
ساحلکه با هدف کمک به شرکتها در کنترل هزینههای سوخت و ناوگان با نرمافزار مدیریت هزینه خود، 27.5 میلیون دلار بودجه تحت رهبری سری A جمعآوری کرده است. شرکای Accel و Insight.
این افزایش تنها هفت ماه پس از آن رخ می دهد که ساحل مستقر در نیویورک اعلام کرد که در دور اولیه بودجه 6 میلیون دلار جمع آوری کرده است. حامی موجودبا Avid Ventures، Better Tomorrow Ventures و BoxGroup همچنین همراه با سرمایه گذاران جدید Flexport و در تامین مالی شرکت می کند بنیاد فین تک. این شرکت همچنین توسط یک لیست طولانی از بنیانگذاران فرشته سرمایه گذار مانند Affirm’s پشتیبانی می شود مکس لوچین، ویلیام هاکی از پلید، ایتای دامتی از یونیت، رایان پترسون از فلکسپورت، جیسون گاردنر از مارکتا و لورا اسپایکرمن از آلیاژ و تامی نیکلاس و دیگران.
Coast که در اواخر سال 2020 توسط دانیل سیمون تأسیس شد، به عنوان “یک پلت فرم خدمات مالی مدرن برای آینده حمل و نقل” توصیف می شود. این با موارد مشابه با Ramp، Brex یا Airbase مقایسه شده است، زیرا یک پلت فرم نرم افزاری مدیریت هزینه را برای اپراتورهای ناوگان و کارکنان آنها ایجاد کرده است. به همین منظور و مانند شرکت های مدیریت هزینه های ذکر شده، Coast یک کارت شارژ تجاری برای شرکت های مدیریت ناوگان مانند شرکت های حمل و نقل، لوله کش، شرکت های HVAC یا شرکت های تحویل مایل آخر ایجاد کرده است.
از لحاظ تاریخی، ناوگان به ناوگان های تخصصی و کارت های اعتباری سوخت روی آورده اند که کنترل هایی مانند محدود کردن خرید فقط به محصولات سوخت یک کلاس خاص یا ردیابی هزینه های مبتنی بر وسیله نقلیه را فراهم می کند. اما سایمون استدلال میکند که شرکتهایی که چنین کارتهایی را میفروشند، دههها پیش با نوآوری بسیار کمی تأسیس شدند.
“اکثر آنها همچنین از راننده می خواهند که در پمپ بنزین های خاصی سوخت گیری کند و به اپراتور اجازه نمی دهد کنترل هزینه ها را سفارشی کند یا تراکنش های لحظه ای را مشاهده کند.
هدف Coast استفاده از فناوری برای ارائه محصولات پرداختی به صاحبان ناوگان و کارکنان آنها است که بصری و آسان برای استفاده هستند.
سایمون گفت: «ناوگانهایی مانند این نیازهای دادهای دارند که کارتهای شرکتی آن را تأمین نمیکنند. “آنها نیاز به دید دقیق در سطح یک آیتم جداگانه در مورد هزینه های کارکنان خود دارند. و آنها به پرداخت های خود برای کارمندان و وسایل نقلیه که در بقیه عملیات آنها ادغام شده است نیاز دارند.
به عنوان مثال، او افزود، آنها ممکن است بخواهند بدانند که چند گالن کلاس سوخت برای کدام وسیله نقلیه میخرند، یا میخواهند مطمئن شوند که هزینههای کارکنانشان با سیاستهای شرکت مطابقت دارد، وقتی آن کارگران در زمین هستند.
در ارتباط با اعلام بودجه، Coast همچنین فاش کرد که با ویزا همکاری کرده است تا برنامه کارت ویزا ناوگان را راهاندازی کند تا دارندگان کارت ناوگان کوست ویزا بتوانند در هر جایی که ویزا پذیرفته میشود، به بازرگانان در آمریکای شمالی پرداخت کنند.
به گفته سایمون، این همکاری جدید به رانندگان اجازه می دهد تا از کارت برای خرید سوخت تقریباً در هر جایی که فروخته می شود استفاده کنند. همچنین به مدیران اجازه می دهد تا به رانندگان اجازه دهند سایر هزینه های تجاری مانند پارکینگ یا تعمیر و نگهداری را پرداخت کنند و آنها را از طریق یک پلت فرم واحد مدیریت کنند.
کارتهای ساحلی قابل جابجایی، که به رانندگان و وسایل نقلیه اجازه میدهد تا کارتهای فیزیکی را به اشتراک بگذارند و در عین حال «دید و کنترل خوب» را فراهم میکنند، برای سادهسازی فرآیند اداری راهاندازی برنامه هزینه ناوگان طراحی شدهاند. سیمون گفت همچنین، ورود و جمعآوری دادههای تلفن همراه مبتنی بر پیامک این شرکت با هدف بهبود امنیت، راحتی راننده و کیفیت دادهها برای مدیران است.
پیش از این، Simon یکی از بنیانگذاران Bread بود، یک استارت آپ تامین مالی مصرف کننده که بیش از 500 میلیون دلار به Alliance Data Systems در سال 2020 فروخت. او میخواهد «همان سهولت استفاده و شفافیتی را که Bread برای مصرفکنندگان و خردهفروشان در تجارت الکترونیک به ارمغان آورده است، در دسته مشاغل و کارمندانی که اغلب در فناوری نادیده گرفته میشوند، به ارمغان بیاورد».
در مورد مدل کسب و کارش، کوست برنده است هنگامی که مشتریان او از کارت ساحلی برای خرید استفاده می کنند، هزینه مبادله از تاجر. همچنین برای هر کارمندی که از کارت ها برای پرداخت در این ماه استفاده می کند، هزینه اشتراک ثابتی معادل 2 دلار در ماه از مشتریان دریافت می کند. همچنین به ازای هر گالن خریداری شده، 2 ¢ تخفیف برای مشتریان ارائه می دهد.
Coast در حال حاضر حدود 20 کارمند در مقایسه با سه کارمند در سال گذشته دارد و می خواهد تا پایان سال تیم خود را به حدود 60 نفر افزایش دهد. همچنین قصد دارد از این بودجه برای گسترش قابلیتهای پلتفرم و ارائه طیف گستردهتری از محصولات مالی به اپراتورهای ناوگان استفاده کند. به ویژه، او میخواهد محدوده محصولات خود را فراتر از پرداختهای سوخت، به سایر دستهبندیهای هزینههای تجاری که کارکنان در محل باید به نمایندگی از تجارت انجام دهند، مانند پارکینگ، نگهداری و سایر هزینههای سفر، گسترش دهد.
کوست بر گسترش ردپای موجود خود با شرکتهایی در ایالات متحده که ناوگان را در طیف گستردهای از صنایع، از جمله کامیونها، فعال میکنند، متمرکز است. تجارت در خدمات خانگی مانند برق، لوله کشی، کنترل آفات و HVAC. و حمل و نقل، تحویل و دیگران.
Simon گفت: “هدف شرکت امروز ارائه بهترین راه حل ممکن برای مشاغل کوچک و متوسط، از حداقل نیم دوجین وسیله نقلیه تا چند صد وسیله نقلیه است، اما نرم افزار آن برای پاسخگویی به نیازهای ناوگان بسیار بزرگتر مقیاس بندی شده است.” .
Rebecca Liu-Doyle از Insight Partners معتقد است که موج بعدی مدیریت هزینه شامل راهحلهایی خواهد بود که بر پرداختن به نقاط درد خاص دستهبندی با فرصتهای «هدفسازی شده» در گردش کار و پرداخت تمرکز دارد.
او افزود: “دانیل و کوست تمام مواد لازم را دارند – آنها روی حل درد اپراتورهای ناوگان با رویکردی ظریف و کاربرپسند متمرکز هستند.”
شریک Accel، آمیت کومار، خاطرنشان می کند که ناوگان “بخش نامتناسبی بزرگ” از تمام هزینه های B2B داخلی هستند و در عین حال محصولات و خدمات مالی مدرن از آنها استفاده نمی کنند.
او در ایمیلی نوشت: «شجره فین تک و پیچیدگی سواحل به آنها اجازه داده است تا نوآوریهایی را برای کارتهای شرکتی که در سایر بخشهای بازار مشاهده میکنیم، برای اپراتورهای ناوگان تطبیق دهند.
خبرنامه هفتگی فین تک من به زودی راه اندازی می شود! ثبت نام اینجا تا آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.