
DoorDash تأیید کرده است که در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام «بازگشت بسته» است که به مشتریان امکان میدهد از خدمات بازگشت بسته به نزدیکترین اداره پست، UPS یا FedEx استفاده کنند. DoorDash گفت که این ویژگی بخشی از یک آزمایش بتا کوچک است و هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، اما از بیان اینکه کدام بازارها این گزینه را ارائه می دهند خودداری کرد.
برای استفاده از این ویژگی، مشتری ابتدا گزینه بازگشت یک بسته به برنامه را انتخاب می کند. آنها باید بسته خود را از قبل کاملاً مهر و موم شده و برچسب تحویل از پیش پرداخت شده متصل کنند. یک ارائهدهنده DoorDash برای تحویل گرفتن بسته و تحویل آن به نزدیکترین فروشگاه فیزیکی یا اداره پست وارد میشود. آنها بسته ها را در جعبه های جداگانه نمی گذارند.
یکی از سخنگویان DoorDash به TechCrunch گفت: «DoorDash همیشه به فکر راههای جدیدی است تا به جوامعی که در خدمت آنها هستیم، از طریق پلتفرم خود به راحتی و فرصت بینظیر دسترسی داشته باشند. ما دائماً در حال تحقیق و آزمایش نوآوری های جدید هستیم تا ارزش بیشتری برای مشتریان، داشیرها و شرکای تجاری خود بیافزاییم.»

اعتبار تصویر: DoorDash
اسکرین شات ارائه شده توسط DoorDash توضیح می دهد که ردیابی پیک ممکن است برای این گزینه تحویل متفاوت باشد، که جای تعجب نیست زیرا برخلاف اکثر سفارشات DoorDash، شما به جای دریافت سفارش، بسته ای را ارسال می کنید.
اسکرین شات همچنین می گوید: «این فروشگاه تصمیم می گیرد که پیک یا داشر سفارش شما را تحویل دهد. «فروشگاه و پیک آن میتوانند نام، آدرس، دستورالعملهای تحویل و شماره تلفن شما را دریافت کنند تا در امر تحویل به شما کمک کنند.
به گفته این شرکت، از نظر غرامت، داشری که بازپرداخت بسته را پردازش می کند، به همان روشی پرداخت می شود که برای هر سفارش دیگری در بازار پرداخت می شود.
با این ویژگی جدید، DoorDash میگوید که میخواهد به مشتریان کمک کند تا از کار خستهکننده تحویل بسته به اداره پست برای تکمیل بازگشت اجتناب کنند. این شرکت خاطرنشان میکند که اگرچه بازگشتها رایج هستند، اما میتوانند زمانبر باشند، بنابراین آنها میخواستند با استفاده از زیرساختهای لجستیک محلی فعلی، راهی برای سادهسازی فرآیند بازگشت ایجاد کنند. DoorDash همچنین گفت که کارکنان تحویل اپلیکیشن خود همیشه به دنبال راههای جدید برای کسب درآمد از طریق پلتفرم هستند و این ویژگی جدید فرصتی اضافی برای انجام این کار به آنها میدهد.
DoorDash تنها شرکت تحویل کالا نیست که برای ارائه چنین خدماتی تلاش کرده است. در اوایل سال 2015، اوبر یک گزینه “مدت محدود” برای مشتریان برای ارسال بسته های برگشتی به دفاتر پست ارائه کرد. این ویژگی Returns نام داشت و توسط UberRush ارائه شد که در سال 2018 تعطیل شد. به طور مشابه، به یک شرکت تحویل درخواستی سابق به نام Shyp خدماتی ارائه شد که بستهها را تحویل میگیرد و آنها را به مقصد تحویل میدهد. این شرکت در سال 2018 پس از تلاش برای یافتن یک مدل مقیاس پذیر فراتر از نقطه شروع خود در سانفرانسیسکو بسته شد.