد و همچنان شرکت را به عنوان یک رهبر در فضای اجرای D2C قرار می دهیم.” مدیر عامل تیم دوماین.
نتیجه بسیار ساده است. Bigblue می خواهد تجربه ای مشابه آمازون ارائه دهد، اما با پشته تدارکات شخص ثالث. Bigblue با بسیاری از کانالهای فروش مختلف مانند Shopify، WooCommerce، PrestaShop، Wix و Magento و همچنین بازارهای مختلف Cdiscount، Fnac و، بله، آمازون ادغام میشود.
به این معنی که شما می توانید وعده تحویل رایگان یک روزه یا دو روزه را در بازارهای مختلف بدهید. و این نکته کلیدی است که به عنوان فروشنده اصلی صفحه محصول در بازار آنلاین انتخاب شود. مشتریان همچنین ایمیل های ردیابی پرچمدار را دریافت می کنند.
این استارت آپ با دیگر شرکت های لجستیک تجارت الکترونیک D2C مانند Cubyn، Hive و Huboo رقابت می کند. در مجموع، Bigblue توانست 300 مشتری مانند From Future، Unbottled و We Are Jolies را جذب کند. این شرکت قصد دارد در سال جاری 4 میلیون محموله ارسال کند. طی 12 ماه آینده، این استارت آپ قصد دارد 100 کارمند دیگر را استخدام کند و در اروپای غربی گسترش یابد.