
درآمدهای سه ماهه اول کانو نشان می دهد که این شرکت در حال سوزاندن پول نقد، درآمد کوتاه مدت و هشداری است مبنی بر اینکه ممکن است پول کافی برای ادامه فعالیت نداشته باشد.
سهام کانو که روز سه شنبه 5 درصد سقوط کرد، پس از اعلام سود، در معاملات پس از بازار 17.5 درصد دیگر سقوط کرد. از آن زمان بهبود یافته و اکنون بیش از 11 درصد کاهش یافته است.
کانو تاریخچه ای پرتلاطم و کوتاه دارد. طراحی وسایل نقلیه این شرکت، که اولین آنها در بهار 2019 معرفی شد، تحسین برانگیز را برانگیخت و آن را به یک شروع پر جنب و جوش برای EV تبدیل کرد. همین ماه گذشته، Canoo حتی توسط ناسا برای ساخت وسایل نقلیه زمینی برای برنامه اکتشاف فضایی آرتمیس انتخاب شد.
اما کانو همچنین از یک سری مشکلات و جنجالهای طولانی رنج میبرد، از جمله درام داخلی، خروج بنیانگذاران آن، مسائل حقوقی، تحقیقات SEC و تاخیر در تولید.
این آخرین گزارش سود تصویری تاریک از آینده Canoo را ترسیم می کند.
استارتاپ EV که در اوایل این هفته از یکی از سرمایه گذاران اصلی خود در تلاش برای جبران 61 میلیون دلار سود ناشی از معاملات مشکوک سهام شکایت کرد، این سه ماهه را با 104.9 میلیون دلار وجه نقد و معادل نقدی به پایان رساند. این بدان معناست که این شرکت که در حال حاضر هیچ درآمدی ندارد، از سه ماهه چهارم حدود 120 میلیون دلار سوخته است.
زیان خالص Canoo به 125.4 میلیون دلار در مقایسه با 15.2 میلیون دلار در سه ماهه مشابه در سال گذشته رسید، با خالص نقدینگی استفاده شده در فعالیت های عملیاتی در مجموع 120.3 میلیون دلار در مقایسه با 53.9 میلیون دلار در سه ماهه اول 2021.
در یک پرونده نظارتی از کانو آمده است: «برنامه های تجاری ما نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد. «اگر نتوانیم بودجه کافی به دست آوریم یا به سرمایه دسترسی نداشته باشیم، نمیتوانیم برنامههای تجاری خود را محقق کنیم و ممکن است مجبور باشیم عملیات خود را به حالت تعلیق درآوریم یا به میزان قابل توجهی محدود کنیم و چشمانداز، وضعیت مالی و نتایج عملیات ممکن است به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است.”
کانو در آگوست 2020 اعلام کرد که با شرکت هنسی کپیتال اکویسیشن کورپ با هدف ویژه ادغام با ارزش بازار 2.4 میلیارد دلار به توافق رسیده است. در آن زمان، کانو گفت که توانست 300 میلیون دلار سرمایه گذاری خصوصی در سرمایه عمومی یا PIPE، از جمله سرمایه گذاری از صندوق ها و حساب های مدیریت شده توسط BlackRock، جمع آوری کند.
به نظر می رسد این سرمایه گذاری در PIPE هنوز محقق نشده است. کانو در مصاحبه ای با سرمایه گذاران در روز سه شنبه گفت که انتظار دارد سرمایه گذاری خصوصی 300 میلیون دلاری در سرمایه عمومی (PIPE) مربوط به ادغام آن در این هفته جابجا شود و این شرکت یک قفسه جهانی برای 300 میلیون دلار ثبت کرده است. تونی آکویلا، مدیر عامل کانو، گفت که 600 میلیون دلار برای شروع تولید مورد نیاز است.
علیرغم این پول پیش رو، کانو همچنان اخطار “تداوم نگرانی” صادر کرد.
واجد شرایط بودن به عنوان یک نهاد عملیاتی به این معنی است که شرکت ممکن است بودجه کافی نداشته باشد یا ممکن است درآمد کافی برای ایفای تعهدات خود در زمان مقرر ایجاد نکند. در میان سایر مهلتهای تولید آتی، از جمله بیش از 17500 پیشسفارش، کانو گفت که تعدادی مدل سفارشیشده را بر اساس مدل خودروی سبک زندگی خود تا ژوئن 2023 به ناسا تحویل خواهد داد. تعهد مشکوک
ناسا بلافاصله به درخواست ها برای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.
به گفته آکویلا، وقتی یک سرمایهگذار در مورد دستورالعملهای ساخت خودروی ناسا سؤال کرد، آکویلا از آن اجتناب کرد و گفت که اطلاعات محرمانه است، اما کانو بیش از حد بر ساخت کارخانه بنتونویل، آرکانزاس متمرکز شده بود که انتظار میرود «20000 وسیله نقلیه» برای کانو تولید کند.
Canoo اولین بار کارخانه Bentonville را نوامبر گذشته اعلام کرد و در آن زمان گفت که تولید این وسیله نقلیه سبک زندگی را نیز از اوایل سال 2023 به سه ماهه چهارم سال 2022 منتقل می کند. این راهنما در آن زمان به روز نشده بود.
شاید تنها نقطه درخشان در سود Canoo دریافت 30.4 میلیون دلار به عنوان بخشی از معامله با خودروساز هلندی VDL Nedcar بود. Canoo پول VDL Nedcar را به عنوان بخشی از یک قرارداد تولید خودرو برای ساخت “Lifestyle EV” خود پیش پرداخت کرد. این همکاری در دسامبر به پایان رسید، زمانی که Canoo یک قرارداد جدید با VDL Groep را بررسی کرد.