منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • CrowdForce 3.6 میلیون دلار برای افزایش دسترسی به پول برای جوامع کم درآمد در نیجریه جمع آوری می کند.

CrowdForce 3.6 میلیون دلار برای افزایش دسترسی به پول برای جوامع کم درآمد در نیجریه جمع آوری می کند.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
CrowdForce 3.6 میلیون دلار برای افزایش دسترسی به پول برای جوامع کم درآمد در نیجریه جمع آوری می کند.


نیجریه به طور متوسط ​​4.8 شعبه بانک و 19 دستگاه خودپرداز به ازای هر 100000 بزرگسال دارد، در مقایسه با میانگین جهانی 13 شعبه بانک و 40 دستگاه خودپرداز.. گزارش ها همچنین می گوید که کمتر از یک سوم بزرگسالان نیجریه به شعبه بانک یا خودپرداز در فاصله یک کیلومتری محل زندگی خود دسترسی دارند..

این چالش در دسترسی به خدمات مالی به ویژه برای افراد غیر بانکی و غیر بانکی منجر به بانکداری واسطه شده است. این مدل بانکداری بدون شعبه خدمات مالی را تا آخرین مایل از طریق شبکه ای از نمایندگان گسترش می دهد. این یک تجارت پر رونق برای بانک‌ها، شرکت‌های فین‌تک بزرگ‌تر مانند OPay و TeamApt و حتی شرکت‌های کوچک‌تر مانند CrowdForce است که امروز سرمایه‌گذاری 3.6 میلیون دلاری را قبل از سری A اعلام کرد.

Aruwa Capital Management دور سهام و سهام را با HAVAÍC و AAIC رهبری می کند. این شرکت گفت که از بخشی از سرمایه برای گسترش تیم، عملیات جغرافیایی و بازاریابی خود استفاده خواهد کرد تا شبکه 7000 نماینده فعال خود را سه بار در سال جاری افزایش دهد.

شرکت منتشر شد در سال 2015 توسط Oluwatomi Ayorinde و Damilola Ayorinde به عنوان MobileForms، شبکه ای از عوامل جمع آوری داده ها. مفهوم جمع‌آوری و ساخت داده‌های آفلاین قابل اعتماد (که 90 درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور را در بر می‌گیرد) بود اقامت داشتن) و اطلاعاتی در مورد مناطق صعب العبور روستایی و نیمه شهری برای مشاغل، سازمان های غیردولتی و سازمان های توسعه ای ارائه می دهد.

در سال 2018، این شرکت اولین شکست بزرگ خود را در حین کار بر روی TraderMoni، یک طرح وام کوچک برای خرده فروشان که توسط دولت نیجریه معرفی شد، بدست آورد. ایده این بود که به این بازرگانان وام پس بدهند تا به آنها در تجارت کمک کنند و آنها را از فقر نجات دهند.. با این حالچالش این بود که هیچ پایگاه داده ای برای اجرای این برنامه وجود نداشت.

بنابراین MobileForms با 20000 نماینده خود، KYC را روی 4.5 میلیون تاجر واجد شرایط اجرا کرد. و ثبت نام کرد آنها را برای برنامه TraderMoni. اما چالش دیگر این بود که پول به دست این بازرگانان برسد. بیشتر آنها غیر بانکی بودند، بنابراین ارسال پول به حساب های بانکی قابل اجرا نبود و برای کسانی که حساب داشتند، بانک ها از محل خود دور بودند..

این شرکت فرصت را درک کرد و تصمیم گرفت خود را به عنوان CrowdForce تغییر نام دهد، شبکه ای برای توزیع خدمات مالی که می تواند هر تاجری را به شعبه یک بانک موبایل تبدیل کند.

ایده این بود که اگر بتوانیم این را بسازیم با موفقیت خب، چندین شرکت فین‌تک دیگر می‌توانند خدمات خود را در بازارهای انبوه ارائه دهند و این همچنان مطابق با ما خواهد بود هدف، واقعگرایانه اولواتومی آجرینده، مدیر اجرایی، گفت تا توزیع خود را بسازیم. “وقتی به اکثر شرکت های موفق در نیجریه نگاه می کنید، همه آنها مجبور بودند نوعی توزیع آفلاین ایجاد کنند

CrowdForce 3.6 میلیون دلار برای افزایش دسترسی به پول برای جوامع کم درآمد در نیجریه جمع آوری می کند.

LR: تامی آجورینده (مدیر عامل) و دامی آجورینده (مدیر عامل)

CrowdForce با پشتیبانی YC هنوز با محصولات MobileForms خود کار می کند. اما این PayForce، دومین محصول اوست که این شرکت روی صندلی راننده گذاشت. پی فورس است فروشندگان POS – که به عنوان نماینده دو برابر می شوند – از دستگاه های خودپرداز برای ارائه خدمات، انتقال و پرداخت قبوض به مصرف کنندگان در مناطقی که بانک ها در آن قرار دارند، استفاده می کنند. به طور سنتی گم شده و با تقاضای بالا برای پول نقد. برای نمایندگان، PayForce به مدیریت جریان های نقدی آنها کمک می کند بی خطر و به آنها اجازه می دهد تا با ایفای نقش به عنوان نماینده درآمد اضافی کسب کنند.

اما در یک نقطه نقدینگی این عوامل تحت تاثیر قرار گرفته است وقتی پولشان تمام می شود نقدینگی اغلب در صورت وقوع می تواند مشکل ساز شود زیرا تمایل به از دست دادن اعتماد مشتری وجود دارد.

معمولابیش از 200000 نماینده در نیجریه با پیاده‌روی طولانی به بانک‌ها یا شرکت‌های فین‌تک که در آنها کار می‌کنند، مانند TeamApt، سرمایه در گردش خود را بازپرداخت می‌کنند. روش‌های جدیدتری وجود دارد، مانند روشی که توسط یک استارت‌آپ دیگر Moni معرفی شد که توسط YC پشتیبانی می‌شود، یک سرویس شناور که در آن عوامل در دسترس هستند وام های کم بهره از طریق سیستمی از توصیه ها و تأیید.

اما CrowdForce رویکرد متفاوتی دارد. این شرکت با کسب‌وکارهای بزرگ‌تری مانند پمپ بنزین‌ها همکاری کرده و آنها را به شعبه‌های بانکداری موبایلی تبدیل کرده است که خدمات قایقرانی را ارائه می‌کنند و پول خود را در کیف پول دیجیتال PayForce ذخیره می‌کنند.

“این ایستگاه ها [gas stations] روزانه از فروش بنزین پول نقد جمع آوری کنید. اما اکنون می‌توانیم با استفاده از این نقدینگی، آن‌ها را به دستگاه‌های خودپرداز سیار تبدیل کنیم که پس از آن می‌توان نقدینگی را به مشتریان یا سایر آژانس‌های بانکی آژانس‌های کوچک ارائه کرد. «بنابراین اگر شبکه ای از نمایندگان را اداره می کنید و پول ندارید، این کار را نمی کنید اجباری فقط به شعبه بانک نیاز دارید می توانید به دنبال یک پمپ بنزین در نزدیکی باشید و جریان نقدی خود را دوباره پر کنید

اضافی برای ایستگاه های خدمات، CrowdForce پایانه های POS خود را در سایر مشاغل مانند داروخانه ها و شبکه های توزیع توزیع می کند. این شرکت گفت که با 19000 پمپ بنزین، 20000 خرده فروش و 6000 داروخانه برای گسترش شبکه توزیع خود همکاری می کند.. با استفاده از این مدل، CrowdForce ادعا می کند که بیشترین نقدینگی را در بین شبکه های بانکی نیجریه با نمایندگان دارد و بیش از 1.7 تریلیون ₦ از طریق شرکای خود استفاده می کند.

آژانس بانکی نیجریه 0.6% کمیسیون برای تراکنش های انجام شده توسط شرکای خود در همه زمینه ها دریافت می کند. CrowdForce می گوید که از سال 2020 برای پول مثبت است، در حالی که 25 درصد در ماه رشد می کند تا به 1.9 میلیون مشتری منحصر به فرد در 25 ایالت نیجریه تا به امروز خدمت کند.

Ayorinde گفت که CrowdForce از این بودجه برای تخصیص پایانه‌های فروش بیشتر به شرکای خود در 12 تا 18 ماه آینده استفاده خواهد کرد، زیرا این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد خدمات مالی را در عرض یک کیلومتر یا در عرض 15 دقیقه به همه نیجریه‌ها ارائه دهد.

ما ارزش قابل توجهی در محصول می بینیم [CrowdForce] زیرا با فراهم کردن دسترسی به خدمات مالی حیاتی در مناطق روستایی که دارند، یک مشکل واقعی را حل می کند مورد غفلت قرار گرفته است مؤسسات مالی سنتی، “بنیانگذار و شریک مدیریت Aruwa Capital، Adesuwa Okunbo Rhodes در بیانیه ای گفت. “این CrowdForce است فعال شمول مالی را از طریق محصولات و خدمات خود تعمیق بخشد و از طریق فناوری خود و شبکه توزیع گسترده نمایندگان در سراسر کشور دارای مزیت های رقابتی منحصر به فردی است.