منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • Choco بوق خود را در میان ماموریتی برای حذف ضایعات مواد غذایی از زنجیره تامین به دست می آورد

Choco بوق خود را در میان ماموریتی برای حذف ضایعات مواد غذایی از زنجیره تامین به دست می آورد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

Choco، شرکتی که بر ساخت یک سیستم غذایی پایدارتر برای رستوران‌ها و تامین‌کنندگان متمرکز است، یک افزایش بزرگ دیگر – این بار 111 میلیون دلار در آنچه که سری B2 می‌نامد – انجام داده است تا برآورد خود را به 1.2 میلیارد دلار برساند.

سرمایه‌گذاری جدید، یک دور داخلی به رهبری G Squared با Insight Partners، تنها شش ماه پس از آن انجام شد که Choco مستقر در برلین 100 میلیون دلار در سری B تحت رهبری Left Lane Capital گرفت تا به این شرکت امتیازی پس از ارزش بازار بدهد. 600 میلیون دلار

اگر به‌روز هستید، ما چندین دوره مالی Choco را در طول سال‌ها پوشش داده‌ایم، از جمله ۶۳.۷ میلیون دلار در سری A، که در دو دوره مختلف جمع‌آوری شد، دور ۳۳.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ و ۳۰.۲ میلیون دلار. در سال 2020 – با برآورد 230 میلیون دلار – برای افزایش کل بودجه به 282.5 میلیون دلار از زمان تاسیس شرکت در سال 2018.

هدف این شرکت یک صنعت خدمات غذایی 6 تریلیون دلاری است که به طور سنتی با صفحات گسترده یا خودکار و کاغذ تجارت می کند. او نرم افزاری را توسعه داده است که سفارشات، زنجیره تامین و ارتباطات را برای تامین کنندگان و رستوران ها دیجیتالی می کند تا بخشی از آن زمان را بازگرداند.

دانیل خاچاب، مدیرعامل Choco به تک‌کرانچ گفت: «ما با رشد خود خوش شانس بودیم و در فضای بسیار بزرگی که می‌توانیم به سرعت رشد کنیم بدون اینکه ما را مسدود کنیم، خوش شانس بودیم. زمانی که سرمایه‌گذاران ما وجوه اضافی را پیشنهاد کردند، گفتیم «بیایید این کار را انجام دهیم» تا بتوانیم تسریع کنیم، روی محصول خود سرمایه‌گذاری کنیم، به مشتریان خدمت کنیم و تیم را آموزش دهیم.»

Choco همچنین داده‌های بلادرنگ را جمع‌آوری می‌کند تا تامین‌کنندگان بتوانند با دقت بیشتری بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند تا غذای کمتری قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده از بین برود. هدف آن ” دیجیتالی کردن کامل بازار عمده فروشی مواد غذایی در سراسر جهان تا سال 2026 به نمایندگی از ضایعات غذایی صفر” است.

این شرکت در پیگیری ضایعات مواد غذایی تنها نیست. به عنوان مثال، برنامه خواربار فروشی Flashfood 12.3 میلیون دلار برای مقابله با ضایعات خرده فروشی مواد غذایی و Full Harvest 23 میلیون دلار برای یافتن نقاط پایانی برای محصولات ناقص جمع آوری کرد.

این در حالی است که Choco در ایالات متحده، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و بلژیک فعال است و در سال گذشته 350 درصد رشد داشته است. و تا ماه فوریه، ارزش کل کالاهای مبادله شده از طریق Choco از 1.2 میلیارد دلار فراتر رفت و با حدود 15000 مشتری رستوران و 16000 در سمت عرضه کار کرد.

خاچاب قصد دارد از بودجه جدید برای توسعه محصولات و فناوری ها، حمایت از رشد شرکت در ایالات متحده و اروپا و گسترش به بازارهای اضافی استفاده کند. وی همچنین در نظر دارد تا پایان سال کارکنان شرکت را از 400 نفر فعلی به 600 تا 700 نفر افزایش دهد.

برخی از ویژگی‌های جدید در نسخه بتا شامل قابلیت‌های خدمات مالی است که باعث می‌شود Choco با عمل به عنوان یک آژانس جمع‌آوری کمک مالی برای ارائه‌دهندگان خطر را به جان بخرد تا در عرض 24 ساعت پرداخت را دریافت کنند، در حالی که به رستوران‌ها اجازه می‌دهد زمان بیشتری برای پرداخت داشته باشند.

خاچاب افزود: ما می خواهیم کل سیستم غذایی آمریکا و اروپا را پوشش دهیم. تمرکز اصلی برای 36 ماه آینده، ساختن نرم‌افزار مبتنی بر ارزش برای فروشندگانی خواهد بود که با حاشیه‌ها و فشار قیمت‌ها کنار می‌آیند و برای جمع‌آوری پول مشکل دارند. آنها در این زمان مشتری اصلی ما خواهند شد.”

فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در تقویت پایداری داشته باشد