
کامئو، پلتفرمی که به طرفداران اجازه میدهد ویدیوهای شخصیسازی شده از افراد مشهور را بخرند، بر اساس توییتی از مدیرعامل استفان گالانیس، ۸۷ کارمند خود را اخراج کرده است. این اخراج، همانطور که برای اولین بار توسط The Information گزارش شد، یک چهارم کل نیروی کار را تحت تاثیر قرار داد و نتیجه نیاز شرکت به ایجاد تعادل بین مخارج و ذخایر نقدی بود.
“امروز یک روز بی رحمانه در دفتر بود. گالانیس در توییتر خود نوشت: «تصمیم دردناکی گرفتم که 87 عضو مورد علاقه Cameo Fameo را آزاد کنم. اگر میخواهید ماشینهای گرسنه، متواضع، باهوش، مهربان، کنجکاو و تمریندهندهای را استخدام کنید که عاشق برنده شدن هستند – و Cameo را در رزومه آنها میبینید – بیشتر از این نگاه نکنید. DM خود را برای فرصت های جدید باز کردند
TechCrunch با Cameo تماس گرفت تا درباره نقشهایی که تحت تأثیر قرار میگیرند و جزئیات بیشتر در مورد بستههای جبرانی اظهار نظر کند. پروتکل به نقل از یک منبع نزدیک به شرکت، گفت که خروج مدیریت شامل مدیر ارشد فناوری Cameo و همچنین بازاریابی، محصول و رهبران تیم می شود. این کاهش ها تنها یک سال پس از آن صورت می گیرد که این شرکت با حمایت Google Ventures، SoftBank Vision Fund 2، Lightspeed Venture Partners و Kleiner Perkins وضعیت تک شاخ را دریافت کرد.
با این حال، این روزها، به نظر می رسد ارزش 1 میلیارد دلاری مورد نظر – که بسیاری از شرکت ها در طول همه گیری به آن ضربه زدند – با درد و رنج فزاینده ای همراه است. اخراج شرکت Cameo در بحبوحه عقبنشینی گستردهتر در بخش فناوری خصوصی و پس از آنکه سهامهای فناوری دولتی ماهها به تماشای سقوط قیمت سهام پرداختند، رخ داد. این هفته، Thrasio، تجمیع کننده آمازون، شروع به کاهش بخشی از شرکت پس از اینکه در سال 2021 حدود 5 میلیارد دلار ارزش داشت، را کاهش داد. Robinhood، یک شرکت سرمایه گذاری و پس انداز مصرف کننده، گفت که 9٪ از کارکنان خود، تقریباً 300 نفر را کاهش می دهد. شرکتهای دیگری که اندازه تیم را کاهش دادهاند عبارتند از Workrise، یک شرکت مدیریت استارتآپ، و پلتفرم رویداد مجازی Hopin.
در یک نقطه، Cameo درآمد چشمگیری داشت – عمدتاً به دلیل تأثیر همهگیری بر اقتصاد و زندگی مجازی سازندگان. گالانیس به Variety گفت که این شرکت در سال 2020 درآمد ناخالص 100 میلیون دلاری داشته است که نسبت به سال قبل 4.5 برابر افزایش داشته است. و با این حال، با تغییر مقیاس های اقتصادی سازندگان و سلیقه مصرف کنندگان، مسیر Cameo به وضوح پیچیده تر می شود.
همانطور که قبلاً نوشتم، در دو سال گذشته، فناوری به درستی بیش از هر زمان دیگری برای خدماتی که به افراد عادی ارائه میکند، حیاتیتر شده است، خواه نیروی کار کاملاً توزیع شده را قادر میسازد یا به ما کمک میکند از طریق یک صفحه به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کنیم. در این مورد، یک برنامه بیهوده که طرفداران را با افراد مشهور مرتبط می کند، اقتصاد سازندگان و شادی ما را در یک لحظه بسیار آنلاین به ارمغان آورد. با این حال، فناوری به طور کلی نیز آسیب پذیر شده است. رشد دوران همهگیری همیشه یک هشدار داشته است: شرکتهای فناوری که بازار محصول را مناسب میدانند و تقاضا را فراتر از رویاهای وحشیانه خود میدانند، همان شرکتهای فناوری هستند که میدانستند پیروزی آنها حداقل تا حدی به یک رویداد نادر وابسته است.
کلمات اختصاری Cameo به این معنی است که استارتاپ باید در مورد نحوه ساخت خود تجدید نظر کند و این بار امیدواریم که این پاسخ به ضرر کارمندان خود نباشد.
کارمندان فعلی و سابق Cameo میتوانند با ناتاشا ماسکرنهاس از طریق ایمیل به نشانی [email protected] یا سیگنال، یک برنامه پیامرسانی رمزگذاریشده ایمن، به شماره 925 609 4188 تماس بگیرند.