
رسمی است: Chevy Corvette تمام الکتریکی در راه است – با فناوری باتری جدید برای افزایش برد، شتاب و کارایی.
وقتی این خودروی اسپورت برقی بی سیم از راه برسد، از ویژگی جدید بازیابی انرژی که جنرال موتورز روز دوشنبه برای پلت فرم باتری Ultium که زیربنای خودروی برقی آن است، اعلام کرد، استفاده خواهد کرد. سیستم به روز شده از یک پمپ حرارتی ثبت شده استفاده می کند که به گفته جنرال موتورز به خودروهای الکتریکی کمک می کند تا سریعتر شارژ و شتاب بگیرند و برد را تا 10 درصد افزایش دهند.
مارک رویس، رئیس جنرال موتورز روز دوشنبه در لینکدین اعلام کرد جنرال موتورز سال آینده نسخه هیبریدی از خودروی اسپورت نمادین شورولت کوروت خود را با یک مدل الکتریکی با باتری عرضه خواهد کرد.
Reuss در لینکدین گزارش داد: «بله، علاوه بر شورولت کوروت Z06 جدید و دیگر گزینههای گازی آینده، در آینده یک کوروت برقی و کاملاً الکتریکی مبتنی بر Ultium ارائه خواهیم کرد. در واقع، سال آینده یک کوروت برقی ارائه خواهیم کرد. جزئیات و اسامی متعاقبا اعلام میشود.”
سیستم جدید بازیابی انرژی Ultium اکنون به ون خودروی هامر EV و Bright Drop EV600 نیرو میدهد و در مدلهای تمام الکتریکی آینده، از جمله شاسی بلند هامر و پیکاپ شورولت سیلورادو و شاسی بلند بلیزر استفاده خواهد شد.
رویس این فناوری را بهعنوان یک سیستم ثبت اختراع داخل هواپیما توصیف کرد که گرمای تولید شده توسط باتریهای EV را جذب میکند و از آن برای گرم کردن کابین، ایجاد شرایط شارژ کارآمدتر و حتی افزایش شتاب خودرو استفاده میکند.
لارنس زیر، مدیر پروژه سیستم بازیابی انرژی جنرال موتورز، روز جمعه در یک نشست توجیهی به رسانه ها گفت: انرژی صرفه جویی شده را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد.
زیر گفت: «ما میتوانیم چندین کار را با این انرژی انجام دهیم، از جمله افزایش برد خودروهای الکتریکی و انجام عملکردهای الکتریکی مانند گرم کردن و حتی پیشتنظیم کردن باتریها برای شارژ و شتاب سریعتر». برای مثال، ما میتوانیم کابین خودروهای الکتریکی خود را در هوای سرد سریعتر از وسایل نقلیه مشابه روی یخ گرم کنیم.
به گفته رویس، این مزایا تنها با یک پلت فرم EV زمینی مانند Ultium امکانپذیر است و به گفته رویس، انجام آنها با مقاومسازی آسان نیست.
جنرال موتورز جزئیات دیگری مانند نام، قیمت یا تاریخ ورود کوروت برقی شارژی را اعلام نکرده است.