
زمانی که Refraction AI در سال 2019 تأسیس شد، هدف آن استفاده از روباتیک برای کاهش هزینه های حمل و نقل تا آخرین مایل بود. در چند سال گذشته، این استارتآپ مستقیماً با رستورانهای زادگاهش آن آربور، میشیگان کار میکند تا به جای اینکه بخواهد DoorDash یا UberEats دیگری باشد، رباتهای مسیر دوچرخه خود را به عنوان یک لایه تدارکات برای مشتریان عرضه کند.
کمتر از یک سال پیش، Refraction عملیات تجاری خود را به آستین، تگزاس منتقل کرد، جایی که به ایجاد روابط فردی با رستوران ها ادامه داد. در طول مسیر، شرکت متوجه شد که در حالی که ارائه قیمتهای مناسب به مشتریان برای تحویل همچنان در اولویت است، نقطه فروش منحصر به فرد واقعی Refraction توانایی آن در ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و مقیاسپذیر است.
«شاید بتوانید با DoorDash قیمتهای عالی مذاکره کنید، اما نمیتوانید DoorDash را مجبور کنید که درایورهایی با کیفیت A1 به شما بدهد که واقعاً کارشان را خوب انجام میدهند و همیشه به موقع هستند و هرگز شما را منتظر نمیگذارند، و غذا همیشه داغ است. متیو جانسون-رابرسون، افسر ارشد فناوری Refraction و یکی از بنیانگذاران آن به TechCrunch گفت. “چون شما کنترل بسیار کمی از آن دارید، حتی اگر یک رستوران زنجیره ای به قدرتمندی Chick-fil-A باشید.”
Chick-fil-A، یک زنجیره فست فود متخصص در ساندویچ مرغ با جنبه الهی، روز سه شنبه گفت که هوش مصنوعی Refraction را جذب کرده است تا ناوگان وسایل نقلیه خودران این استارت آپ را در دو رستوران خود در مرکز شهر آستین مستقر کند. ششمین و کنگره. ، جایی که شرکت ها آزمایش های اولیه را انجام دادند و بلوار مارتین لوتر کینگ. طبق بیانیه Refraction، آزمایشی تجاری در اواخر ژوئن آغاز خواهد شد.
“من در مورد صحبت نمی کنم [Chick-fil-A]جانسون-رابرسون گفت، اما من احساس میکنم که این آزمایشها در مورد تلاش برای پر کردن برخی از شکافهایی است که هنوز در عرضههای فعلی بازار وجود دارد و سطح خدمات مورد نظر آنها را ارائه نمیکند.
Refraction دقیقاً نمیگوید چه تعداد وسیله نقلیه به Chick-fil-A تحویل میدهد، اما به گفته جانسون-رابرسون این “سفارش 10” است.
جانسون-رابرسون گفت، قرارداد Chick-fil-A بخشی از مجموعه آزمایشهایی است که Refraction انجام میدهد تا ببیند چگونه میتواند در رستورانهای فستفود سرو کند و در عین حال مقرونبهصرفه و کارایی تحویل رباتیک را به حداکثر برساند. کار با یک زنجیره بزرگ، به جای رستوران های مجزا، می تواند به راحتی ظرفیت ناوگان راه اندازی را برای تمام ربات هایی که در حال حاضر دارد پر کند “و احتمالاً ربات های دیگری که به طور بالقوه می توانیم در میان مدت نزدیک بسازیم.”
سخنگوی TechCrunch گفت که این شرکت در حال حاضر در حال توسعه مشارکت های مشابه با مشتریان خرده فروشی و مواد غذایی است.

ربات انکساری برای ارائه هوش مصنوعی به ششمین کنگره و Chick-fil-A در آستین، تگزاس. اعتبار تصویر: انکسار AI
ربات REV-1 Refraction با محبت “گلدیلاک تحویل رباتیک” نامیده می شود زیرا نه آنقدر کوچک است که فقط در پیاده روها کار کند و نه آنقدر بزرگ است که فقط در خیابان ها کار کند. این ربات بر روی پایه دوچرخه ساخته شده است و به همین ترتیب در مسیر دوچرخه (جایی که وجود دارند، در شانه ها، جایی که نیستند) کار می کند و با سرعتی در حدود 15 مایل در ساعت حرکت می کند. جانسون-رابرسون میگوید که این به شرکت اجازه میدهد زمان تحویل را افزایش دهد و در عین حال هزینههای فناوری را کاهش دهد – سرعتهای آهستهتر از یک خودروی خودمختار تماماندازه به معنای ریسک کمتری است و برای دیدن راههای دور نیازی به یک رهبر گران قیمت ندارید.
جانسون-رابرسون گفت که ربات ها تا حد زیادی با نظارت بسیار کمی توسط انسان کنترل می شوند. انکسار با تلاش برای چسبیدن به مسیرهایی که رانندگی مستقل راحتتر است، به این امر دست مییابد. رباتها به حالت کنترل از راه دور تغییر حالت میدهند، جایی که یک اپراتور از راه دور خودرو را نظارت میکند و گاهی اوقات آن را کنترل میکند، فقط برای مسیرهایی که به ندرت استفاده میشوند یا موقعیتهایی که حل آنها بهطور مستقل دشوار است، مانند تقاطعهای پرخطر، پیچهای بدون محافظت به چپ.
جانسون رابرسون گفت: “ما در نظر داریم زمان تحویل بسیار کوتاهی داشته باشیم.”، با اشاره به اینکه تحویل سریع نیز برای اطمینان از رسیدن غذا به دمای معقول – “10 تا 12 دقیقه” ضروری است.
REV-1 دارای محفظه ای است که برای محافظت از دمای غذا عایق شده است، اما هوای الکترونیکی خودرو نیز به محفظه اصلی رها می شود که دمای محیط را افزایش می دهد.
جانسون-رابرسون گفت: «یکی از چیزهایی که انتظارش را نداشتم، ماهیت حیاتی کیفیت تجربه تحویل غذا برای برندهای بزرگ بود. “آنها از این واقعیت زندگی می کنند یا می میرند که مردم فکر می کنند غذای آنها ظاهر می شود و همیشه خوب و خوش طعم و قابل تکرار است.”
تکرارپذیری چیزی است که به Refraction کمک می کند تا رابطه خود را با Chick-fil-A و بالقوه دیگر زنجیره های بزرگتر حفظ کرده و در نهایت گسترش دهد. از این گذشته، این MO از زنجیره های رستوران در همه جا است: آن را یکسان کنید، آن را خوب کنید و آن را مقیاس پذیر کنید.