
در زمانی که بسیاری از شرکتهای edtech در هند تلاش میکنند وابستگی خود را به معلمان کاهش دهند، یک استارتآپ مبتنی بر Noida که به معلمان و پدیدآورندگان کمک میکند تا دورههای دانشجویی را مدیریت، مدیریت و به فروش برسانند، 70 میلیون دلار در دور جدید بودجه جمعآوری کرده است. این استارت آپ، کلاس پلاس، اکنون 570 میلیون دلار ارزش دارد.
به گفته این استارت آپ چهار ساله، آلفا ویو گلوبال و تایگر گلوبال سری کلاس D پلاس را رهبری می کنند. Chimera Ventures و RTP Global مستقر در ابوظبی نیز در این دور شرکت کردند که به دنبال سرمایه گذاری 65 میلیون دلاری سری C در هشت ماه پیش است. در بیانیه ای آمده است که دور جدید امتیاز استارت آپ را بیش از دو برابر کرد.
میلیون ها معلم در هند وجود دارند که در شهرهای کوچک هند به دانش آموزان آموزش می دهند. در سکونتگاه های خود، آنها از محبوب ترین ها هستند که دانش آموزان می خواهند از آنها بیاموزند. مربیگری آفلاین آنها همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
اما به طور سنتی، این معلمان برای رسیدن به دانشآموزانی که تنها چند مایل دورتر هستند، تلاش میکنند. با ظهور گوشیهای هوشمند و دادههای ارزانقیمت تلفن همراه، برخی از معلمان شروع به آزمایش ابزارهای مختلف – از پردازشگر صفحهگسترده گرفته تا YouTube، Zoom، Surveymonkey و Instamojo – برای ضبط، پخش جریانی و کسب درآمد از درسهای خود کردهاند. اما تجربه استفاده از ابزارهای بسیار گیج کننده و دست و پا گیر است.
اینجا جایی است که Classplus ظاهر می شود.
او گفت: «ما این معلمان و مؤسسات کوچک را قادر میسازیم تا کلاسهای خود را به صورت آنلاین از طریق یک پلتفرم انتقال، توزیع، فروش و مدیریت کنند. موکل روستاگییکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Classplus در مصاحبه ای با TechCrunch.
این پلتفرم در سال 2019 راه اندازی شد، زیرا معلمان توانستند از آن برای تبدیل شدن به برند، تجارت و کسب درآمد بیشتر استفاده کنند. او گفت: «آنها موفق شدند بیش از هر زمان دیگری به دانشآموزان دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه کسبوکار آفلاین خود را آدمخواری کنند.
روستاگی گفت، زمانی که سازندگان، هنرمندان، متخصصان تناسب اندام و سبک زندگی و دیگران این پلتفرم را کشف کردند و شروع به استفاده از این پلت فرم برای فروش دوره های خود به مخاطبان خود کردند، در طول موج دوم همه گیری همه گیر، اوضاع برای Classplus تغییر کرد.
وی گفت: اکنون معلمان دانشگاهی و غیردانشگاهی را در سکو داریم.
رای اعتماد غیرمنتظره سازندگان باعث شد Classplus مطمئن شود که می تواند به اقتصاد سازندگان نیز خدمت کند. «بسیاری از این افراد فالوورهای اجتماعی خوبی دارند، اما نمی توانند پول دربیاورند. در کلاس پلاس، بالاخره می توانند پول در بیاورند. و به عنوان معلم، آنها مجبور نیستند با چندین ارائه دهنده تجارت به تجارت کار کنند. ما برای همه چیز به آنها یک شمارنده پیشنهاد می کنیم.
این استارتاپ که ابزارها را به صورت داخلی ساخته و طراحی کرده است، میگوید معلمان این پلتفرم نیز بازخورد فوری از دانشآموزان خود دریافت میکنند. آنها به تحلیلهایی دسترسی پیدا میکنند که نشان میدهد چند دانشآموز در کلاسهایشان شرکت کردهاند و چگونه عمل کردهاند.
پلتفرم، سرگرم کننده، همچنین به آنها اجازه می دهد تا تیزرهایی برای کلاس های خود تولید کنند. ما پلتفرم را برای نیازهای محلی هندی کرده ایم. همانطور که شما در فیلم ها و نمایش ها تریلر دارید، این کلاس های معلم نیز تیزرهای خود را دارند.
علاوه بر آن، روستاگی گفت که یکی از دلایلی که کلاس پلاس توانست از هند شهری خارج شود، بومی سازی خود محتوا بود. “بیشتر کلاس های – دانشگاهی و غیر آکادمیک – آپلود شده در پلت فرم ما به زبان های محلی با لهجه های محلی است. او گفت: “چیزی که ما دریافتیم این بود که دانش آموزان اینجا می خواهند از افرادی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند یاد بگیرند.”
Classplus که شامل Blume Ventures و GSV Ventures در میان اولین حامیان خود است، بیش از 100000 معلم و خالق را از بیش از 3000 شهر هند گرد هم آورده است. بیش از سه چهارم سازندگان آن خارج از شهرهای شهری هند زندگی می کنند. این استارتاپ گفت که این مشتریان می توانند سودآوری خود را در عرض شش ماه پس از پذیرش پلتفرم Classplus دو تا سه برابر افزایش دهند.
Navroz D. Udwadia، یکی از بنیانگذاران Alpha Wave Global (Falcon Edge سابق) گفت: «در چند سال گذشته، Classplus خود را به عنوان یک رهبر بازار تثبیت کرده و یک محصول فناوری بسیار متمایز و پیچیده ایجاد کرده است، در حالی که یک تیم مدیریتی قوی ساخته است. سرمایه، پایتخت).
ما دوست داریم که این شرکت بتواند با موفقیت از بازار بزرگ آفلاین معلمان در بخش هایی مانند K-12، آمادگی برای آزمون ها و غیره مراقبت کند. ما همچنین شاهد بهبود قابل توجهی در اقتصاد معلمان نهایی در نتیجه استفاده از Classplus هستیم – این منجر به رهبری در بخش کسب درآمد و روندهای حفظ می شود. به همین دلیل این افتخار ماست که با سرمایه گذاری خود در این حلقه، کلاس پلاس را دو برابر کنیم.»
این شرکت جوان قصد دارد سرمایههای تازهای را برای نفوذ به شهرهای کوچکتر هند و گسترش محصولات خود برای غنیسازی بیشتر نیازهای معلمان و سازندگان سرمایهگذاری کند. Classplus همچنین در حال گسترش به برخی از بازارهای بین المللی از جمله سنگاپور، ویتنام و مالزی است.
“در آینده، ما همچنین روی خریدها و مشارکت های جدید سرمایه گذاری خواهیم کرد که به ما امکان می دهد بهترین تجربه را در کلاس درس به معلمان ارائه دهیم و به آنها کمک کنیم تا با ایجاد مشاغل بزرگتر و قوی تر در سیستم آموزشی تأثیر بگذارند.” روستاگی.