
چند ماه پس از جمع آوری 1 میلیارد دلار، شرکت پرداخت استارت آپی Checkout.com برنامه های خود را برای خرید استارتاپ فرانسوی Ubble اعلام کرد که یک سرویس تأیید هویت از راه دور را اجرا می کند. قرار است این معامله اواخر امسال بسته شود و Checkout.com شرایط معامله را فاش نکرده است.
با این خرید، Checkout.com محصول جدیدی را به طیف محصولات مالی خود اضافه می کند. برای مشتریان Checkout.com، این بدان معنی است که آنها نیازی به برون سپاری چک هویت دیجیتال به شرکت دیگری ندارند.
تأیید هویت به ویژه برای بازرگانان رمزارز و شرکت های فین تک مهم است. و مشخص شد که Checkout.com در این دو حوزه مشتریان زیادی دارد. علاوه بر رعایت مقررات «مشتری خود را بشناسید»، تأیید هویت می تواند برای تأیید سن مشتریان یا شناسایی تقلب احتمالی قبل از وقوع آن استفاده شود.
Ubble از 2000 نوع سند از سراسر جهان پشتیبانی می کند. سرمایه گذاران این استارت آپ عبارتند از Partech، Breega، Kima Ventures و چندین فرشته تجاری.
زمانی که تیم را ملاقات کردیم، واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم. مرون کولبچی، مدیر اجرایی Checkout.com، گفت: ما تحت تأثیر فناوری ساخته شده توسط آنها، فرهنگ برتری آنها قرار گرفتیم.
وی افزود: ما مجذوب استعداد تیم آنها بودیم و فکر می کردیم که بازی خوبی با ما بود. Ubble که در سال 2018 توسط Francois Vis، Juliet Delanoy و Nicola Debernardi تأسیس شد، قبل از اعلام امروز خرید، تقریباً 100 کارمند داشت. همه بخشی از خرید خواهند بود و به Checkout.com خواهند پیوست
هنگام بررسی استارتاپها برای تأیید هویت دیجیتال، Checkout.com چندین معیار داشت، مانند دقت، سرعت تصمیمگیری، تعداد انواع مختلف تقلب که میتوانند شناسایی کنند و چقدر پیچیده است.
پس از این خرید، ممکن است مشتریانی وجود داشته باشند که ارتباط خود را با Checkout.com با تأیید هویت خود آغاز کنند. کلبچی گفت: ما با بررسی هویت شروع می کنیم و با سایر خدمات پرداخت و مالی گسترش می دهیم.
اما این واقعیت که Checkout.com ممکن است شروع به ارائه خدمات دیگری در پایگاه مشتریان فعلی خود کند، فرصت بزرگتری برای این شرکت به نظر می رسد. پس از اینکه مشتری Checkout.com را به عنوان یک تامین کننده بالقوه ارزیابی و ارزیابی کرد، می تواند از همان قرارداد و رابطه تجاری برای سایر محصولات استفاده کند.
«فرصتی برای ما وجود خواهد داشت که برخی چیزها را ترکیب کرده و فرصت های جذابی ایجاد کنیم. کولبچی گفت: به طور بالقوه، حتی مهمتر از قیمتگذاری این واقعیت است که میتوانید با یک مجموعه از APIها با یک ارائهدهنده یکپارچه شوید و چندین سرویس داشته باشید.
در نهایت، Checkout.com به عنوان یک شرکت نیز ممکن است از Ubble به صورت داخلی استفاده کند. هنگامی که یک شرکت وارد یک معامله گر جدید می شود، باید هویت آن معامله گر جدید را نیز تأیید کند. هنگامی که Checkout.com به بازارها گسترش می یابد، راه حلی خواهد داشت که به خوبی می تواند هویت صدها هزار یا حتی میلیون ها تاجر را تأیید کند.