
تنها 21 درصد از 12 میلیون وسیله نقلیه ثبت شده در نیجریه دارای بیمه موتور واقعی هستند، زیرا بقیه یا دارای گواهی جعلی هستند (مالکان در بیشتر موارد نمی دانند) یا اصلاً تحت پوشش نیستند.
این گزارش همچنین بیان میکند که تعدادی از مالکان خودروهای دارای بیمهنامه واقعی نیز با نقض قوانین نیجریه که هر خودرو را ملزم میکند تحت پوشش بیمه قرار گیرد، پس از انقضا آنها را تمدید نمیکنند. همه این چالشها از این واقعیت ناشی میشوند که بیشتر معاملات در صنعت هنوز به صورت دستی و اغلب از طریق نمایندگان انجام میشود که این مشکلات را تشدید میکند.
برای پر کردن این شکاف، شرکتهای بیمه مانند Etap در نیجریه و سراسر آفریقا در چند سال گذشته ظهور کردهاند تا فرآیند خرید بیمه و ثبت مطالبات را تسهیل کنند. ادعای مرحله ای برای اینکه صاحبان وسایل نقلیه موتوری بتوانند در 90 ثانیه بیمه خریداری کنند و در سه دقیقه مطالبات را تکمیل کنند.
این استارتآپ پس از تامین مالی 1.5 میلیون دلاری در دوری به رهبری Mobility 54، اکنون در این کشور آفریقای غربی در حال گسترش است. بخش سرمایه گذاری خطرپذیر تویوتا تسوشو و گروه CFAO.
“ما محصولات عالی و پیشنهادات با ارزش عالی داریم. اما ما می دانیم که محصولات و ارزش پیشنهادی می تواند بزرگتر باشد، بنابراین ما در حال حاضر به دنبال شرکای هستیم. برنامه ما این است که محبوب ترین محصولات بیمه را داشته باشیم و این امر را در آفریقا رشد و توسعه دهیم. ابراهیم بابالولا، بنیانگذار و مدیر عامل Etap به TechCrunch گفت: من احساس می کنم ما در موقعیت ایده آلی برای رسیدن به این هدف هستیم.
بیمه Tangerine همچنین Etap، Graph Ventures، Newmont و چندین سرمایه گذار فرشته دیگر را بیمه کرد.

ادعای مرحله ای برای اینکه صاحبان وسایل نقلیه موتوری بتوانند در 90 ثانیه بیمه خریداری کنند و در سه دقیقه مطالبات را تکمیل کنند. اعتبار تصویر: صحنه
بابالولا سال گذشته ساخت اتاپ را آغاز کرد، زیرا از پیچیدگی و تاخیر در خرید بیمه ناامید شده بود. به قول خودش، او تصمیم گرفت تا خرید بیمه و ثبت مطالبات را به آسانی گرفتن یک عکس آسان کند – از این رو Etap نام گرفت.
ایده اصلی این است که یک مشتری ناامید باشید. بیمه من تمام می شد و برای تمدید آن به من اعلام نمی شد … همیشه مجبور بودم با کسی تماس بگیرم که به من کمک کند تا آن را تمدید کنم. بابالولا گفت: “من فکر کردم راهی برای انجام بهتر این کار وجود دارد، و افزود که بیمه شدگان زمانی که پوشش آنها منقضی می شود اعلان دریافت می کنند و همچنین می توانند تمدید خودکار را انتخاب کنند.
بابالولا که تجربه ساخت و حمایت از خدمات مالی پروتک و پروژه های راه اندازی را دارد، قبلاً با مدیر عامل یک شرکت بیمه برتر در نیجریه کار می کرد که باعث علاقه او به این بخش شد.
نیجریه یکی از پرخطرترین محیطهای جهان را دارد و ضریب نفوذ بیمهای آن کمتر از 2 درصد است – این رابطه دیوانهکننده است، زیرا هر چه ریسک بالاتر باشد، تمایل بیشتری به محافظت از خود در برابر حوادث بیشتر میشود. اما در نیجریه و بقیه آفریقا اینطور نیست. بابالولا گفت: این باید تغییر کند.
وی افزود که «داشتن همه این تجربیات از هر دو طرف. مشتری و نزدیک به اپراتور و تجربه در ساخت استارتاپ ها. فکر میکردم مهم است که در مورد بیمه تجدید نظر کنیم – بازنگری در مورد پیشنهاد، نحوه دسترسی مردم به آن، تجربه مصرفکننده – انعطافپذیرتر و شفافتر بودن – برای ایجاد اعتماد و ارزشگذاری بیشتر به مردم.
این استارتآپ در نوامبر گذشته نسخه بتای اپلیکیشن خود را منتشر کرد که به مردم اجازه میدهد در صورت نیاز بیمه بخرند. در هر سفر، روزانه، ماهانه یا سالانه. با این حال، سهولت و انعطافپذیری فرآیند تنها نیروی محرکه رشد Etap نیست. استارتاپ همچنین قیمت محصولات خود را با توجه به رفتار راننده تطبیق می دهد. آنها همچنین محصولات را بازیسازی کردهاند، زیرا مشتریان بر اساس تاریخچه خود امتیاز کسب میکنند و بازخرید میکنند.
او گفت: «با توزیع خردهفروشی ما، شما بر اساس مجموعهای از دادههایی که شما را در معرض خطر قرار میدهند، مشخصات خود را نشان میدهید.
خدمات کامل این استارتاپ همچنین شامل بازرسی قبل از ضرر (ساخته شده در هنگام ثبت نام) و معاینات پس از تصادف می باشد که همگی بر اساس تصاویر می باشد. برای جلوگیری از ادعاهای جعلی، این برنامه دارای نشانگرهای موقعیت جغرافیایی، مهرهای زمان و سایر ویژگیها مانند اعلان خرابی است.
مدیر پروژه Mobility 54 Yumi Takagi گفت: “Etap در حال مقابله با بسیاری از چالش های تاثیرگذار بر تجربه خودرو در آفریقا است، و ما هیجان زده هستیم که از آنها حمایت کرده و با آنها همکاری کنیم تا نوآوری آنها را به رانندگان بیشتری در کل قاره ارائه دهیم. ما معتقدیم که ETAP به این نقش مهم متعهد خواهد شد و صنعت بیمه خودرو را با فناوری قدرتمند خود متحول خواهد کرد.